0000006900
Εκπομπή αφιερωμένη στον ζωγράφο και στοχαστή Γιάννη Τσαρούχη. Μέσα από δικές του αφηγήσεις αλλά και μαρτυρίες ανθρώπων που τον γνώρισαν από κοντά φωτίζονται πτυχές της πολυσχιδούς προσωπικότητάς του.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000006900
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ, ΕΝΑΣ ΣΤΟΧΑΣΤΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑΣ
Χρονολογία Παραγωγής
1992
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ
Κατηγορία
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ (ΙΣΤΟΡΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ)
Περίληψη
Εκπομπή αφιερωμένη στον ζωγράφο και στοχαστή Γιάννη Τσαρούχη. Μέσα από δικές του αφηγήσεις αλλά και μαρτυρίες ανθρώπων που τον γνώρισαν από κοντά φωτίζονται πτυχές της πολυσχιδούς προσωπικότητάς του.
Περιγραφή Περιεχομένου
Ντοκιμαντέρ-αφιέρωμα στον ζωγράφο, σκηνογράφο και στοχαστή ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΑΡΟΥΧΗ, στο οποίο σκιαγραφείται το πορτρέτο μιας πολυσύνθετης καλλιτεχνικής προσωπικότητας. Ο Γ. ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ μάς ξεναγεί ο ίδιος στο νεοκλασικό σπίτι της οικογένειάς του και ξετυλίγει μνήμες από την παιδική του ηλικία. Στη συνέχεια άνθρωποι που τον γνώρισαν από κοντά ή δούλεψαν μαζί του μιλούν για την αναζήτηση της ελληνικότητας στο έργο του, για την ανθρωποκεντρική ζωγραφική του, αλλά και για τον μεταφυσικό κόσμο ιδεών του στοχαστή ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΑΡΟΥΧΗ. Εκτενής μνεία γίνεται επίσης στις σκηνογραφικές του δουλειές στο θέατρο καθώς και στις απόψεις του για την αναβίωση του αρχαίου δράματος. Κατά τη διάρκεια της εκπομπής προβάλλονται πλάνα αρχείου από την προετοιμασία της πρώτης θρυλικής παράστασης της αρχαίας κωμωδίας «Όρνιθες» από το Θέατρο Τέχνης σε σκηνικά και κοστούμια Γ. ΤΣΑΡΟΥΧΗ το 1959, καθώς και αποσπάσματα από την εισήγησή του στη Διεθνή Διάσκεψη Θεάτρου το 1976, με θέμα τη σκηνογραφία στο αρχαίο θέατρο. Παράλληλα, παρουσιάζονται πλάνα από ζωγραφικά του έργα, τα οποία στεγάζονται στο Μουσείο Γιάννη Τσαρούχη στο Μαρούσι, στο σπίτι του καλλιτέχνη, που ο ίδιος μετέτρεψε σε μουσείο παραχωρώντας την προσωπική του συλλογή.
