0000007915
Ντοκιμαντέρ αφιερωμένο στον εθνικό μας ποιητή ΔΙΟΝΥΣΙΟ ΣΟΛΩΜΟ και στον συνθέτη ΝΙΚΟΛΑΟ ΜΑΝΤΖΑΡΟ, ο οποίος μελοποίησε τον «Ύμνο εις την Ελευθερίαν». Παρεμβάλλονται πλάνα με δραματοποιημένες στιγμές της ζωής του ποιητή.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000007915
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΥΜΝΟΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ – ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΝΤΖΑΡΟΣ
Χρονολογία Παραγωγής
1990
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ
Κατηγορία
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ (ΙΣΤΟΡΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ)
Περίληψη
Ντοκιμαντέρ αφιερωμένο στον εθνικό μας ποιητή ΔΙΟΝΥΣΙΟ ΣΟΛΩΜΟ και στον συνθέτη ΝΙΚΟΛΑΟ ΜΑΝΤΖΑΡΟ, ο οποίος μελοποίησε τον «Ύμνο εις την Ελευθερίαν». Παρεμβάλλονται πλάνα με δραματοποιημένες στιγμές της ζωής του ποιητή.
Περιγραφή Περιεχομένου
Εκπομπή-αφιέρωμα στον εθνικό μας ποιητή ΔΙΟΝΥΣΙΟ ΣΟΛΩΜΟ και στον συνθέτη που μελοποίησε τον «Ύμνο εις την Ελευθερίαν», ΝΙΚΟΛΑΟ ΧΑΛΙΚΙΟΠΟΥΛΟ ΜΑΝΤΖΑΡΟ. Παρακολουθούμε δραματοποιημένα στιγμιότυπα από τη ζωή του ποιητή μέσα από τα οποία διαφαίνεται η βαθιά συγκίνηση και επίδραση που ασκούσαν στον ψυχισμό του η Ελληνική Επανάσταση και η αυτοθυσία των επαναστατημένων Ελλήνων. Σημαντικό μέρος της δραματοποίησης καλύπτει η γνωριμία και η φιλία του με τον ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ ΤΡΙΚΟΥΠΗ που τον βοήθησε να μάθει αλλά και να εκφράζεται μέσα από την ελληνική γλώσσα, με αποτέλεσμα τη συγγραφή του «Ύμνου εις την ελευθερίαν». Η γνωριμία του ποιητή με τον Ν. ΜΑΝΤΖΑΡΟ στην Κέρκυρα, η μελοποίηση του Ύμνου και η αναγνώριση της σύνθεσης ως Εθνικού Ύμνου των Ελλήνων από τον Βασιλιά Γεώργιο Α’ ολοκληρώνουν το αφιέρωμα.
Ανάλυση Περιεχομένου
00:00:08:00nΔιαδοχικά πλάνα σε θάλασσα, ένα βιβλίο, μια προσωπογραφία του ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΣΟΛΩΜΟΥ, απεικόνιση της ΖΑΚΥΝΘΟΥ. Παράλληλα, η αφηγήτρια παρουσιάζει πληροφορίες για τη βάπτιση του ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΣΟΛΩΜΟΥ στις 8 ΙΟΥΛΙΟΥ 1798 από τον ΑΝΤΩΝΙΟ ΚΑΠΝΙΣΗ. Στη συνέχεια, διαδοχικά πλάνα σε πλακέτα αναρτημένη και αφιερωμένη στον ΝΙΚΟΛΑΟ Χ. ΜΑΝΤΖΑΡΟ, στην οποία αναγράφονται οι ημερομηνίες γέννησης και θανάτου του στην ΚΕΡΚΥΡΑ, στο χειρόγραφο βιβλίο από όπου η αφηγήτρια διαβάζει τις πληροφορίες, σε μια προσωπογραφία του ΝΙΚΟΛΑΟΥ Χ. ΜΑΝΤΖΑΡΟΥ. Η αφηγήτρια παρουσιάζει πληροφορίες για τη γέννηση και βάπτιση του ΝΙΚΟΛΑΟΥ Χ. ΜΑΝΤΖΑΡΟΥ.nn00:01:41:00nΠλάνο με τον πίνακα «Η ΕΛΛΑΣ ΕΥΓΝΩΜΟΝΟΥΣΑ» του Θ. ΒΡΥΖΑΚΗ. Εμφανίζεται ο τίτλος της εκπομπής:«ΥΜΝΟΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ-ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΝΤΖΑΡΟΣ».nn00:01:54:00nΤίτλοι έναρξης της εκπομπής. Ακούγονται μελοποιημένες οι 83 και 2 (ή 16 ή 87 καθώς επαναλαμβάνεται η ίδια στροφή) στροφές του «ΥΜΝΟΥ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» του Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ.nn00:03:15:00nΕναλλαγή πλάνων με πίνακες ή λεπτομέρειες πινάκων σχετικών με πρόσωπα και γεγονότα της Ελληνικής Επανάστασης.nn00:03:58:00nΔραματοποιημένη εικόνα. Άνδρας έφιππος πλησιάζει σε ακροθαλασσιά, εκεί που δύο άντρες κατασκευάζουν μια ξύλινη αγχόνη. Ο αφηγητής δίνει στοιχεία για τη θέση της ΖΑΚΥΝΘΟΥ απέναντι στην Ελληνική Επανάσταση.nn00:04:34:00nΕναλλαγή ασπρόμαυρων πλάνων με απεικονίσεις της ΖΑΚΥΝΘΟΥ και της ζωής εκείνης της περιόδου. Ο αφηγητής αναφέρεται στη βοήθεια που προσφέρουν οι Ζακυνθινοί στους αγωνιστές.nn00:04:46:00nΔραματοποιημένη εικόνα. Νυχτερινό πλάνο με Ζακυνθινούς και ανάμεσά τους τον ποιητή, να βοηθούν αγωνιστές της Επανάστασης. Ο αφηγητής αναφέρεται στον Δ. ΣΟΛΩΜΟ και στην επίδραση που είχε στον ψυχισμό του η Επανάσταση και τα κείμενα του ΡΗΓΑ ΦΕΡΑΙΟΥ και του ΑΝΤΩΝΗ ΜΑΡΤΕΛΑΟΥ.nn00:05:34:00nΣύγχρονη εικόνα. Νεαρός άντρας κατευθύνεται στην είσοδο του ΜΟΥΣΕΙΟΥ Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΦΑΝΩΝ ΖΑΚΥΝΘΙΩΝ, περπατώντας στο διάδρομο που σχηματίζουν οι καμάρες και μπαίνει στο εσωτερικό του.nn00:05:59:00nΣύγχρονη εικόνα. Πλάνο στο εσωτερικό του κτηρίου σε αίθουσα που βρίσκονται χειρόγραφα και αντικείμενα του ποιητή. Ο νεαρός άντρας διαβάζει απόσπασμα από χειρόγραφο που εκτίθεται σε προθήκη με χειρόγραφα του Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ. Στη συνέχεια, υπάλληλος του Μουσείου παρουσιάζει την προθήκη στην οποία εκτίθεται το χειρόγραφο από το Γ Σχεδίασμα των «ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΩΝ», καθώς και οι εκδόσεις του ΙΑΚΩΒΟΥ ΠΟΛΥΛΑ.nn00:07:08:00nΔραματοποιημένη εικόνα. Ο Δ. ΣΟΛΩΜΟΣ περπατά στην εξοχή κοντά σε κτίσμα και μαγεμένος παρακολουθεί νεαρή γυναίκα που περπατά στην εξοχή και μαζεύει λουλούδια. Ακούγεται μελοποιημένο το ποίημα «Η ΑΓΝΩΡΙΣΤΗ». Ο αφηγητής παρουσιάζει πληροφορίες σχετικές με το έργο του ποιητή.nn00:08:36:00nΣύγχρονη εικόνα. Πλάνο στο εσωτερικό του κτηρίου σε αίθουσα που βρίσκονται χειρόγραφα και αντικείμενα του ποιητή Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ. Ο νεαρός άντρας και ο υπάλληλος του Μουσείου βρίσκονται μπροστά στην προθήκη που φυλάσσονται χειρόγραφα βιβλία Γερμανικής Φιλοσοφίας από την προσωπική βιβλιοθήκη του ποιητή. Στη συνέχεια, πλάνα από την προθήκη που φυλάσσονται προσωπικά αντικείμενα και ένα νεανικό πορτρέτο του ποιητή.nn00:09:06:00nΔραματοποιημένη εικόνα. Πλάνο σε άμαξα που μεταφέρει τον ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ ΤΡΙΚΟΥΠΗ. Ο αφηγητής αναφέρεται στον ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ ΤΡΙΚΟΥΠΗ που αναζήτησε να συναντήσει τον Δ. ΣΟΛΩΜΟ, όταν βρέθηκε στη ΖΑΚΥΝΘΟ προσκεκλημένος του φιλέλληνα Λόρδου ΦΡ. ΓΚΙΛΦΟΡΝΤ (GUILFORD).nn00:09:37:00nΔραματοποιημένη εικόνα. Ο Δ. ΣΟΛΩΜΟΣ περπατά σε μονοπάτι οικισμού και κατευθύνεται προς το εκκλησάκι του ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ των ΛΑΤΙΝΩΝ. Στη συνέχεια, πλάνο με ασπρόμαυρη απεικόνιση του κτίσματος του ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ των ΛΑΤΙΝΩΝ. Ο αφηγητής καταθέτει πως εκεί συναντήθηκαν εκπρόσωποι των Επαναστατών στην προσπάθεια να ενώσουν τις δυνάμεις τους για την επιτυχία του Αγώνα τους.nn00:10:08:00nΔιαδοχικά πλάνα με το ζωγραφικό πίνακα «Ο ΟΡΚΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ» του ΘΕΟΦΙΛΟΥ Δ. ΤΣΟΚΟΥ και χειρόγραφο με τον τίτλο «ΠΙΝΑΞ». Ο αφηγητής αναφέρεται στον όρκο των Φιλικών και στον ΘΕΟΔΩΡΟ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ.nn00:10:24:00nΔραματοποιημένη εικόνα. Ο Δ. ΣΟΛΩΜΟΣ μπαίνει στο εκκλησάκι του ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ των ΛΑΤΙΝΩΝ, προσκυνά. Ο αφηγητής διαβάζει απόσπασμα από τον ΟΡΚΟ ΤΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ.nn00:11:25:00nΔραματοποιημένη