Ανάλυση Περιεχομένου
00:00:07:00nΠλάνο με την ΕΥΑΝΘΙΑ ΡΕΜΠΟΥΤΣΙΚΑ να παίζει στο βιολί της ένα μουσικό κομμάτι.nn00:00:40:00nΠλάνο-κάρτα με τον τίτλο: «ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ ένας στοχαστής της ελληνικότητας».nn00:00:51:00nΠλάνο της ΕΥΑΝΘΙΑΣ ΡΕΜΠΟΥΤΣΙΚΑ που βρίσκεται στον κήπο ενός νεοκλασικού οικοδομήματος να παίζει βιολί.nn00:01:00:00nΔιαδοχικά πλάνα από τους εξωτερικούς χώρους του καφενείου « ΤΟ ΝΕΟΝ ΚΕΝΤΡΙΚΟΝ», όπως ήταν στην πραγματικότητα και στη συνέχεια το ίδιο κτίριο, όπως απεικονίζεται σε πίνακα του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΑΡΟΥΧΗ.nn00:01:11:00nΠλάνα από το εσωτερικό του καφενείου «ΤΟ ΝΕΟΝ ΚΕΝΤΡΙΚΟΝ» με τους υπαλλήλους του ντυμένους με ναυτικές στολές αλλά και τους θαμώνες να απολαμβάνουν την παρουσία τους σε αυτό το εξαίρετο νεοκλασικό οικοδόμημα. Ο φακός αποκαλύπτει πολλές από τις διακοσμητικές του λεπτομέρειες. Ο αφηγητής περιγράφει.nn00:01:32:00nΠλάνο της ΕΥΑΝΘΙΑΣ ΡΕΜΠΟΥΤΣΙΚΑ που βρίσκεται στον κήπο ενός νεοκλασικού οικοδομήματος να παίζει βιολί.nn00:01:55:00nΠίνακας του ΤΣΑΡΟΥΧΗ που απεικονίζει το Νεοκλασικό Μέγαρο Σταθάτου, σημερινή νέα πτέρυγα του Μουσείου ΚΥΚΛΑΔΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ. Εναλλαγή με πραγματική εικόνα από το ίδιο οικοδόμημα. Ο αφηγητής μιλά για τον ζωγράφο ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΑΡΟΥΧΗ και τη γοητεία που του ασκούν τα λιτά οικοδομήματα.nn00:02:06:00nΠλάνο της ΕΥΑΝΘΙΑΣ ΡΕΜΠΟΥΤΣΙΚΑ που βρίσκεται στον κήπο ενός νεοκλασικού οικοδομήματος να παίζει βιολί, ενώ ο αφηγητής μιλά για την έμπνευση και την ανάγκη της να πραγματωθεί.nn00:02:19:00nΕναλλαγή εικόνων από πίνακες του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΑΡΟΥΧΗ. Ακολουθεί πάντα τα πλάνα η μουσική της ΕΥΑΝΘΙΑΣ ΡΕΜΠΟΥΤΣΙΚΑ, ενώ παρεμβάλλεται συχνά και η εικόνα της τη στιγμή που με το βιολί της δημιουργεί ό, τι ακούμε. Ο αφηγητής μιλά για την ανάγκη του να θεωρεί τον ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΑΡΟΥΧΗ ως παρόντα αν και έχει φύγει από τη ζωή.nn00:03:10:00nΤίτλοι έναρξης.nn00:04:35:00nΠλάνο της ΕΥΑΝΘΙΑΣ ΡΕΜΠΟΥΤΣΙΚΑ να παίζει βιολί που εναλλάσσονται με πλάνα από διάφορα νεοκλασικά οικοδομήματα ή λεπτομέρειές τους από τον ΠΕΙΡΑΙΑ. Παρουσιάζονται και εικόνες από διάφορα έργα του στα οποία έχει απεικονίσει κάποια από αυτά. Ο αφηγητής διαβάζει κάποιες από τις σκέψεις του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΑΡΟΥΧΗ σχετικά με την ΕΛΛΑΔΑ, την ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ και την ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ διάσταση του πολιτισμού μας.nn00:07:16:00nΟ ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ, ενώ ανεβαίνει μια σκάλα ενός νεοκλασικού που είναι συνδεδεμένο με την οικογένειά του και στη συνέχεια κινείται μέσα