εικόνα. Πλάνο σε άμαξα που μεταφέρει τον ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ ΤΡΙΚΟΥΠΗ. Ο αφηγητής αναφέρεται στην επίδραση που ασκούν τα νέα για τον Αγώνα στην ψυχή του Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ.nn00:11:52:00nΔραματοποιημένη εικόνα. Ο Δ. ΣΟΛΩΜΟΣ στο εκκλησάκι του ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ των ΛΑΤΙΝΩΝ συμμετέχει στην παράκληση στο Θεό ενός ιερέα για βοήθεια και στήριξη στον Αγώνα των επαναστατημένων Ελλήνων. Εμφανίζεται νεαρή γυναίκα, που συμβολίζει την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, να συμμετέχει στη δέηση επαναλαμβάνοντας τα λόγια του ιερέα.nn00:12:53:00nΔραματοποιημένη εικόνα. Ο Δ. ΣΟΛΩΜΟΣ περιμένει να συναντήσει τον ΣΠ. ΤΡΙΚΟΥΠΗ. Στη συνέχεια, πλάνα των δύο αντρών σε περιπάτους που πραγματοποιούσαν, καθώς αναπτύχθηκε ανάμεσά τους μεγάλη φιλία. Ο ΣΠ. ΤΡΙΚΟΥΠΗΣ θαυμάζει τον ποιητή, το έργο του και αντιλαμβάνεται την αξία του ταλέντου του. Ο αφηγητής παρουσιάζει στοιχεία αυτής της σχέσης και παραθέτει τους μεταξύ τους διαλόγους και καταγεγραμμένες σκέψεις.nn00:15:47:00nΔραματοποιημένη εικόνα. Πλάνο σε χώρο γραφείου που υπάρχει μια τεράστια βιβλιοθήκη. Εκεί ο ΣΠ. ΤΡΙΚΟΥΠΗΣ παραδίδει μαθήματα Ελληνικής γλώσσας στον Δ. ΣΟΛΩΜΟ και εκείνος καθισμένος σε γραφείο ξεφυλλίζει χειρόγραφο. Ο αφηγητής περιγράφει το γεγονός.nn00:16:13:00nΕναλλαγή πλάνων σε πορτρέτα των ΣΠ. ΤΡΙΚΟΥΠΗ και ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ.nn00:16:18:00nΔραματοποιημένη εικόνα. Πλάνο σε αρχοντικό σπίτι, όπου βρίσκεται ο ΣΠ. ΤΡΙΚΟΥΠΗΣ και ο Δ. ΣΟΛΩΜΟΣ. Ο αφηγητής καταθέτει μαρτυρία του ΣΠ. ΤΡΙΚΟΥΠΗ σύμφωνα με την οποία ο ΣΟΛΩΜΟΣ, μια εβδομάδα αφότου ξεκίνησε τα ελληνικά του, παρουσίασε το πρώτο του ποίημα που έγραψε στα ελληνικά, «Η ΞΑΝΘΟΥΛΑ». Ακούγονται στίχοι του ποιήματος.nn00:16:50:00nΑσπρόμαυρες απεικονίσεις της ΖΑΚΥΝΘΟΥ και κατοίκων της σε στιγμές καθημερινής ζωής, καθώς και ένας πίνακας αρχοντικού της ΖΑΚΥΝΘΟΥ. Ο αφηγητής αναφέρεται στην υποδοχή και την αναγνώριση που έτυχε το κείμενο αυτό, που λειτούργησε ενθαρρυντικά στην ψυχή του Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ, ώστε να ξεκινήσει την Ωδή του στην Ελευθερία («ΥΜΝΟΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ»).nn00:17:12:00nΔραματοποιημένη εικόνα. Ο Δ. ΣΟΛΩΜΟΣ σε μοναχικό περίπατο και στη συνέχεια στο γραφείο του γράφοντας. Ο αφηγητής περιγράφει τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνθέτει τον «ΥΜΝΟ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» και στη συνέχεια απαγγέλλονται στροφές του. Παρεμβάλλονται πλάνα θάλασσας, μιας γυναίκας (ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ) που ο ποιητής οραματίζεται, του Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ στο γραφείο του κατά τη διάρκεια της σύνθεσης, ενός ήρωα της επανάστασης και κλείνουν με πορτρέτο του.nn00:21:19:00nΑσπρόμαυρες απεικονίσεις της ΖΑΚΥΝΘΟΥ και κατοίκων της σε στιγμές καθημερινής ζωής. Ο αφηγητής περιγράφει την ταχύτητα με την οποία άρχισε να μαθαίνεται και να γίνεται αποδεκτό το νέο έργο του ποιητή.nn00:21:36:00nΔραματοποιημένη εικόνα. Ζακυνθινός κοντά σε σκαρί που ναυπηγείται απαγγέλλει στίχους από τον «ΥΜΝΟ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ». Ενώ ακούγεται η απαγγελία προβάλλονται ασπρόμαυρες απεικονίσεις της ΖΑΚΥΝΘΟΥ και