στους χώρους του ξετυλίγοντας τις μνήμες του.nn00:09:30:00nΠλάνο του ΑΝΔΡΕΑ ΒΑΡΟΥΧΑ καθισμένου πίσω από το μαρμάρινο τραπεζάκι παραδοσιακού καφενείου. Ενώ απολαμβάνει τον καφέ του μιλά για τον ΤΣΑΡΟΥΧΗ και σκιαγραφεί την προσωπικότητά του ξεκινώντας με τα βιογραφικά στοιχεία του ζωγράφου.nn00:10:06:00nΠλάνο της ΜΑΡΙΑΣ ΚΑΡΑΒΙΑ που βρίσκεται σε ένα παραδοσιακό καφενείο και ακουμπισμένη σε ένα μαρμάρινο τραπεζάκι συνομιλεί με το δημοσιογράφο. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση εξηγεί πως ο ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ μέσα από τη δουλειά του εμφανίζει τις θέσεις του και την αναζήτησή του για την «ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ στην ΤΕΧΝΗ».nn00:11:30:00nΕναλλαγή πλάνων από το εσωτερικό του Μουσείου ΤΣΑΡΟΥΧΗ και λεπτομέρειες από πίνακές του.nn00:12:02:00nΠλάνο της ΜΑΡΙΑΣ ΚΑΡΑΒΙΑ που βρίσκεται σε ένα παραδοσιακό καφενείο και ακουμπισμένη σε ένα μαρμάρινο τραπεζάκι συνομιλεί με το δημοσιογράφο. Συνεχίζοντας τη διατύπωση των σκέψεών της, μιλά για τον τρόπο που ο ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ ανακάλυπτε μέσα από τη σύγχρονη τέχνη παλαιότερες μορφές της δίνοντας στην ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ της συνέχεια στους αιώνες.nn00:12:55:00nΕναλλαγή εικόνων από πίνακες του ΤΣΑΡΟΥΧΗ.nn00:13:38:00nΠλάνο της ΜΑΡΙΑΣ ΚΑΡΑΒΙΑ στο καφενείο. Διατυπώνει την άποψή της ότι η ζωγραφική του ΤΣΑΡΟΥΧΗ είναι ΕΛΛΗΝΙΚΗ μόνο και μόνο γιατί είναι ανθρωποκεντρική και ερωτοκεντρική με την αρχαιοελληνική έννοια του όρου αλλά και γιατί «θεοποίησε το λαϊκό Έλληνα, άνθρωπο».nn00:14:01:00nΝαύτες που βρίσκονται σε ένα κέντρο διασκέδασης και σε κάποια στιγμή ένας τους σηκώνεται να χορέψει παρασυρμένος από τις νότες ενός μπαγλαμά.nn00:14:34:00nΠλάνο του ΑΝΔΡΕΑ ΒΑΡΟΥΧΑ καθισμένου πίσω από το μαρμάρινο τραπεζάκι παραδοσιακού καφενείου. Αναφέρεται στην πολυσχιδή προσωπικότητα του ΤΣΑΡΟΥΧΗ που τον έκανε περιζήτητο σε διαφορετικές συντροφιές. Στον τρόπο που κατάφερνε μέσα από την περιγραφή των διαφόρων χαρακτήρων του να περιγράφει τους λαϊκούς τύπους και να επιζητά την ανάταση των περιφρονημένων.nn00:15:09:00nΕναλλαγή εικόνων από πίνακες του ΤΣΑΡΟΥΧΗ.nn00:15:20:00nΠλάνο του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΑΡΟΥΧΗ σε μια γωνία του εργαστηρίου του. Διακρίνονται έργα του αλλά και τα σύνεργα της ζωγραφικής του. Μιλά για την επιθυμία του να ζωγραφίσει έναν Έλληνα ναύτη και τις δυσκολίες που αντιμετώπισε για να βρει ένα μοντέλο.nn00:16:41:00nΠλάνο του ΑΝΔΡΕΑ ΒΑΡΟΥΧΑ να περπατά στα στενά δρομάκια της ΠΛΑΚΑΣ. Μιλά για τον τρόπο που ο ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ εργαζόταν, τα θέματά του και τη θέση του ανθρώπου σε αυτά. Παρουσιάζονται ασπρόμαυρες φωτογραφίες του ΦΩΤΗ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ και του ΠΙΚΙΩΝΗ. Στη συνέχεια ένας πίνακας του ΤΣΑΡΟΥΧΗ από το μουσείο ΤΕΡΙΑΝΤ της ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ, μια ρεκλάμα του ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ, μεταβυζαντινές αγιογραφίες και εικόνες, εναλλαγή πινάκων του ΤΣΑΡΟΥΧΗ.nn00:18:29:00nΠλάνο-κάρτα με τον τίτλο: «ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ στο αρχαίο θέατρο, σκέψεις του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΑΡΟΥΧΗ».nn00:18:37:00nΠλάνο του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΑΡΟΥΧΗ καθισμένου στην ορχήστρα του αρχαίου θεάτρου του ΔΙΟΝΥΣΟΥ κάτω από την ΑΚΡΟΠΟΛΗ να συνομιλεί με τον δημοσιογράφο. Εξηγεί ότι παρόλες τις μελέτες του ίδιου αλλά και άλλων ειδικών κάνεις δεν μπορεί με βεβαιότητα να εξηγήσει πώς ήταν το θέατρο στην αρχαιότητα.nn00:18:58:00nΑσπρόμαυρα πλάνα από το ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ της ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ σε ώρα προετοιμασίας της παράστασης «ΟΡΝΙΘΕΣ» του ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ από το θέατρο ΤΕΧΝΗΣ. Διακρίνονται ο ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ και οι συνεργάτες του. Πλάνα από το θέατρο την ώρα προσέλευσης των θεατών για την παράσταση. Ακούγεται τραγούδι του ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ για την ίδια παράσταση.nn00:19:44:00nΠλάνο του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΑΡΟΥΧΗ καθισμένου στην ορχήστρα στην ορχήστρα του αρχαίου θεάτρου του ΔΙΟΝΥΣΟΥ κάτω από την ΑΚΡΟΠΟΛΗ. Παραθέτει την άποψη που έχει για τον τρόπο που παρουσιάζεται η σκηνογραφία σήμερα αλλά και, πως μέσα από τα ερείπια και το φωτισμό που τα διαπερνά, μπορεί κάποιος να αντλήσει σχετικές πληροφορίες για την πρακτική της αρχαιότητας. Παρουσιάζονται πλάνα από τον αρχαιολογικό χώρο στον οποίο βρίσκεται.nn00:21:43:00nΑσπρόμαυρα σκοτεινά πλάνα από θεατρική αναπαράσταση.nn00:22:12:00nΑΘΗΝΑ, 1976. «ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΣΚΕΨΗ ΘΕΑΤΡΟΥ». Πλάνο του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΑΡΟΥΧΗ να κάνει την εισήγησή του στη διάσκεψη αυτή με θέμα «ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ ΚΑΙ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ». Επαναλαμβάνει και εξηγεί τη θέση του ότι «ΕΝ ΟΙΔΑ ΟΤΙ ΟΥΔΕΝ ΟΙΔΑ» όσον αφορά στη γνώση του τρόπου που «συνέβαινε» η αρχαία ελληνική τραγωδία στην αρχαιότητα και προβαίνει στην πρότασή του για τον τρόπο αναβίωσής του. Παρεμβάλλονται φωτογραφίες από σύγχρονο ανέβασμα τραγωδιών.nn00:24:40:00nΠλάνο-κάρτα με τον τίτλο: «Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΖΕΪΜΠΕΚΙΚΟ».nn00:24:28:00nΑρχικά πλάνα από τους εξωτερικούς χώρους του σπιτιού που έμεινε ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ και που μετέτρεψε ο ίδιος σε μουσείο παραχωρώντας την προσωπική συλλογή των έργων του. Στη συνέχεια πλάνα από το εσωτερικό με τους τοίχους γεμάτους έργα του. Ο αφηγητής παραθέτει σκέψεις του ΤΣΑΡΟΥΧΗ για το ζεϊμπέκικο και διαβάζει την περιγραφή σχετικής εμπειρίας του.nn00:24:28:00nΝαύτες που βρίσκονται σε ένα κέντρο διασκέδασης. Πλάνο σε έναν από αυτούς που σηκώνεται και χορεύει. Ακούγεται ο αφηγητής να συνεχίζει την ανάγνωση των σκέψεων του ΤΣΑΡΟΥΧΗ σχετικά με τους γνήσιους ζεϊμπέκηδες που συνάντησε και την προέλευση του αυτού του χορού.nn00:26:40:00nΠλάνο του ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΙΤΣΑΝΗ στο πάλκο του νυχτερινού κέντρου «ΤΟ ΧΑΡΑΜΑ». Καλεί στην ορχήστρα του κέντρου που τραγουδά τον ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΑΡΟΥΧΗ για να χορέψει ένα ζεϊμπέκικο χορό. Ο κόσμος χειροκροτεί και ο ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ ανεβαίνει στην ορχήστρα και χορεύει. «Η ελληνικότητα μερικές φορές είναι υπεξαίρεση της ελληνικής ιστορίας», διατυπώνει ένας άγνωστος φίλος του ζωγράφου στοδημοσιογράφο με τον οποίο συνομιλεί σε κάποιο ταβερνάκι.nn00:27:57:00nΠλάνο της ηθοποιού ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΧΕΛΜΗ. Καθισμένη σε τραπέζι μιας ταβέρνας μιλά για τον ΤΣΑΡΟΥΧΗ που γνώρισε και συνεργάστηκε. Παρεμβάλλονται στιγμιότυπα από το ανέβασμα της θεατρικής παράστασης «ΟΡΝΙΘΕΣ» της μόνης κωμωδίας της οποίας επιμελήθηκε τα σκηνικά και τα κοστούμια.nn00:28:33:00nΠλάνο του ΑΛΕΞΗ ΑΚΡΙΘΑΚΗ, ζωγράφου στο τραπέζι μιας ταβέρνας. Μιλά για τον ΤΣΑΡΟΥΧΗ και το έργο που έχει ολοκληρώσει μέχρι το 1960 το οποίο και ονομάζει «μνημειακό».nn00:28:47:00nΠλάνα από τη θεατρική παράσταση «ΟΡΝΙΘΕΣ» που ανέβηκε από το ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ σε σκηνοθεσία ΚΑΡΟΛΟΥ ΚΟΥΝ και σκηνικά-κοστούμια του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΑΡΟΥΧΗ.nn00:28:58:00nΠλάνα σε τρεις συνδαιτυμόνες: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΕΛΜΗ, ΑΛΕΞΗ ΑΚΡΙΘΑΚΗ, ΚΩΣΤΑ ΚΑΤΣΑΡΟΠΟΥΛΟ. Ακούγεται ο ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΣΑΡΟΠΟΥΛΟΣ (σκηνοθέτης) να παραθέτει την εμπειρία της γνωριμίας του με τον ΤΣΑΡΟΥΧΗ. Αναφέρεται στο ντοκιμαντέρ που είχε κάνει για το φεστιβάλ Θεσσαλονίκης «ΑΡΧΑΙΟΣ ΣΚΗΝΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ» όπου ο ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ είχε καταθέσει ότι «το εθνικά ελληνικό είναι και το αληθινό».nn00:29:08:00nΕναλλαγή εικόνων από πίνακες του ΤΣΑΡΟΥΧΗ.nn00:29:30:00nΠλάνο της ΕΥΑΝΘΙΑΣ ΡΕΜΠΟΥΤΣΙΚΑ στις σκάλες ενός νεοκλασικού οικοδομήματος να παίζει βιολί.nn00:29:39:00nΠλάνο της ΜΑΡΙΑΣ ΚΑΡΑΒΙΑ που βρίσκεται σε ένα παραδοσιακό καφενείο και ακουμπισμένη σε ένα μαρμάρινο τραπεζάκι αναφέρεται στη ζωγραφική του ΤΣΑΡΟΥΧΗ λέγοντας ότι είναι «πολύ μεγάλο κεφάλαιο ελληνικής ζωγραφικής».nn00:29:45:00nΕικόνες από πίνακες του ΤΣΑΡΟΥΧΗ.nn00:29:58:00nΠλάνο της ΜΑΡΙΑΣ ΚΑΡΑΒΙΑ που βρίσκεται σε ένα παραδοσιακό καφενείο. Διαβάζει από το βιβλίο του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΑΡΟΥΧΗ την άποψή του για την παρουσία της Ελλάδας στη ζωγραφική του και τις επιρροές που έχει δεχτεί από την περίοδο της Αναγέννησης.nn00:30:42:00nΑρχικά πλάνο ενός νεοκλασικού σπιτιού. Στη συνέχεια η ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΑΒΙΑ αναφέρει πως ο μεγαλοαστός ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ είδε και απέδωσε ζωγραφικά το λαϊκό άνθρωπο. Ενώ παρουσιάζονται πλάνα από τους χώρους του μουσείου, που ο ίδιος δημιούργησε και που φιλοξενούνται τα έργα του, μιλά για το έργο του «Ο ΠΟΤΑΜΟΣ» και το συσχετίζει με αυτό που υπάρχει στο αέτωμα της ΟΛΥΜΠΙΑΣ.nn00:31:35:00nΠλάνο-κάρτα με τον τίτλο: «Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΑΡΟΥΧΗ-ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗ ΜΟΝΑΞΙΑ-».nn00:31:42:00nΠλάνο του ΘΑΝΑΣΗ ΝΙΑΡΧΟΥ, ποιητή, που μιλά μέσα από το μουσείο μπροστά στο γνωστό του πίνακα με το ναύτη. Αναφέρεται στους σημαντικούς ανθρώπους τόσο έλληνες όσο και ξένους που γνώρισε ο ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ και για τους οποίους μιλά στα κείμενά του. Παρεμβάλλονται ασπρόμαυρες φωτογραφίες του ζωγράφου με αυτούς ή του ζωγράφου μόνου μπροστά στα έργα του. Ο ΝΙΑΡΧΟΣ διηγείται διάφορα περιστατικά με πρωταγωνιστές τον ΤΣΑΡΟΥΧΗ και την ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ, τον ΤΣΑΡΟΥΧΗ να επισκέπτεται αναδρομική έκθεση του ΠΙΚΙΩΝΗ ή το διάλογο του ΤΣΑΡΟΥΧΗ με μια ράφτρα κοστουμιών που ο ίδιος είχε σχεδιάσει.nn00:34:34:00nΠλάνο του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ σε ένα παραδοσιακό καφενείο πίνοντας τον καφέ του μιλά για τις ιδιότυπες συνθήκες κάτω από τις οποίες γνώρισε τον ΤΣΑΡΟΥΧΗ στην Πλατεία Μοναστηρίου. Παρεμβάλλονται πλάνα με έργα του ΤΣΑΡΟΥΧΗ.nn00:35:37:00nΑσπρόμαυρη φωτογραφία του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΑΡΟΥΧΗ από την παιδική του ηλικία με ένα άλλο αγόρι. Στη συνέχεια η ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΑΒΙΑ που βρίσκεται σε ένα παραδοσιακό καφενείο θυμάται διηγήσεις του ΤΣΑΡΟΥΧΗ για τις γυναίκες με τις παραδοσιακές φορεσιές που ταξίδευαν με τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και τη συνειδητοποίηση για τη φραγκοκρατία που οδηγείται ο τόπος.nn00:36:13:00nΠλάνο-κάρτα με τον τίτλο: «ΣΚΕΨΕΙΣ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΑΡΟΥΧΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ».nn00:36:19:00nΠλάνο της ΕΥΑΝΘΙΑΣ ΡΕΜΠΟΥΤΣΙΚΑ να παίζει βιολί με φόντο την ΑΚΡΟΠΟΛΗ. Ο αφηγητής διαβάζει σκέψεις του ζωγράφου για την τέχνη του.nn00:36:41:00nΕναλλαγή εικόνων