κατοίκων της σε στιγμές καθημερινής ζωής.nn00:22:06:00nΠλάνο μικρού αγοριού που φορώντας παραδοσιακή φορεσιά απαγγέλλει στίχους του «ΥΜΝΟΥ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ». Το πλάνο διαδέχονται πλάνα με ασπρόμαυρες απεικονίσεις της ΖΑΚΥΝΘΟΥ και κατοίκων της σε στιγμές καθημερινής ζωής, απεικονίσεις των ακτών της Ζακύνθου με ευδιάκριτες τις ακτές του ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ, καθώς και πλάνα μικρών μαθητών που επισκέπτονται τον Κήπο των Ηρώων στο ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ με τους συνοδούς τους. Πλάνο της προτομής του ποιητή Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ που βρίσκεται εκεί. Ο αφηγητής παρουσιάζει σκέψεις του ποιητή.nn00:22:56:00nΠλάνα μικρών μαθητών που επισκέπτονται τον Κήπο των Ηρώων στο ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ με τους συνοδούς τους. Ο ένας τους εξηγεί σχετικά με την ποίηση του Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ και ο άλλος τους διαβάζει απόσπασμα από τη «ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΗΣ ΖΑΚΥΘΟΣ» (κεφ. 3, 1-3). Παρεμβάλλονται πλάνα με χειρόγραφα του Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ.nn00:24:47:00nΔιαδοχικά πλάνα από τυπογραφικό μηχάνημα εποχής, από το τυπωμένο κείμενο του «ΥΜΝΟΥ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» και από εκτυπώσεις του μεταφρασμένου κειμένου.nn00:25:21:00nΠλάνο σε εξοχικό σπίτι, όπου Γαλλίδα απαγγέλλοντας απόσπασμα από τον «ΥΜΝΟ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» εμπνέεται και υποδύεται την Ελευθερία. Πλάνο πορτρέτου γυναίκας.nn00:26:00:00nΠλάνο σε καθιστικό σπιτιού Γερμανών με την οικογένεια να είναι εκεί. Νεαρή κοπέλα σε ακορντεόν αποδίδει τον «ΥΜΝΟ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» ενώ ο πατέρας της απαγγέλλει απόσπασμά του.nn00:26:26:00nΔραματοποιημένη εικόνα. Σε κήπο παρουσιάζονται πλάνα από γωνίες του, όπου σε μια βρίσκονται ακουμπημένα προσωπικά αντικείμενα του Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ. Ακούγεται μικρό απόσπασμα του Εθνικού Ύμνου στα Ρωσικά.nn00:26:44:00nΠλάνα από την ΚΕΡΚΥΡΑ. Ο αφηγητής αναφέρεται στην εκεί εγκατάσταση του ποιητή στα 1828, στη γνωριμία και φιλία που ανέπτυξε με το συνθέτη ΝΙΚΟΛΑΟ ΧΑΛΙΚΙΟΠΟΥΛΟ ΜΑΝΤΖΑΡΟ. Πλάνο με πορτρέτο του συνθέτη.nn00:27:45:00nΠλάνο μουσικού να αποδίδει στο πιάνο τον «ΥΜΝΟ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ».nn00:28:33:00nΔιαδοχικά πλάνα από το εξωτερικό και τους εσωτερικούς χώρους της ΦΙΛΑΡΜΟΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΜΑΝΤΖΑΡΟΣ». Παρεμβάλλεται πλάνο με πορτρέτο του συνθέτη. Ο αφηγητής αναφέρεται σε στιγμές που μοιράστηκαν ο Δ. ΣΟΛΩΜΟΣ και ο Ν. Χ. ΜΑΝΤΖΑΡΟΣ σε αυτή.nn00:29:37:00nΠλάνα από παρτιτούρα που διακρίνεται η μελωδία της α στροφής του «ΥΜΝΟΥ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» διαδέχονται πλάνα ενός πιάνου, πλάνο της πρώτης σελίδας της παρτιτούρας του «ΥΜΝΟΥ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ», πλάνα από παρτιτούρες. Ακούγεται χορωδία να αποδίδει τον Εθνικό Ύμνο (στροφές 1, 2), αλλά και ο αφηγητής να παραθέτει στοιχεία που αφορούν στη μελοποίησή του.nn00:30:33:00nΝυχτερινό πλάνο στον προαύλιο χώρο του μεγαλοπρεπούς κτηρίου του ΜΟΥΣΕΙΟΥ Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΦΑΝΩΝ ΖΑΚΥΝΘΙΩΝ. Εκεί, η Χορωδία παρουσιάζει