με έργα του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΑΡΟΥΧΗ. Ο αφηγητής συνεχίζει να διαβάζει σκέψεις του ζωγράφου για την τέχνη του.nn00:37:34:00nΑσπρόμαυρη λήψη στην ΑΘΗΝΑ το 1976. Παρουσιάζεται ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ ενώ μιλά στη «ΔΙΕΘΝΗ ΔΙΑΣΚΕΨΗ ΘΕΑΤΡΟΥ» για τον «ΚΥΚΛΟ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΟΣ», «ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΥΡΑΝΝΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΚΕΨΕΩΣ, ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ» που συναντάμε σε όλες τις τέχνες και στο θέατρο όπου οι αρχαίοι έλληνες είπαν αλήθειες αξεπέραστες, ως το κυριότερο δίδαγμα της τραγωδίας.nn00:38:16:00nΑρχικά πλάνα από ταινία που αναπαριστά τον Τρωικό πόλεμο. Στη συνέχεια ο ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ από το βήμα της ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΑΣΚΕΨΗΣ ΘΕΑΤΡΟΥ που πραγματοποιήθηκε το 1976 μιλά για τη σπουδαιότητα του Αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού αμφισβητώντας τις κατά καιρούς επικρίσεις που έχει δεχτεί από πολέμιους της.nn00:39:21:00nΠλάνο του ΑΝΔΡΕΑ ΒΑΡΟΥΧΑ που μιλά από την αρχή, ανακεφαλαιώνει και καταλήγει σε κρίση για την ανθρώπινη αλλά και καλλιτεχνική παρουσία του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΑΡΟΥΧΗ στην πολιτιστική ζωή της Ελλάδας.nn00:39:33:00nΕναλλαγή εικόνων με έργα του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΑΡΟΥΧΗ.nn00:40:02:00nΠλάνο του ΑΝΔΡΕΑ ΒΑΡΟΥΧΑ να περπατά κοντά σε κάποιο νεοκλασικό και στη συνέχεια πλάνο ενός άντρα που παίζει σαξόφωνο και περπατά σε στενό μιας γειτονιάς.nn00:41:07:00nΤίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
ΤΕΧΝΕΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
Θεματικοί Όροι
ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ, ζωγραφική, ζωγράφος, βιογραφία, ελληνικότητα, «Όρνιθες», σκηνογραφία
Αναφορές
ΕΥΑΝΘΙΑ ΡΕΜΠΟΥΤΣΙΚΑ, μουσικός
ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ, ζωγράφος
ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΑΒΙΑ, δημοσιογράφος
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΕΛΜΗ, ηθοποιός
ΑΛΕΞΗΣ ΑΚΡΙΘΑΚΗΣ, ζωγράφος
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΣ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΝΙΑΡΧΟΣ, ποιητής
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΣΑΡΟΠΟΥΛΟΣ, σκηνοθέτης
«ΟΡΝΙΘΕΣ», αρχαία κωμωδία
ΑΝΔΡΕΑΣ ΒΑΡΟΥΧΑΣ, αφηγητής
«ΟΡΝΙΘΕΣ», αρχαία κωμωδία
ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΣΚΕΨΗ ΘΕΑΤΡΟΥ, διάσκεψη
ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ, συνθέτης
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΜΑΡΟΥΣΙ, ΜΟΥΣΕΙΟ ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΑΡΟΥΧΗ
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Συντελεστές
Σκηνοθεσία:
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΣΑΡΟΠΟΥΛΟΣ
Διεύθυνση Παραγωγής:
ΑΡΧΟΝΤΩ ΚΡΗΤΙΚΟΥ
Γραμματεία Παραγωγής:
ΛΑΜΠΗ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΗ
Σενάριο-κείμενα:
ΕΛΕΝΗ ΚΑΠΑΡΕΛΙΩΤΗ
Επιμέλεια εκπομπής:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΑΪΤΑΝΟΣ
Μουσικός επιμελητής:
ΡΟΖΑΝΑ ΛΑΔΑ
Μουσική:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΛΑΤΖΟΠΟΥΛΟΥ (άρια ντ αμόρε)
ΕΥΑΝΘΙΑ ΡΕΜΠΟΥΤΣΙΚΑ (τρεις αυτοσχεδιασμοί)
Διευθυντής Φωτογραφίας:
ΛΑΚΗΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
Μοντάζ:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΡΑΓΓΑΛΟΣ
Ηχοληψία:
ΝΙΚΟΣ ΓΛΥΚΙΩΤΗΣ
Βοηθός ηχολήπτη:
ΣΤΡΑΤΟΣ ΑΞΙΩΤΗΣ
Μιξάζ:
ΝΙΚΟΣ ΣΦΕΤΣΑΣ
Ηλεκτρολόγος:
ΜΑΝΩΛΗΣ ΑΣΤΡΟΠΕΚΑΚΗΣ
Ηθοποιοί:
ΑΝΔΡΕΑΣ ΒΑΡΟΥΧΑΣ
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΔΡΟΥΓΚΑΣ
Μουσικοί:
ΕΥΑΝΘΙΑ ΡΕΜΠΟΥΤΣΙΚΑ (βιολί)
Τίτλοι:
ΕΙΡΗΝΗ ΚΟΥΤΡΟΥΜΠΗ-ΦΑΤΟΥΡΟΥ
Μίξη τίτλων:
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΣΑΠΑΚΗ
Αφήγηση:
ΑΝΔΡΕΑΣ ΒΑΡΟΥΧΑΣ
Συμμετείχαν οι ηθοποιοί:
ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
ΠΕΤΡΟΣ ΞΕΪΝΗΣ
Φωτογραφίες:
ΣΠΥΡΟΣ ΓΟΓΩΝΗΣ
Βοηθός οπερατέρ:
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ
Τρυκέζα:
ΜΑΡΙΝΟΣ ΚΑΣΣΟΣ
ΕΛΛΗ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ
Εμφανιστήρια ΕΤ-1:
ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΛΙΑΚΟΣ
ΑΛΕΚΟΣ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
Κοπή αρνητικού:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΤΣΑΡΟΣ
Εταλονάζ:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΟΥΔΗΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΥΚΑΣ
Μηχανικός προβολής:
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
Σχεδιαστήριο:
ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΜΑΪΜΩΝΗ ΒΩΚΟΥ
Βίντεο εγγραφή:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΟΥΣΟΣ
Ευχαριστίες:
την κ. ΝΙΚΗ ΓΡΥΠΑΡΗ
Πρόεδρο Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος Γιάννη Τσαρούχη
το ΓΙΩΡΓΟ ΕΜΙΡΖΑ
το ΘΑΝΑΣΗ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ
το ΦΩΤΟ ΛΑΜΠΡΙΝΟ
τον ΑΝΤΩΝΗ ΜΑΚΑΡΩΝΑ
το ΓΙΩΡΓΟ ΣΓΟΥΡΑΚΗ
το ΘΩΜΑ ΨΑΡΑ
το ΝΙΚΟ ΨΑΡΑ
Μιλούν για το ζωγράφο:
η ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΑΒΙΑ δημοσιογράφος
η ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΕΛΜΗ ηθοποιός
ο ΑΛΕΞΗΣ ΑΚΡΙΘΑΚΗΣ ζωγράφος
ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΣ
ο ΘΑΝΑΣΗΣ ΝΙΑΡΧΟΣ ποιητής
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΣΑΡΟΠΟΥΛΟΣ σκηνοθέτης
Παραγωγή:
Τμήμα Ειδικών Εκπομπών της ΕΤ-1
© 1992
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:42:27:16
Φορμά, Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΦΙΛΜ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 65
Τελευταία Ενημέρωση
04/11/2009