μελοποιημένο απόσπασμα από τον «ΥΜΝΟ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» (στροφές 3, 4). Ο αφηγητής αναφέρεται στον ενθουσιασμό του Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ, όταν άκουσε τη μελωδία του Ν. Χ. ΜΑΝΤΖΑΡΟΥ.nn00:31:28:00nΠλάνο με χειρόγραφες παρτιτούρες, με ένα πιάνο που οι παρτιτούρες είναι τοποθετημένες πάνω στο αναλόγιό του, με μια προσωπογραφία του Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ, την οποία διαδέχεται πλάνο της προσωπογραφίας του Ν. Χ. ΜΑΝΤΖΑΡΟΥ. Ο αφηγητής αναφέρεται στον ενθουσιασμό του Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ, όταν άκουσε τη μελωδία του Ν. Χ. ΜΑΝΤΖΑΡΟΥ και προσθέτει τη σχετική μαρτυρία του συνθέτη.nn00:31:58:00nΝυχτερινό πλάνο στον προαύλιο χώρο του μεγαλοπρεπούς κτηρίου του ΜΟΥΣΕΙΟΥ Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΦΑΝΩΝ ΖΑΚΥΝΘΙΩΝ. Εκεί, η Χορωδία παρουσιάζει μελοποιημένο απόσπασμα από τον «ΥΜΝΟ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» (στροφές 15, 16).nn00:33:03:00nΠλάνο σε ένα χειρόγραφο του Ν. Χ. ΜΑΝΤΖΑΡΟΥ και στη συνέχεια διαδοχικά πλάνα ενός νεανικού πορτρέτου του Βασιλιά ΟΘΩΝΑ Α, μιας σελίδας παρτιτούρας από τη νέα σύνθεση που ο Ν. Χ. ΜΑΝΤΖΑΡΟΣ αφιέρωσε το 1844 στο Βασιλιά ΟΘΩΝΑ Α. Ο αφηγητής αναφέρεται στην επιδίωξη του συνθέτη να γίνει η σύνθεσή του τελειότερη και στην αφιέρωση του μελοποιημένου Εθνικού Ύμνου στο Βασιλιά, ώστε να αντικαταστήσει τον Βαυαρικό Ύμνο.nn00:42:43:00nΔραματοποιημένη εικόνα. Σε κτήριο άνδρες ζητωκραυγάζουν για την απελευθέρωση και ΕΝΩΣΗ των ΕΠΤΑΝΗΣΩΝ με την ΕΛΛΑΔΑ στις 21 ΜΑΙΟΥ 1864.nn00:42:52:00nΕναλλαγή πλάνων με χειρόγραφη απεικόνιση που αφορά στην ΕΝΩΣΗ των νησιών του Ιονίου Πελάγους με την Ελλάδα, απεικόνιση των Αντιπροσώπων της ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗΣ ΒΟΥΛΗΣ (ΟΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΙ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΑΙ ΤΗΣ ΕΠΤΑΝΗΣΙΟΥ ΒΟΥΛΗΣ) και απεικόνιση που αναγράφεται «ΠΙΣΤΙΣ ΠΑΤΡΙΣ ΝΟΜΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ».nn00:43:04:00nΠλάνο με σημαία των Επτανήσων κατά την περίοδο της Βρετανικής κυριαρχίας.nn00:44:07:00nΠλάνα με τη ΦΙΛΑΡΜΟΝΙΚΗ Ν. ΜΑΝΤΖΑΡΟΣ» να βγαίνει από κάστρο και να παιανίζει. Στην κορυφή κάστρου να γίνεται έπαρση της Ελληνικής Σημαίας. Πλάνο με το έμβλημα της Φιλαρμονικής. Ο αφηγητής κάνει λόγο για το θάνατο του Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ το 1857, για τη δημιουργία της ΦΙΛΑΡΜΟΝΙΚΗΣ Ν. ΜΑΝΤΖΑΡΟΣ» που υποδέχτηκε στα 1865 το νεαρό Βασιλιά ΓΕΩΡΓΙΟ Α, όταν έφτασε στο νησί για να παραστεί στους εορτασμούς της ΕΝΩΣΗΣ της ΕΠΤΑΝΗΣΟΥ με την κυρίως Ελλάδα. Παρεμβάλλεται πλάνο με νεανικό πορτρέτο του Βασιλιά ΓΕΩΡΓΙΟΥ Α.nn00:45:53:00nΕναλλαγή πλάνων σε κτίσμα της ΚΕΡΚΥΡΑΣ, σε μεγαλόπρεπο το οποίο φιλοξενεί αίθουσα θρόνου, σε πορτρέτο του Βασιλιά ΓΕΩΡΓΙΟΥ Α, σε πορτρέτο του Ν. Χ. ΜΑΝΤΖΑΡΟΥ. Ο αφηγητής αναφέρεται στον ενθουσιασμό που προκάλεσε στο Βασιλιά ΓΕΩΡΓΙΟ Α και στο πλήθος που τον υποδέχτηκε η παρουσίαση των δύο πρώτων μελοποιημένων στροφών του «ΥΜΝΟΥ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ», στην αναγνώριση της σύνθεσης ως ΕΘΝΙΚΟΥ ΥΜΝΟΥ, στην τιμή που γνώρισε ο συνθέτης από το βασιλιά, στους ενδοιασμούς του συνθέτη να εκδώσει το πρώτο μελοποιημένο κείμενό του και στην υποχώρησή του το 1872. Πλάνο από την πρώτη έκδοση του «ΥΜΝΟΥ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» στα 1873.nn00:47:02:00nΠλάνο σε μια σχολική αίθουσα, όπου ενήλικες ομογενείς του Πόντου μαθαίνουν με τη βοήθεια δασκάλας Ελληνικών τον ΕΘΝΙΚΟ ΥΜΝΟ, είτε γράφοντάς τον στον πίνακα είτε απαγγέλλοντάς τον. Πλάνα από την προσπάθειά τους να τραγουδήσουν τον ΕΘΝΙΚΟ ΥΜΝΟ.nn00:48:59:00nΠλάνα παιδικής χορωδίας να τραγουδά τον ΕΘΝΙΚΟ ΥΜΝΟ.nn00:49:46:00nΠλάνα σε σχολική αίθουσα που ο δάσκαλος ανακοινώνει στους μαθητές του ότι πρόκειται να μάθουν τον ΕΘΝΙΚΟ ΥΜΝΟ.nn00:50:56:00nΠλάνο ενός αγοριού να αποδίδει με τη λύρα του τον ΕΘΝΙΚΟ ΥΜΝΟ. Στη συνέχεια και κάτω από τους ήχους της λύρας και του αφηγητή που αναφέρει σκέψεις του Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ, πλάνα μεγαλούπολης μέσα από παράθυρο, πορτρέτων του Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ, του Ν. Χ. ΜΑΝΤΖΑΡΟΥ και από παρτιτούρες του «ΥΜΝΟΥ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ».nn00:52:24:00nΤίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
ΤΕΧΝΕΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
ΙΣΤΟΡΙΑ
Θεματικοί Όροι
Επανάσταση του 1821, ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ, εθνικός ύμνος, «Ύμνος εις την ελευθερίαν», ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΝΤΖΑΡΟΣ, ποίηση, ποιητής
Αναφορές
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΝΤΖΑΡΟΣ, συνθέτης
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ, ποιητής
«ΎΜΝΟΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΝ», ποίημα
ΣΠΥΡΙΔΩΝΑΣ ΤΡΙΚΟΥΠΗΣ, πολιτικός
ΣΠΥΡΙΔΩΝΑΣ ΤΡΙΚΟΥΠΗΣ, λόγιος
«Η ΑΓΝΩΡΙΣΤΗ», ποίημα
«Η ΞΑΝΘΟΥΛΑ», ποίημα
«ΥΜΝΟΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΝ», ποίημα
«ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΗΣ ΖΑΚΥΘΟΣ», πεζό κείμενο
ΓΕΩΡΓΙΟΣ Α’, βασιλιάς της Ελλάδας
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΝΗΣΙΑ ΙΟΝΙΟΥ, ΖΑΚΥΝΘΟΣ
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΝΗΣΙΑ ΙΟΝΙΟΥ, ΖΑΚΥΝΘΟΣ, ΜΟΥΣΕΙΟ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΣΟΛΩΜΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΦΑΝΩΝ ΖΑΚΥΝΘΙΩΝ
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΝΗΣΙΑ ΙΟΝΙΟΥ, ΚΕΡΚΥΡΑ
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΝΗΣΙΑ ΙΟΝΙΟΥ, ΖΑΚΥΝΘΟΣ, ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΩΝ ΛΑΤΙΝΩΝ
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΝΟΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ, ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ, ΚΗΠΟΣ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΝΗΣΙΑ ΙΟΝΙΟΥ, ΚΕΡΚΥΡΑ, ΦΙΛΑΡΜΟΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ «ΜΑΝΤΖΑΡΟΣ»
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Εκτέλεση: ΤΩΝΗΣ ΛΥΚΟΥΡΕΣΗΣ
Συντελεστές
Σκηνοθεσία-σενάριο:
ΤΩΝΗΣ ΛΥΚΟΥΡΕΣΗΣ
Βοηθός Σκηνοθέτη:
ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΡΑΠΤΗΣ
Εκτέλεση παραγωγής:
ΤΩΝΗΣ ΛΥΚΟΥΡΕΣΗΣ
Διεύθυνση Παραγωγής:
ΜΑΡΙΑ ΚΟΝΤΟΔΗΜΑ
Φωτογραφία:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΣΚΑΛΟΘΑΝΑΣΗΣ
Φωτογραφία β συνεργείου:
ΤΑΚΗΣ ΜΠΑΡΔΑΚΟΣ
Φωτοσύνθεση:
ΑΡΓΥΡΗΣ ΒΑΒΟΥΡΗΣ
Ήχος:
ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Συνεργασία ήχου:
ΝΙΚΟΣ ΑΧΛΑΔΗΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΑΛΤΑΣ
Ηλεκτρολόγος:
ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΡΑΜΑΡΑΣ
Βοηθός ηλεκτρολόγος:
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ηθοποιοί:
ΣΤΑΘΗΣ ΚΑΚΚΑΒΑΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΣ
ΤΑΤΙΑΝΑ ΠΑΠΑΜΟΣΧΟΥ
Φιλική Συμμετοχή: SEVERINE BUJARD
Εμφανίζονται οι:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΦΛΕΜΟΤΟΜΟΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΓΟΥΔΑΚΗΣ
ΜΑΡΙΝΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΣΑΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ
ΑΝΤΩΝΗΣ ΨΑΡΡΟΣ-ΜΠΟΤΩΝΗΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΥΡΙΟΧΟΣ-ΜΟΝΤΕΣ
ΑΚΗΣ ΠΟΤΑΜΙΤΗΣ
ΗΛΙΑΣ ΚΟΝΤΟΓΙΩΡΓΟΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΛΑΧΟΣ
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΦΩΤΕΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΡΑΠΤΗΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΡΙΚΗΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΙΤΙΚΑΡΗΣ
ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΚΑΚΟΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΝΘΟΣ
ΜΗΝΑΣ ΡΑΠΤΗΣ
ERIC VIOLET BURN
Και οι
ΣΟΦΙΑ ΜΠΑΪΡΑΚΤΑΡΟΒΑ
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΝΑΪΚΑΣ
σε κείμενα των:
ΣΟΛΩΜΟΥ
ΜΑΝΤΖΑΡΟΥ
ΠΟΛΥΛΑ
ΤΡΙΚΟΥΠΗ
ΨΥΛΛΑ
ΛΕ ΒΙΑΖΗ
ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ
Τραγουδούν:
Οι Ζακυνθινοί μουσικοί:
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΥΝΕΤΟΣ
ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΜΠΙΩΤΗΣ
ΜΙΜΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΤΑΚΗΣ ΒΟΖΑΪΤΗΣ
ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΜΠΟΖΙΚΗΣ
η ΧΟΡΩΔΙΑ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
μαέστρος:
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ
σολίστ πιάνου:
ΛΙΝΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ-ΣΠΙΝΟΥΛΑ
και η ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΟΡΩΔΙΑ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
διεύθυνση-διδασκαλία:
ΛΙΛΙΚΑ ΤΣΙΤΣΙΜΠΙΝΗ
παίζει και η ΦΙΛΑΡΜΟΝΙΚΗ «ΜΑΝΤΖΑΡΟΣ»
μαέστρος:
ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΔΟΛΙΑΝΙΤΗΣ
Ακορντεόν:
GABI FRANK
κρητική λίρα:
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΠΑΘΙΑΚΗΣ
ΜΑΝΟΥ ΜΟΥΝΤΑΚΗ
Τρομπέτα:
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΣΧΑΛΙΔΗΣ
Μουσικό αρχείο:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΥΝΑΔΗΣ
Πρωτότυπη μουσική:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΛΑΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μουσικός σύμβουλος:
ΑΝΤΡΕΑΣ ΡΟΔΙΤΗΣ
Πιάνο:
ΑΡΗΣ ΓΑΡΟΥΦΑΛΗΣ
Επιμέλεια χειρογράφων:
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΚΟΡΔΟΥΛΗ
Εικαστικές επιλογές:
ΝΕΛΛΗ ΜΙΣΙΡΛΗ
Τεκμηρίωση ιστορικού υλικού:
ΕΘΝΙΚΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Κοστούμια:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΤΣΑΣ
Βοηθός Ενδυματολόγος:
ΤΟΤΑ ΠΡΙΤΣΑ
Αφήγηση-Απαγγελία:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΣ
ΣΤΑΘΗΣ ΚΑΚΚΑΒΑΣ
και η
ΕΥΑ ΚΟΤΑΜΑΝΙΔΟΥ
Βοηθός οπερατέρ:
ΑΛΕΚΟΣ ΓΙΑΝΝΑΡΟΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΟΡΤΟΚΑΛΗΣ
Μπούμαν:
ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΣ
Τίτλοι-τρυκέζα:
ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΑΚΚΑΛΑΚΗΣ
Κοπή negative:
ΝΙΚΟΣ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ
Ηχοληψία κειμένων:
ΘΑΝΑΣΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
Μεταγραφές ήχων:
ΔΩΡΑ ΚΑΛΟΥΜΕΝΟΥ
Μίξη ήχου:
ΘΑΝΑΣΗΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ
Εταλονάζ εικόνας:
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΑΡΧΟΝΤΑΣ
Γραμματεία:
ΣΤΕΛΙΟΣ ΛΥΚΟΥΡΕΣΗΣ
Εργαστήρια εικόνας-ήχου:
CINEMAGIC L.C
Μοντάζ:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ
ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ:
ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΝΕΣΗ
Ευχαριστίες:
Κυρία ΚΟΥΛΑ ΖΩΗ
ΔΙΟΝΥΣΗ ΤΥΡΟΓΑΛΑ
ΜΠΑΜΠΑ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΠΟΥΝΤΗ
ΔΙΟΝΥΣΗ-ΜΑΡΙΑ ΜΙΝΩΤΟΥ
ΑΝΤΡΕΑ-ΛΙΝΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ
ΛΑΖΑΡΟ-ΚΡΙΕΖΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ
ΝΙΚΟΛΑΟ ΛΟΥΝΤΖΗ
ΣΙΑΝ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ
ΟΛΓΑ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
ΔΙΟΝΥΣΗ ΒΙΤΣΟ
ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ ΤΣΙΛΙΜΠΑΡΗ
ΜΑΙΡΗ ΠΑΪΠΕΤΗ
ΣΟΥΛΑ ΑΜΠΕΛΑ
ΝΤΕΝΙΖ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ
ΜΙΧΑΛΗ ΧΑΤΖΗΠΑΝΩΡΙΟ
ΝΤΑΙΖΗ ΠΑΠΑΖΗΣΗ
ΠΕΤΡΟ ΑΝΤΑΙΟ
ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΑΚΡΗ
Διεύθυνση και μαθητές:
Γ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
π. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ (π. ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ)
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΚΑΙ ΠΑΞΩΝ
Αιδεσιμότατο κ. ΓΕΩΡΓΙΟ ΚΑΡΥΔΗ (εφ. ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΚΑΙ ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΗΣ)
Αιδεσιμότατο ΑΘΑΝΑΣΙΟ ΤΣΙΤΣΑ (εφ. ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ)
ΜΟΥΣΕΙΟ Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΦΑΝΩΝ ΖΑΚΥΝΘΙΩΝ
ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
ΦΙΛΑΡΜΟΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ «ΜΑΝΤΖΑΡΟΣ»
τα μέλη της ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΗΣ ΣΚΗΝΗΣ
Διεύθυνση και μαθητές
ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
ΚΕΝΤΡΟ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Φ. ΝΑΚΑΣ
ΕΘΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ, ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΣΟΥΤΣΟΥ
ΕΘΝΙΚΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Διεύθυνση και προσωπικό
ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
Η ΕΦΟΡΕΙΑ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΛΑΣΣΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
ΔΗΜΟ ΚΕΡΚΥΡΑΙΩΝ
ΔΗΜΟ ΖΑΚΥΝΘΙΩΝ
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ GOETHE
Π.Ο.Ι.Λ.Θ. ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Ν.Ε.Λ.Ε ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΚΟΙΠ/ΣΙΑ ΑΝΩ ΛΙΩΣΙΩΝ
ΣΥΛΛΟΓΟ ΠΟΝΤΙΩΝ ΜΕΝΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΑΤΤΙΚΗΣ «Ο ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ»
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΕΣ ΛΙΜΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ ΚΑΙ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Ιδιαίτερα τους:
ΝΙΚΟ ΚΟΥΡΚΟΥΜΕΛΗ
ΝΙΚΟ ΛΥΚΟΥΡΕΣΗ
ΓΙΑΝΝΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΗ
και όλους όσοι βοήθησαν στην παραγωγή της ταινίας «ΥΜΝΟΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΝ Διονύσιος Σολωμός Νικόλαος Μάντζαρος»
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:43:10:04
Φορμά, Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΦΙΛΜ
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 65
Τελευταία Ενημέρωση
29/11/2009