ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ
0000008512
Σειρά ντοκιμαντέρ του ΤΑΣΟΥ ΨΑΡΡΑ με θέμα τη ζωή και το έργο σημαντικών Ελλήνων λογοτεχνών και την προσφορά τους στην πνευματική ζωή του τόπου. Η εκπομπή αναφέρεται στον νομπελίστα ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000008512
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ
ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ
Χρονολογία Παραγωγής
2002
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΠΟΡΤΡΕΤΑ-ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
Περίληψη
Σειρά ντοκιμαντέρ του ΤΑΣΟΥ ΨΑΡΡΑ με θέμα τη ζωή και το έργο σημαντικών Ελλήνων λογοτεχνών και την προσφορά τους στην πνευματική ζωή του τόπου. Η εκπομπή αναφέρεται στον νομπελίστα ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ.
Περιγραφή Περιεχομένου
Το συγκεκριμένο επεισόδιο της σειράς «ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ» παρουσιάζει τη ζωή και το έργο του νομπελίστα ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ (γεν. 1911-πέθ. 1996), μια από τις ισχυρότερες φυσιογνωμίες του ποιητικού ελληνικού μοντερνισμού. Καθηγητές πανεπιστημίου και φιλόλογοι-κριτικοί μιλούν για το έργο του ποιητή, το τοποθετούν μέσα σε μια ιστορική προοπτική και δικαιολογούν τη συμπερίληψη του Ο. ΕΛΥΤΗ στην κατηγορία των εθνικών ποιητών, ιδιαίτερα μετά την έκδοση του έργου του «Άξιον Εστί» και τη μελοποίησή του υπό μορφή λαϊκού ορατόριου από τον ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ. Γίνεται αναφορά στον καθοριστικό ρόλο που έπαιξε η έννοια της ελληνικότητας στο έργο του, στις επιδράσεις που δέχτηκε στην ποιητική του δημιουργία, καθώς και στη σχέση του με τον Γιώργο Σεφέρη. Διακρίνονται επίσης τρεις περίοδοι του έργου του ποιητή: η πρώτη περίοδος, η «υπερρεαλιστική», όπου διαφαίνονται έντονα οι επιδράσεις του κινήματος του υπερρεαλισμού, η «επική», που σηματοδοτείται από τη στράτευσή του στον Ελληνοϊταλικό Πόλεμο, και η «στοχαστική», που περιλαμβάνει την ποιητική του παραγωγή μετά την έκδοση του «Άξιον Εστί» και τη βράβευσή του με το Νόμπελ Λογοτεχνίας. Πλούσιο φωτογραφικό υλικό και πλάνα αρχείου, τα οποία περιλαμβάνουν την τελετή απονομής του Νόμπελ Λογοτεχνίας το 1979, συμπληρώνουν το αφιέρωμα και πλαισιώνουν τα λεγόμενα των ομιλητών.
Ανάλυση Περιεχομένου
00:00:00:00nΤίτλοι έναρξης της εκπομπής.nn00:01:28:00nΔιαδοχικά εμφανίζονται δυο ασπρόμαυρες φωτογραφίες του νομπελίστα ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στους προσδιορισμούς που αποδίδονται στον ποιητή: μεγάλος Έλληνας ποιητής.nn00:01:48:00nΈγχρωμα πλάνα αρχείου. Ο ποιητής ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ σε συνέντευξη. Διακρίνεται πλάι του ο Σουηδός μεταφραστής του έργου του στα σουηδικά ΙΝΓΚΜΑΡ ΡΕΝΤΙΝ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην προσφορά του ποιητή με την οπτική ζωής που μας πρόσφερε μέσω της γλώσσας που πρότεινε.nn00:02:06:00nΟ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΡΟΥΛΗΣ, Καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου στο γραφείο του. Αναφέρει ότι ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ είναι μεγάλος ποιητής όχι μόνο γιατί το υποστηρίζουν ειδικοί, αλλά γιατί «έχει περάσει στο συλλογικό φαντασιακό», καθώς γενιές ανθρώπων συνειδητοποίησαν τη ζωή και την ταυτότητά τους μέσα από το λόγο των έργων του.nn00:02:31:00nΟ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΡΟΖΑΝΗΣ, Διδάσκων του Παντείου Πανεπιστημίου στο γραφείο του. Αναφέρεται στον ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ ως τη σημαντικότερη φυσιογνωμία του Ελληνικού ποιητικού μοντερνισμού και ως τον ιδρυτή Σχολής στην ελληνική ποίηση. Έγχρωμη φωτογραφία του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ.nn00:03:19:00nΟ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΛΟΚΥΡΗΣ, Φιλόλογος-Κριτικός στο γραφείο του. Αναφέρεται στη αξία του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ, εξηγώντας πως στα πρώτα του βήματα καταφέρνει να συνδυάσει στοιχεία από την ποίηση του ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ, την ποίηση του ΠΩΛ ΕΛΥΑΡ και την ποίηση του ΦΕΔΕΡΙΚΟ ΓΚΑΡΘΙΑ ΛΟΡΚΑ. Ασπρόμαυρα πλάνα του ποιητή ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ με τους συντελεστές της παράστασης «ΠΕΡΣΑΙ» του ΑΙΣΧΥΛΟΥ στο Ωδείο ΗΡΩΔΟΥ του ΑΤΤΙΚΟΥ το 1920 και μια ασπρόμαυρη φωτογραφία στην οποία διακρίνονται από αριστερά ο λογοτέχνης ΑΝΤΡΕ ΜΠΡΕΤΟΝ, ο ποιητής ΠΩΛ ΕΛΥΑΡ, ο ποιητής ΤΡΙΣΤΑΝ ΤΖΑΡΑ και ο ποιητής ΜΠΕΝΖΑΜΕΝ ΠΕΡΕ.nn00:04:02:00nΟ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΡΟΖΑΝΗΣ, Διδάσκων του Παντείου Πανεπιστημίου στο γραφείο του. Αναφέρεται στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο μελετητής του έργου του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ, όταν θελήσει να καλύψει τις θεματικές του ενότητες στο σύνολο του έργου του. Παρεμβάλλονται μια ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ με τους επίσης ποιητές ΑΝΔΡΕΑ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟ και ΝΙΚΟ ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟ και άλλη μια με τον ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ και τον ποιητή ΑΝΔΡΕΑ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟ σε μεταξύ τους συνομιλίαnn00:04:38:00nΟ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΡΟΥΛΗΣ, Καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου στο γραφείο του. Θέλοντας να τοποθετήσει το έργο του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ στην «προοπτική της Ιστορίας» υποστηρίζει πως υπάρχουν τρεις γενιές μέσα στις οποίες αναπτύχθηκε το έργο του ποιητή, το προσέλαβαν και το αξιοποίησαν. Παρουσιάζει την άποψή του σχετικά. Ως συνοδευτικό οπτικό υλικό παρουσιάζεται αρχικά, η ιστορική ασπρόμαυρη αναμνηστική φωτογραφία με όλους τους εκπροσώπους-συγγραφείς της γενιάς του ’30 στο σπίτι του ΓΙΩΡΓΟΥ ΘΕΟΤΟΚΑ, όπου όρθιοι από αριστερά είναι οι λογοτέχνες: ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΕΤΣΑΛΗΣ, ΗΛΙΑΣ ΒΕΝΕΖΗΣ, ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ, ΑΝΤΡΕΑΣ ΚΑΡΑΝΤΩΝΗΣ, ΣΤΕΛΙΟΣ ΞΕΦΛΟΥΔΑΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΘΕΟΤΟΚΑΣ και καθιστοί (πάλι από αριστερά) οι ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ, Κ. Θ. ΔΗΜΑΡΑΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΣΙΜΠΑΛΗΣ, ΚΟΣΜΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ, ΑΝΔΡΕΑΣ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΣ. Ασπρόμαυρα πλάνα αρχείου από διαδήλωση υποστηρικτών του ΕΑΜ και στη συνέχεια ασπρόμαυρα πλάνα με στιγμιότυπα από τον Εμφύλιο Πόλεμο. Διαδοχικά ασπρόμαυρα πλάνα με την επιστροφή του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ τα ξημερώματα της 24ης ΙΟΥΛΙΟΥ 1974 και με την κίνηση τανκ μπροστά στο Ελληνικό Κοινοβούλιο. Πλάνα από την αίθουσα της Βουλής όπου πραγματοποιήθηκε το Α Υπουργικό Συμβούλιο τα ξημερώματα της 24ης ΙΟΥΛΙΟΥ 1974. Διακρίνονται ανάμεσα στους παριστάμενους οι προσωπικότητες που συμμετείχαν στην ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ: ο Πρωθυπουργός ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ, ο Αντιπρόεδρος της Κυβερνήσεως και Υπουργός Εξωτερικών ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΥΡΟΣ, ο Υπουργός Συντονισμού και Προγραμματισμού ΞΕΝΟΦΩΝ ΖΟΛΩΤΑΣ, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΑΒΕΡΩΦ-ΤΟΣΙΤΣΑΣ, ο Υπουργός Εσωτερικών ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΡΑΛΛΗΣ, ο Υπουργός Δικαιοσύνης ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, ο Υπουργός Δημοσίας Τάξεως ΣΟΛΩΝ ΓΚΙΚΑΣ, ο Υπουργός Πολιτισμού και Επιστημών ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΑΤΣΟΣ, ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΛΟΥΡΟΣ, ο Υπουργός Απασχόλησης ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΑΣΚΑΡΗΣ, ο Υπουργός Κοινωνικών Υπηρεσιών ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΟΚΚΕΒΗΣ και ο Υπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΑΜΠΡΙΑΣ. Πλάνα του Πρωθυπουργού ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ να δέχεται συγχαρητήρια. Διακρίνεται έκτος από Υπουργούς του ο ΓΙΑΓΚΟΣ ΠΕΣΜΑΖΟΓΛΟΥ, ο οποίος στην Κυβέρνηση αυτή ανέλαβε το χαρτοφυλάκιο του Υπουργείου Οικονομικών. Πλάνα με τα εξώφυλλα των ποιητικών συλλογών του ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ «ΤΑ ΡΩ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ», «ΤΟ ΜΟΝΟΓΡΑΜΜΑ».nn00:07:19:00nΈγχρωμα πλάνα από τη θάλασσα του Αιγαίου Πελάγους με τον λαμπρό ήλιο. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΡΟΥΛΗΣ, Καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου ολοκληρώνει την ανάλυσή του για την Τρίτη γενιά Ελλήνων που επηρεάζονται από την ποίηση του ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ. Στη συνέχεια, ακούγεται ο ποιητής ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ να αναφέρεται σε φήμες σχετικές με την υποψηφιότητά του για το Βραβείο ΝΟΜΠΕΛ.nn00:07:35:00nΑσπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ με φίλους. Αναφέρεται σε φήμες σχετικές με τις διαδικασίες υποψηφιότητάς του για το Βραβείο ΝΟΜΠΕΛ.nn00:07:48:00nΟ ποιητής ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ σε συνέντευξη που παραχωρεί με την ευκαιρία της βράβευσής του με το Νόμπελ Λογοτεχνίας το 1979. Δηλώνει πως η βράβευσή του αποδεικνύει πως δεν είναι αναγκαίες οι γνωριμίες και οι διασυνδέσεις, στοιχεία που αντίκεινται στο χαρακτήρα του, και εύχεται το γεγονός αυτό να παραδειγματίσει τους νεώτερους.nn00:08:21:00nΟ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΡΟΥΛΗΣ, Καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου στο γραφείο του. Αναφέρεται στη θέση του ποιητή στην Ελληνική κοινωνία και στα Ελληνικά Γράμματα μετά τη βράβευσή του. Εκφράζει την άποψη πως ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ είναι ο τελευταίος εθνικός ποιητής και πως η γενιά του 30 καθιέρωσε τους τελευταίους εθνικούς ποιητές. Παρεμβάλλεται ασπρόμαυρο αρχειακό υλικό με τον ποιητή ΓΙΩΡΓΟ ΣΕΦΕΡΗ, τη σύζυγό του ΜΑΡΩ και τον συγγραφέα ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ τη μέρα ανακοίνωσης της βράβευσής του με το βραβείο Νόμπελ.nn00:09:19:00nΟ ποιητής ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ δηλώνει πως η βράβευσή από την Σουηδική Ακαδημία στο πρόσωπό του είναι βραβείο στην μετά το ΓΙΩΡΓΟ ΣΕΦΕΡΗ ποίηση.nn00:09:40:00nΑσπρόμαυρα πλάνα αρχείου από την τελετή απονομής του βραβείου στις 10 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 1979. Ο ποιητής ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ παραλαμβάνει το βραβείο του από το Βασιλιά ΚΑΡΟΛΟ ΓΟΥΣΤΑΒΟ της ΣΟΥΗΔΙΑΣ. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΡΟΥΛΗΣ, Καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου αναφέρεται στο χαρακτηρισμό «εθνικός» που απέδωσε στον ποιητή.nn00:09:51:00nΟ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΡΟΥΛΗΣ, Καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου στο γραφείο του. Ολοκληρώνει την άποψή του για το χαρακτηρισμό «εθνικός» και αναφέρεται στη δημιουργία από τον ποιητή «συλλογικών συμβόλων».nn00:09:57:00nΈγχρωμα πλάνα αρχείου. Ο ποιητής ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ απευθύνεται και ευχαριστεί το κοινό που παρακολουθεί τιμητική εκδήλωση στο πρόσωπό του από την ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ. Διακρίνονται στο κοινό οι πολιτικοί ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΑΡΣΕΝΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΩΡΑΪΤΗΣ και ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΠΕΠΟΝΗΣ.nn00:10:54:00nΠλάνο σε προσωπογραφία του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ. Η αφηγήτρια αναφέρει ότι για τη βιογραφία του ΕΛΥΤΗ αρκεί η φράση «υπήρξε ποιητής».nn00:11:07:00nΔιαδοχικά πλάνα από την πολυκατοικία που ζούσε ο ποιητής ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ. Η αφηγήτρια αναφέρει στοιχεία της προσωπικότητας του ποιητή.nn00:11:24:00nΠλάνο σε επιστολή του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ προς τον Σουηδό μεταφραστή του ΙΝΓΚΜΑΡ ΡΕΝΤΙΝ (INGEMARN REDIN). Η αφηγήτρια αναφέρεται στην επιθυμία του ποιητή να διαφυλάττει την προσωπική του ζωή, αλλά και να γνωρίζει τιμές από τους ανθρώπους για το έργο του.nn00:11:44:00nΑσπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ με το Σουηδό μεταφραστή του έργου του στα σουηδικά ΙΝΓΚΜΑΡ ΡΕΝΤΙΝ στο σπίτι της οδού ΣΚΟΥΦΑ 23. Η αφηγήτρια αναφέρει την ποίηση ως μοναδική ενασχόληση του ποιητή.nn00:11:52:00nΆγαλμα του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ που βρίσκεται στην Πλατεία ΔΕΞΑΜΕΝΗΣ στην ΑΘΗΝΑ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην έλλειψη στοιχείων που αφορούν στην προσωπική ζωή του ποιητή και θα ήταν αντικείμενο ενδιαφέροντος τόσο από τους βιογράφους του όσο και από τους αναγνώστες.nn00:12:13:00nΠλάνα από τα παράλια της πόλης του ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ, όπου διακρίνεται το Ενετικό Κάστρο ΚΟΥΛΕ. Στη συνέχεια, προβάλλονται πλάνα από τα οικοδομήματα της παραλίας της ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΡΟΥΛΗΣ, Καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου αναφέρει ως προϋπόθεση να θεωρηθεί κάποιος εθνικός ποιητής τη «σφραγίδα» του στη χρήση της γλώσσας. Η αφηγήτρια αναφέρει βιογραφικά στοιχεία του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ.nn00:12:46:00nΑσπρόμαυρη φωτογραφία-πορτρέτο του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ σε νεαρή ηλικία. Η αφηγήτρια αναφέρει βιογραφικά στοιχεία του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ.nn00:12:50:00nΜακρινά πλάνα της ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ. Η αφηγήτρια αναφέρει βιογραφικά στοιχεία του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ σχετικά με την εγκατάσταση της οικογένειάς του στην ΑΘΗΝΑ κατά το 1914.nn00:13:19:00nΠλάνα σε οικοδομήματα στην περιοχή των ΑΕΡΗΔΩΝ στην ΠΛΑΚΑ. Η αφηγήτρια αναφέρει βιογραφικά στοιχεία του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ σχετικά με την επιλογή του να μένει στην πόλη.nn00:13:33:00nΦωτογραφία του ποιητή ΝΙΚΟΥ ΚΑΡΟΥΖΟΥ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην ποιητική παραγωγή του ποιητή συσχετίζοντας με την ποιητική παραγωγή του ποιητή ΝΙΚΟΥ ΚΑΡΟΥΖΟΥ.nn00:13:35:00nΤο εξώφυλλο του λογοτεχνικού περιοδικού «ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ» στο οποίο εκδόθηκε το μονόπρακτο δράμα του ΦΩΤΟΥ ΓΙΟΦΥΛΛΗ «ΤΟ ΦΕΤΙΧ». Στη συνέχεια, παρουσιάζονται ασπρόμαυρες φωτογραφίες λογοτεχνών ανάμεσα στους οποίους διακρίνεται ο ποιητής και πεζογράφος ΤΑΚΗΣ ΠΑΠΑΤΣΩΝΗΣ. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΡΟΥΛΗΣ, Καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου αναφέρεται στο αίτημα τόσο του ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ όσο και των ποιητών της γενιάς του ’30 να αναζητήσουν «τη θεώρηση του τόπου και του χρόνου μέσα από την εντοπιότητα, μέσα από την έννοια του Ελληνικού».nn00:14:12:00nΤο νεοκλασικό κτήριο στη ΜΥΤΙΛΗΝΗ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην αστική καταγωγή του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ.nn00:14:18:00nΑσπρόμαυρα πλάνα αρχείου. Παρακολουθούμε εικόνες από τις ακτές και την προκυμαία της ΣΜΥΡΝΗΣ με το πλήθος των κατοίκων στο λιμάνι περιμένοντας τη λύτρωση από τη μεγάλη σφαγή, εικόνες από τη μεγάλη φυγή, από την κατεστραμμένη πόλη. Στη συνέχεια, πλάνα του ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ με συνεργάτες του πάνω σε πολεμικό πλοίο. Η αφηγήτρια αναφέρεται στις πολιτικές συνθήκες της εποχής, τις συνέπειες της Μικρασιατικής Καταστροφής, τις οικογενειακές καταβολές και τις σπουδές του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ.nn00:14:50:00nΑσπρόμαυρη φωτογραφία με Γάλλους Υπερρεαλιστές στην οποία διακρίνονται ανάμεσα σε άλλους ο συγγραφέας ΑΝΤΡΕ ΜΠΡΕΤΟΝ, η γυναίκα του ΕΛΙΖΑ και ο ποιητής ΜΠΕΝΖΑΜΙΝ ΠΕΡΕ. Στη συνέχεια, ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΒΑΦΗ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην επίδραση του Υπερρεαλισμού και των ελλήνων εκπροσώπων του (Κ. ΚΑΒΑΦΗ, Κ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ) στην ποιητική δημιουργία του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ.nn00:15:10:00nΟ ποιητής ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ αναφέρεται στη βοήθεια που προσέφερε το κίνημα του Υπερρεαλισμού στους έλληνες ποιητές της γενιάς του ’30 να απολυτρωθούν από την ψεύτικη αντίληψη που η Δύση είχε για την ΕΛΛΑΔΑ. Καθώς το πλάνο ανοίγει, εμφανίζεται πλάι στον ποιητή ο Σουηδός μεταφραστής του ΙΝΓΚΜΑΡ ΡΕΝΤΙΝ (INGEMARN REDIN). Παρεμβάλλεται πλάνο έκδοσης εντύπου των Υπερρεαλιστών με τίτλο «Ο ΣΟΥΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ». Διακρίνεται πίνακας προσωπογραφία του ποιητή ΑΝΤΡΕ ΜΠΡΕΤΟΝ.nn00:15:41:00nΑσπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ. Η αφηγήτρια αναφέρει πως ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ είναι ποιητής της γενιάς του ’30, καθώς τότε σχηματίζει την κοινωνική και καλλιτεχνική του υπόσταση.nn00:15:53:00nΟ περιβάλλον χώρος και το κτήριο του ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΡΟΥΛΗΣ, Καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου αναφέρεται στο ερώτημα που θέτουν οι εκφραστές της γενιάς του ’30: «με ποιο τρόπο θα συνδέσω την ατομική μου άποψη του κόσμου με το συλλογικό Εγώ».nn00:16:13:00nΑσπρόμαυρα πλάνα του ποιητή ΑΝΔΡΕΑ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΥ, που προέρχονται από το αρχείο του, διαδέχεται ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΑΝΔΡΕΑ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΥ. Η αφηγήτρια αναφέρει πως ο ποιητής ΑΝΔΡΕΑΣ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΣ δεν είναι για τον ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ μόνο ο καλός του φίλος, αλλά πρόκειται για τον άνθρωπο που έφερε στην ΑΘΗΝΑ «τον αέρα ενός βιωματικού Υπερρεαλισμού».nn00:16:42:00nΔιαδοχικά πλάνα με το εξώφυλλο βιβλίου του ΜΠΕΝΖΑΜΙΝ ΠΕΡΕ (BENJAMIN PERET) «JE ME MAMCE PAS DE CE PAIM-LA» (1936), από το αρχείο του ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΥ με τον ποιητή ΑΝΔΡΕΑ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟ, μιας φωτογραφίας του λαϊκού ζωγράφου ΘΕΟΦΙΛΟΥ, με βιβλίο που φιλοξενεί το ποίημα του ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ «ΚΛΙΜΑ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ», με εξώφυλλο βιβλίου του ΑΝΤΡΕ ΜΠΡΕΤΟΝ (ANDRE BRETON) «ANTHOLOGIE DE L’ HUMOUR». Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΡΟΥΛΗΣ, Καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου αναφέρει τους λόγους για τους οποίους θεωρεί πως ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ ανήκει στο κίνημα του Υπερρεαλισμού και τις γλωσσικές επιλογές του.nn00:17:14:00nΕξώφυλλο του περιοδικού «ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ», διαδέχεται πλάνο στη σελίδα που φιλοξενεί το ποίημα του ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ «ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ». Η αφηγήτρια αναφέρεται στην έκδοση αυτού του ποιήματος.nn00:17:32:00nΠλάνο σε θάλασσα από πλοίο διαδέχονται πλάνα θάλασσας και ελληνικού τοπίου. Παρεμβάλλεται ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ σε νεαρή ηλικία. Ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΡΟΖΑΝΗΣ, Διδάσκων του Παντείου Πανεπιστημίου αναφέρεται στις πτυχές του ποιητικού έργου του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ που συνιστούν τους πόλους μελέτης του.nn00:19:08:00nΔιαδοχικές ασπρόμαυρες φωτογραφίες των ποιητών ΝΙΚΟΥ ΓΚΑΤΣΟΥ και ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΑΡΑΝΤΑΡΗ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στη γνωριμία του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ με τους δυο αυτούς ποιητές που συνέβαλαν στη διαμόρφωση της πνευματικής ζωής του ποιητή.nn00:19:25:00nΕξώφυλλο του φιλολογικού περιοδικού «ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ» (ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 1982) που φιλοξενεί αφιέρωμα στον κριτικό και ποιητή ΑΝΔΡΕΑ ΚΑΡΑΝΤΩΝΗ διαδέχονται ασπρόμαυρη φωτογραφία του λογοτέχνη, πλάνα από το κείμενο του περιοδικού με τον τίτλο «Ο ΚΑΡΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΙ Η ΝΕΩΤΕΡΗ ΠΟΙΗΣΗ», φωτογραφία του ΑΝΔΡΕΑ ΚΑΡΑΝΤΩΝΗ και ενυπόγραφο χειρόγραφο του ποιητή ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΑΡΑΝΤΑΡΗ. Ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΡΟΖΑΝΗΣ, Διδάσκων του Παντείου Πανεπιστημίου αναφέρεται στην παρουσία του Υπερρεαλισμού, στο ποιητικό έργο του ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ και στην επιρροή από την ποίηση του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΑΡΑΝΤΑΡΗ.nn00:19:56:00nΟ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΡΟΖΑΝΗΣ, Διδάσκων του Παντείου Πανεπιστημίου στο γραφείο του αναφέρεται στην επίδραση της ποίησης του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΑΡΑΝΤΑΡΗ. Προβάλλονται διαδοχικά ασπρόμαυρες φωτογραφίες του ποιητή ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΑΡΑΝΤΑΡΗ, σε δυο από αυτές διακρίνεται ο ποιητής ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ και η γυναίκα του ΜΑΡΩ. Ακολουθεί ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ (1955) και σελίδα βιβλίου η οποία φιλοξενεί το ποίημα του ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ «ΕΠΕΤΕΙΟΣ».nn00:21:06:00nΔιαδοχικές ασπρόμαυρες φωτογραφίες του ποιητή ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΕΦΕΡΗ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην «ανομολόγητη» «αδιάγνωστη» από τους μελετητές επίδραση του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΕΦΕΡΗ στο έργο του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ.nn00:21:23:00nΟ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΡΟΥΛΗΣ, Καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου στο γραφείο του. Αναφέρεται στην κοινή πορεία και τις κοινές επιλογές των δυο σημαντικών ποιητών ΣΕΦΕΡΗ-ΕΛΥΤΗ όσον αφορά στην ποιητική παραγωγή. Η μελέτη της ποίησης του ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ αποδεικνύει την επιθυμία του ποιητή μέσα από την ποίησή του να παρέμβει στα πολιτισμικά πράγματα και στην πνευματική ζωή της ΕΛΛΑΔΑΣ.nn00:21:47:00nΑσπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΕΦΕΡΗ διαδέχονται πλάνα με απόσπασμα εφημερίδας το οποίο αναφέρεται στη βράβευση του ποιητή ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΕΦΕΡΗ με το βραβείο ΝΟΜΠΕΛ Λογοτεχνίας και πρωτοσέλιδο της εφημερίδας «ΤΟ ΒΗΜΑ» που φιλοξενεί το ίδιο γεγονός. Παρουσιάζονται πλάνα αρχείου από την τελετή απονομής του βραβείου ΝΟΜΠΕΛ στον ποιητή ΓΙΩΡΓΟ ΣΕΦΕΡΗ (1963). Η αφηγήτρια αναφέρεται στην σημασία της συνύπαρξης των δυο μεγάλων ποιητών τόσο για τους ίδιους και το έργο τους, όσο και για την ΕΛΛΑΔΑ.nn00:22:33:00nΕξώφυλλο της έκδοσης της πρώτης ποιητικής συλλογής «ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΙ» του ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ (1939) και στη συνέχεια πλάνα από τη ζωγραφισμένη προμετωπίδα του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΑΡΟΥΧΗ από τις εκδόσεις ΙΚΑΡΟΣ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στο ύφος των ποιημάτων της συλλογής αυτής.nn00:22:52:00nΠλάνα θαλασσινού τοπίου και απεραντοσύνης του θαλασσινού ορίζοντα. Η αφηγήτρια απαγγέλλει απόσπασμα από την ποιητική συλλογή «ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΙ», σχολιάζοντας το περιεχόμενό του ως «νεανικό ύμνο στην ελληνική εντοπιότητα και στη μαγεία της εφηβείας».nn00:23:14:00nΠλάνο σε έκδοση του ποιήματος του ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ «ΑΛΑΦΡΟΪΣΚΙΩΤΟΣ» (1907). Η αφηγήτρια αναφέρει ότι αυτό είναι το μόνο ποίημα που μπορεί να συσχετιστεί με τα ποιήματα της συλλογής «ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΙ» του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ.nn00:23:28:00nΑσπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ ως έφεδρου ανθυπολοχαγού, καθώς επιστρατεύτηκε στον πόλεμο του ’40.nn00:23:34:00nΑσπρόμαυρα πλάνα αρχείου. Παρουσιάζονται εικόνες από τις μάχες και τις κακουχίες του Ελληνικού Στρατού στο μέτωπο της ΑΛΒΑΝΙΑΣ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην εμπειρία αυτή του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ, η οποία μαζί με άλλες της Ελληνικής ιστορίας που θα ακολουθήσουν, θα βρουν έκφραση στα επόμενα έργα του, «όταν στρατεύεται πλέον οριστικά στο αίτημα του συλλογικού σώματος για εμβληματικά έργα τέχνης».nn00:23:58:00nΤο εξώφυλλο της έκδοσης της δεύτερης ποιητικής συλλογής του ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ «ΗΛΙΟΣ Ο ΠΡΩΤΟΣ». Η αφηγήτρια αναφέρεται στην έκδοσή της κατά το 1943.nn00:24:10:00nΑσπρόμαυρα πλάνα αρχείου. Παρουσιάζονται εικόνες από τη στρατιωτική Γερμανική εισβολή. Η αφηγήτρια αναφέρεται στις αντιδράσεις που προκάλεσε η έκδοση της ποιητικής συλλογής του ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ «ΗΛΙΟΣ Ο ΠΡΩΤΟΣ».nn00:24:22:00nΠλάνο στη σελίδα που φιλοξενεί το ποίημα «ΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ», διαδέχεται φωτογραφία του ποιητή ΝΙΚΟΥ ΠΑΠΠΑ και κριτικό απόσπασμα από το περιοδικό «ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ». Η αφηγήτρια αναφέρεται στις επικρίσεις που δέχτηκε ο ποιητής για το έργο του, που θεώρησαν αυτόν τον τρόπο ποιητικής γραφής «όχι μόνο ανεπίκαιρο, αλλά και τυφλό έναντι της ιστορικής επιταγής και της κοινωνικής κατάστασης».nn00:24:38:00nΕξώφυλλο σε έκδοση της λογοτεχνικής δημιουργίας «ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ» (1959) του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ. Η αφηγήτρια αναφέρει πως αυτή είναι η απάντηση του ποιητή στις επικρίσεις που είχε δεχτεί.nn00:24:56:00nΕξώφυλλο σε έκδοση της λογοτεχνικής δημιουργίας «ΑΣΜΑ ΗΡΩΪΚΟ ΚΑΙ ΠΕΝΘΙΜΟ ΓΙΑ ΤΟ ΧΑΜΕΝΟ ΑΝΘΥΠΟΛΟΧΑΓΟ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ». Η αφηγήτρια αναφέρει ότι το κείμενο αυτό είναι η μόνη σημαντική λογοτεχνική παραγωγή από το 1943 έως το 1959.nn00:25:10:00nΠλάνο σε ζωγραφικό έργο του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην ενασχόληση του ποιητή με τη ζωγραφική.nn00:25:18:00nΠλάνα στους ΚΗΠΟΥΣ του ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟΥ στο ΠΑΡΙΣΙ. Η αφηγήτρια αναφέρει ότι ο ποιητής ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ ταξίδεψε σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες από το 1948 έως το1952 και έζησε για μεγάλο χρονικό διάστημα στο ΠΑΡΙΣΙ. Εκεί γνωρίζει και συναναστρέφεται εκπροσώπους της γαλλικής πρωτοπορίας.nn00:25:37:00nΠλάνο στη σελίδα με το «ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ ΠΡΩΤΟ-Η ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΜΕΤΩΠΟ» διαδέχεται πλάνο στη σελίδα που φιλοξενείται το «ΕΝΑ ΤΟ ΧΕΛΙΔΟΝΙ ΚΙ Η ΑΝΟΙΞΗ ΑΚΡΙΒΗ (δ) αποσπάσματα από το «ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ» του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ. Η αφηγήτρια μιλά για το ποιητικό αυτό κείμενο, παρουσιάζοντας τις αρετές του.nn00:25:59:00nΑσπρόμαυρα πλάνα αρχείου. Παρακολουθούμε στιγμές από τις κακουχίες, τις πολεμικές προσπάθειες και βομβαρδισμό από αεροπλάνα κατά τον πόλεμο στο Αλβανικό μέτωπο, τη Γερμανική εισβολή και τον Εμφύλιο Πόλεμο. Η αφηγήτρια μιλά για το ποιητικό αυτό κείμενο, παρουσιάζοντας το ιστορικό και λογοτεχνικό πλαίσιο στο οποίο και πραγματοποιείται.nn00:26:22:00nΑσπρόμαυρη φωτογραφία με τους ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ και ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ από την πρώτη παρουσίαση του «ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ» στο Θέατρο ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ (ΡΕΞ) το 1964. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην παρουσίαση του έργου «ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ».nn00:26:26:00nΑσπρόμαυρα πλάνα αρχείου. Ο συνθέτης ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ, ο ηθοποιός ΜΑΝΟΣ ΚΑΤΡΑΚΗΣ και πλήθος κόσμου συμμετέχουν σε συγκέντρωση για την ετήσια πορεία Ειρήνης στο ΜΑΡΑΘΩΝΑ. Πλάνα από συνάντηση του Δικτάτορα ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ με τον ΣΤΥΛΙΑΝΟ ΠΑΤΤΑΚΟ. Η αφηγήτρια αναφέρει πως η μουσική του ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ με τη μορφή «Λαϊκού Ορατόριου» συνέβαλλε ώστε το απαιτητικό ποιητικό κείμενο να μετατραπεί σε «Λαϊκό Άσμα» και «Λαϊκή Αφήγηση». Αργότερα, με την επιβολή της Δικτατορίας θα ενταχθεί στην «εξεγερσιακή λογοτεχνία» και θα γίνει «σύμβολο αντίστασης».nn00:27:02:00nΠλάνα στη ζωγραφισμένη προμετωπίδα από τον ζωγράφο ΝΙΚΟ ΝΙΚΟΛΑΟΥ και στο εσωτερικό με τον τίτλο έκδοσης του έργου του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ «ΤΟ ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΚΑΙ Η ΔΕΚΑΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ ΟΜΟΡΦΙΑ» (1971). Στη συνέχεια, πλάνο στη σελίδα που φιλοξενεί το ποίημα «Η ΚΟΡΗ ΠΟΥ ’ΦΕΡΝΕ Ο ΒΟΡΙΑΣ» από αυτή τη συλλογή. Η αφηγήτρια σχολιάζει πως το κείμενο αυτό είναι «έργο περισυλλογής και ποιητικής αυτογνωσίας από τα καλύτερα του ΕΛΥΤΗ».nn00:27:24:00nΙδιόχειρο σημείωμα-αφιέρωση του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ στον ποιητή ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΜΕΛΑΧΡΙΝΟ.nn00:27:31:00nΕξώφυλλο της έκδοσης του έργου του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ «ΤΟ ΜΟΝΟΓΡΑΜΜΑ» (1972), διαδέχονται πλάνα από εκδόσεις έργων του ποιητή: «Η ΜΑΓΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ», «Η ΜΑΡΙΑ ΝΕΦΕΛΗ» και «Ο ΚΥΚΛΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΜΩΛΙΑ ΣΤΟΝ ΚΑΥΚΑΣΟ» του ΜΠΕΡΤΟΛΝΤ ΜΠΡΕΧΤ σε μετάφραση του ποιητή. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην πλούσια λογοτεχνική παραγωγή του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ από το 1972 έως το 1979, χρονιά βράβευσης με το Νόμπελ Λογοτεχνίας,nn00:27:57:00nΠλάνα αρχείου από την τελετή απονομής του Βραβείου Νόμπελ στον ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ και πλάνα από την ομιλία του κατά τη βράβευση.nn00:28:08:00nΠλάνα στη ζωγραφισμένη προμετωπίδα από τον ζωγράφο ΚΩΣΤΑ ΠΑΝΙΑΡΑ και στο εσωτερικό με τον τίτλο έκδοσης του έργου του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ «ΤΑ ΕΛΕΓΕΙΑ ΤΗΣ ΟΞΩΠΕΤΡΑΣ» (1991). Ακολουθούν πλάνα από την έκδοση του έργου «ΔΥΤΙΚΑ ΤΗΣ ΛΥΠΗΣ» (1995). Η αφηγήτρια σχολιάζει σχετικά με αυτά τα δυο λογοτεχνικά κείμενα του ποιητή.nn00:28:36:00nΠλάνα από την έξοδο της πολυκατοικίας που έμενε ο ποιητής ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ ως το τέλος της ζωής του. Πολίτες μεταφέρουν τη σορό του ώστε να ψαλλεί η εξόδιος ακολουθία. Ακολουθούν πλάνα από το Α Νεκροταφείο της ΑΘΗΝΑΣ όπου πλήθος πολιτών συνοδεύουν τον ποιητή. Η αφηγήτρια αναφέρεται στο θάνατο του ποιητή το 1996 και τη μοναδική προσφορά του στη λογοτεχνία του 20ου αιώνα.nn00:28:53:00nΔιαδοχικά πλάνα σε πρωτοσέλιδα εκδόσεων. Διακρίνονται «ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 1935-1971» του MARIO VITTI, «Ο ΦΥΛΛΟΜΑΝΤΗΣ», «ΤΑ ΕΤΕΡΟΘΑΛΗ» του ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στο «αναπόσπαστο» του έργου του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ και στις τρεις εποχές που αυτό «ξεδιπλώνεται» ανάλογα, με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στη διατύπωση λυρικής του πρότασης.nn00:29:18:00nΑσπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ στο ΠΑΡΙΣΙ το 1951. (Φωτογραφία του MARIO VITTI). Η αφηγήτρια αναφέρει πως η εποχή της «ΥΠΕΡΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΦΥΣΙΟΚΡΑΤΙΑΣ» είναι η πρώτη εποχή του έργου του ποιητή.nn00:29:25:00nΈγχρωμη φωτογραφία του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ στη ΣΤΟΚΧΟΛΜΗ το 1980. (Φωτογραφία του ALLERT FORLAG). Η αφηγήτρια αναφέρει πως η δεύτερη εποχή του έργου του ποιητή είναι η εποχή της «ΕΠΙΚΗΣ ΕΛΛΗΝΟΛΑΤΡΕΙΑΣ».nn00:29:31:00nΑσπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ. Η αφηγήτρια αναφέρει πως η τρίτη εποχή του έργου του ποιητή είναι η εποχή της «ΣΤΟΧΑΣΤΙΚΗΣ ΕΜΜΟΝΗΣ».nn00:29:36:00nΕξώφυλλο της έκδοσης του λογοτεχνικού έργου του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ «Ο ΗΛΙΟΣ Ο ΗΛΙΑΤΟΡΑΣ».nn00:29:42:00nΔιαδοχικά πλάνα θάλασσας την ώρα του δειλινού, πλάνο στο εξώφυλλο της έκδοσης «ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΙ» (1939) του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ και στη συνέχεια πλάνα από ηλιοβασίλεμα και ενός πλοίου που ταξιδεύει. Η αφηγήτρια αρχικά αναφέρεται στα πρώτα δεκαπέντε χρόνια της λογοτεχνικής παρουσίας του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ, εξηγώντας το χαρακτηρισμό της εποχής της «ΥΠΕΡΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΦΥΣΙΟΚΡΑΤΙΑΣ» και στη συνέχεια απαγγέλλει στίχους από την «ΕΠΕΤΕΙΟ».nn00:31:15:00nΔιαδοχικά πλάνα σε κολάζ-δημιουργίες του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ. Η αφηγήτρια αναφέρει ότι στην περίοδο αυτή συναντάμε τον «πρωτογενή ΕΛΥΤΗ» και τα κύρια γνωρίσματα της γραφής του: την πανδαισία της ξεχωριστής γλώσσας, τον καθαρά δικό του υπερρεαλιστικό λυρισμό, τη φυσιοκρατική του έξαρση, τη μυθολογία του ΑΙΓΑΙΟΥ, την αισθησιακή ρητορική και την ερωτική μεταφυσική.nn00:31:37:00nΑσπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΡΟΥΛΗΣ, Καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου αναφέρει ότι είναι σωστό να γνωρίζουμε ότι οι λογοτέχνες της γενιάς του ’30 είναι άνθρωποι που έχουν επαφή με τα λογοτεχνικά τεκταινόμενα στην Ευρώπη, είναι μορφωμένοι αστοί.nn00:31:46:00nΈγχρωμα, βωβά πλάνα αρχείου. Παρακολουθούμε τον ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ να κινείται στους χώρους του σπιτιού του. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΡΟΥΛΗΣ, Καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου αναφέρεται στον επιλεκτικό τρόπο που οι Έλληνες λογοτέχνες επηρεάζονται από τα λογοτεχνικά ρεύματα της Ευρώπης.nn00:32:20:00nΠλάνα θαλάσσιου τοπίου. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΡΟΥΛΗΣ, Καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου αναφέρεται στον τρόπο που ο ποιητής ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ προσπαθεί να φέρει σε επαφή το ελληνικό αναγνωστικό κοινό με την ευρωπαϊκή ποίηση.nn00:32:36:00nΠλάνα θάλασσας με έντονη ηλιοφάνεια διαδέχονται πλάνα από ηλιόλουστο τοπίο στη ΜΥΤΙΛΗΝΗ. Διακρίνεται νεοκλασικό οικοδόμημα και πανοραμικό πλάνο της ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΡΟΥΛΗΣ, Καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου συνεχίζει με την ανάλυση της έννοιας «ηλιακή μεταφυσική», όρο που χρησιμοποιεί ο ίδιος ο ποιητής.nn00:33:09:00nΑσπρόμαυρα πλάνα αρχείου. Παρουσιάζεται παραθαλάσσια πόλη. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΡΟΥΛΗΣ, Καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου ολοκληρώνει την ανάλυση της έννοιας «ηλιακή μεταφυσική», όρο που χρησιμοποιεί ο ίδιος ο ποιητής.nn00:33:19:00nΠλάνα θαλασσινού τοπίου τραβηγμένα από καΐκι. Διακρίνεται το καρούλι για τα δίχτυα. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΡΟΥΛΗΣ, Καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου αναφέρεται στην έννοια της Παράδοσης στο έργο του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ.nn00:33:27:00nΟ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΛΟΚΥΡΗΣ, φιλόλογος-κριτικός στο γραφείο του. Σχολιάζει τον προσδιορισμό «ο ποιητής του ΑΙΓΑΙΟΥ» που έχει αποδοθεί στον ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ, μιλά για την «παρουσία»του ΑΙΓΑΙΟΥ στα ποιητικά κείμενα των ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ και ΝΙΚΟΥ ΓΚΑΤΣΟΥ εστιάζοντας στο έργο του ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ και καταλήγει πως για τον ποιητή το «ΑΙΓΑΙΟ» είναι μια ουτοπία. Εξηγεί τη θέση του μιλώντας για τη γενιά του ’30 και τους εκπροσώπους της που χρησιμοποίησαν κάτι αντίστοιχο στα κείμενά τους. Παρεμβάλλονται ασπρόμαυρη φωτογραφία των δυο ποιητών, το εξώφυλλο της έκδοσης «ΑΜΟΡΓΟΣ», σελίδα που φιλοξενεί απόσπασμα του ποιήματος «ΑΜΟΡΓΟΣ», σελίδα που φιλοξενεί το ποίημα «ΜΕΛΑΓΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ» του ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ, πλάνα θαλασσινού τοπίου, μια έγχρωμη φωτογραφία του ποιητή σε εξοχή, εξώφυλλο έκδοσης του λογοτεχνικού κειμένου του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ «ΧΑΜΕΝΟ ΝΗΣΙ» και τη σελίδα που φιλοξενεί τα «Προλεγόμενα» του έργου αυτού.nn00:35:40:00nΠλάνα σε φραγκοσυκιά που βρίσκεται κοντά στη θάλασσα διαδέχονται άλλα με κληματαριές κοντά σε νησιώτικο σπίτι και πλάνα σε αμμουδιά. Η αφηγήτρια απαγγέλλει το ποίημα «ΗΛΙΚΙΑ ΤΗΣ ΓΛΑΥΚΗΣ ΘΥΜΗΣΗΣ» από τη συλλογή ποιημάτων «ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΙ».nn00:36:09:00nΕξώφυλλο της έκδοσης της ποιητικής συλλογής «ΗΛΙΟΣ Ο ΠΡΩΤΟΣ» του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ (1943). Στη συνέχεια, η ζωγραφισμένη προμετωπίδα του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΑΡΟΥΧΗ από τις εκδόσεις ΙΚΑΡΟΣ και σελίδες που φιλοξενούν κείμενα του ποιητή. Η αφηγήτρια αναφέρει ότι με αυτά του τα κείμενα ολοκληρώνεται ο «ΥΠΕΡΡΕΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ», πρώτη εποχή, της ποίησης του ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ και ότι με αυτά ο ποιητής απαντά σε εκείνους που απορρίπτουν τις ποιητικές του επιλογές.nn00:36:30:00nΠλάνα σε βράχο που σχηματίζει σπηλιά στη θάλασσα, σε θαλάσσιο τοπίο τραβηγμένα από καΐκι, στις σελίδες που φιλοξενούν το ποίημα «ΜΑΡΙΝΑ», από τις «ΜΙΚΡΕΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ» της ποιητικής συλλογής «ΤΑ ΡΩ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ» και την εικόνα που τη συνοδεύει. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΡΟΥΛΗΣ, Καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου αναφέρεται στη γλώσσα της ποίησης του ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ.nn00:36:47:00nΑσπρόμαυρα πλάνα αρχείου. Παρουσιάζονται στιγμές από τα χρόνια του πολέμου στο Αλβανικό Μέτωπο και την περίοδο της Γερμανικής Κατοχής. Παρεμβάλλεται το εξώφυλλο της έκδοσης για το «ΑΣΜΑ ΗΡΩΙΚΟ ΚΑΙ ΠΕΝΘΙΜΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΑΜΕΝΟ ΑΝΘΥΠΟΛΟΧΑΓΟ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ» του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ (1945) με τη ζωγραφισμένη προμετωπίδα του ΓΙΑΝΝΗ ΜΟΡΑΛΗ από τις εκδόσεις ΙΚΑΡΟΣ. Η αφηγήτρια σχολιάζει την εποχή της «ΕΠΙΚΗΣ ΕΛΛΗΝΟΛΑΤΡΕΙΑΣ», όπως αυτή σχηματίζεται στην ποίηση του ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ και εκφράζει τα νέα δεδομένα για τον ποιητή.nn00:37:39:00nΠλάνα σε οροσειρά με το φακό να εστιάζει σε χιονισμένες βουνοκορφές. Στη συνέχεια ασπρόμαυρα πλάνα αρχείου από τα χρόνια του πολέμου στο Αλβανικό Μέτωπο. Η αφηγήτρια διαβάζει απόσπασμα από το ς του ποιήματος «ΑΣΜΑ ΗΡΩΙΚΟ ΚΑΙ ΠΕΝΘΙΜΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΑΜΕΝΟ ΑΝΘΥΠΟΛΟΧΑΓΟ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ» του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ και ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΛΟΚΥΡΗΣ, φιλόλογος-κριτικός συνεχίζει αναφέροντας πως αυτό το έργο θα οδηγήσει τον ποιητή στη συγγραφή του «ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ», εξηγώντας σχετικά.nn00:38:31:00nΟ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΛΟΚΥΡΗΣ, φιλόλογος-κριτικός στο γραφείο του. Εξηγώντας γιατί το «ΑΣΜΑ ΗΡΩΙΚΟ ΚΑΙ ΠΕΝΘΙΜΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΑΜΕΝΟ ΑΝΘΥΠΟΛΟΧΑΓΟ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ» είναι προάγγελος του «ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ» παρουσιάζει πληροφορίες για το έπος «ΑΛΒΑΝΙΑΔΑ» του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ καταθέτοντας πως πρόκειται για το συνδετικό κρίκο προς τη συγγραφή του «ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ».nn00:38:51:00nΕξώφυλλο της έκδοσης για το «ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ» του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ (1959) με τη ζωγραφισμένη προμετωπίδα του ΓΙΑΝΝΗ ΜΟΡΑΛΗ από τις εκδόσεις ΙΚΑΡΟΣ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην έκδοση αυτού του κειμένου και την καταξίωση που γνωρίζει πια ο ποιητής.nn00:39:13:00nΠλάνα σε θάλασσα με το φως του ήλιου να λαμπιρίζει τα νερά. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΡΟΥΛΗΣ, Καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου διατυπώνει σκέψεις σχετικά με «τι ο ποιητής ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ προσπάθησε να κάνει με το έργο του».nn00:39:30:00nΑσπρόμαυρη οικογενειακή φωτογραφία εποχής. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΡΟΥΛΗΣ, Καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου καταθέτει την άποψη πως το «ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ» είναι εκείνο το έργο του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ που λειτουργεί ως τομή για τον Υπερρεαλιστή ΕΛΥΤΗ με τη νέα του ταυτότητα. Εξηγεί σχετικά.nn00:39:50:00nΠλάνα σε μεγάλο πέτρινο οικοδόμημα. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΡΟΥΛΗΣ, Καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου εξακολουθεί να καταθέτει την άποψη πως το «ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ» είναι εκείνο το έργο του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ που λειτουργεί ως τομή για τον Υπερρεαλιστή ΕΛΥΤΗ με τη νέα του ταυτότητα.nn00:40:20:00nΠλάνα σε θάλασσα. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΡΟΥΛΗΣ, Καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου καταθέτει την άποψη πως το «ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ» είναι εκείνο το έργο του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ που λειτουργεί ως τομή για τον Υπερρεαλιστή ΕΛΥΤΗ με τη νέα του ταυτότητα, αναφέροντας και συσχετίζοντας με την ταυτόχρονη παρουσία του ποιητή ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΕΦΕΡΗ ως ποιητή και δοκιμιογράφου.nn00:40:31:00nΔιαδοχικά πλάνα σε στο κάστρο της πόλης του ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ και σε λεπτομέρειες από τα Ενετικά Τείχη της και στη συνέχεια προβάλλεται κολάζ, δημιουργία του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΡΟΥΛΗΣ, Καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου εξηγεί πως το «Εγώ» της ποίησης του ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ μεταστρέφεται σε «Εμείς»nn00:41:13:00nΟ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΡΟΥΛΗΣ, Καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου στο γραφείο του. Διατυπώνει την άποψη πως «το κυρίαρχο νόημα στο ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ είναι η μορφή του» και μιλά για την αρχιτεκτονική του συσχετίζοντας με το νόημά του.nn00:41:27:00nΗ ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΛΥΜΠΕΡΗ, φιλόλογος-κριτικός στο γραφείο της. Διατυπώνει την άποψη πως ο τρόπος που η φόρμα και το περιεχόμενο σε ένα έργο διαπλέκονται, τα χαρακτηρίζει ως μεγάλα. Αυτό συμβαίνει με το «ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ» του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ.nn00:41:42:00nΠλάνο στη σελίδα που φιλοξενεί το απόσπασμα «ΤΟ ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ» από το ποιητικό έργο το «ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ» του ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ. Η αφηγήτρια αναφέρει ότι ο ποιητής έγραφε το σπουδαίο αυτό έργο για δέκα χρόνια.nn00:41:49:00nΑσπρόμαυρα πλάνα αρχείου. Παρακολουθούμε στιγμιότυπα από την ελληνική επαρχία με μικρά παιδιά να κατευθύνονται σε σχολείο, να ανεβαίνουν τις σκάλες σχολείου, να παρακολουθούν μάθημα σε προαύλιο. Η αφηγήτρια αναφέρει ότι «ο ποιητής και ο λαός στο «ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ» του ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ συνευρίσκονται στα πλαίσια ενός ελληνικού κόσμου» και εξηγεί σχετικά.nn00:42:08:00nΠλάνο σε σελίδα που φιλοξενεί το απόσπασμα «ΤΑ ΠΑΘΗ» Β από το «ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ» του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ. Παρουσιάζεται απεικόνιση του επικού ποιητή ΟΜΗΡΟΥ. Η αφηγήτρια απαγγέλλει το απόσπασμα.nn00:42:20:00nΟ αρχαιολογικός χώρος στον οποίο βρίσκεται το οικοδόμημα που φέρεται ως ο τόπος διαμονής του επικού ποιητή ΟΜΗΡΟΥ. Η αφηγήτρια απαγγέλλει το απόσπασμα «ΤΑ ΠΑΘΗ» Β από το «ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ» του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ.nn00:42:24:00nΠλάνο με τον πίνακα «ΑΠΟΘΕΩΣΗ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ» του ΖΑΝ ΟΓΚΟΥΣΤ ΝΤΟΜΙΝΙΚ ΙΝΓΚΡΕ (JEAN AUGUSTE DOMINIQUE INGRES) που βρίσκεται στο Μουσείο του ΛΟΥΒΡΟΥ. Ακολουθεί προτομή του επικού ποιητή ΟΜΗΡΟΥ. Η αφηγήτρια απαγγέλλει το απόσπασμα «ΤΑ ΠΑΘΗ» Β από το «ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ» του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ.nn00:42:41:00nΑκρογιαλιά με συννεφιασμένο ουρανό. Η αφηγήτρια απαγγέλλει το απόσπασμα «ΤΑ ΠΑΘΗ» Β από το «ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ» του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ.nn00:42:48:00nΑσπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ σε νεαρή ηλικία. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην εποχή της «ΣΤΟΧΑΣΤΙΚΗΣ ΕΜΜΟΝΗΣ» που ο ποιητής ζει μετά την έκδοση του «ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ».nn00:42:59:00nΕξώφυλλο της έκδοσης για το «ΕΞΗ ΚΑΙ ΜΙΑ ΤΥΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ» του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ (1966) και πλάνα με προμετωπίδα από λιθ
Θεματική Κατηγορία
ΤΕΧΝΕΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
Θεματικοί Όροι
ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ, λογοτεχνία, λογοτέχνες, ποίηση, ποιητές, υπερρεαλισμός, Γενιά του ’30, Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος, Ελληνοϊταλικός Πόλεμος, Νόμπελ Λογοτεχνίας
Αναφορές
ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ, ποιητής
ΙΝΓΚΜΑΡ ΡΕΝΤΙΝ, μεταφραστής του έργου του Οδυσσέα Ελύτη στα σουηδικά
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ, ποιητής
ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΡΟΖΑΝΗΣ, διδάσκων στο Πάντειο Πανεπιστήμιο
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΛΟΚΥΡΗΣ, φιλόλογος
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΛΟΚΥΡΗΣ, κριτικός
ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΛΥΜΠΕΡΗ, φιλόλογος
ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΛΥΜΠΕΡΗ, κριτικός
ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ, συνθέτης
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΡΟΥΛΗΣ, καθηγητής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο
«ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΙ», ποιητική συλλογή
«ΗΛΙΟΣ Ο ΠΡΩΤΟΣ», ποιητική συλλογή
«ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ», ποιητικό έργο
«ΑΣΜΑ ΗΡΩΪΚΟ ΚΑΙ ΠΕΝΘΙΜΟ ΓΙΑ ΤΟ ΧΑΜΕΝΟ ΑΝΘΥΠΟΛΟΧΑΓΟ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ», ποίημα
«ΤΟ ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΚΑΙ Η ΔΕΚΑΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ ΟΜΟΡΦΙΑ», ποιητική συλλογή
«ΤΟ ΜΟΝΟΓΡΑΜΜΑ», ποιητικό έργο
«ΜΑΡΙΑ ΝΕΦΕΛΗ», ποιητικό έργο
«ΤΑ ΡΩ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ», ποιητική συλλογή
«ΕΞΙ ΚΑΙ ΜΙΑ ΤΥΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ», ποιητική συλλογή
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΝΗΣΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ, ΛΕΣΒΟΣ, ΜΥΤΙΛΗΝΗ
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Συντελεστές
Σκηνοθεσία:
ΤΑΣΟΣ ΨΑΡΡΑΣ
Επιλογή κειμένων:
ΤΑΣΟΣ ΓΟΥΔΕΛΗΣ
Φωτογραφία:
ΑΛΕΞΗΣ ΓΡΙΒΑΣ
Δ. ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ηχοληψία:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
Αφήγηση:
ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
Οργάνωση:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΡΑΤΙΜΟΣ
Μουσική τίτλων:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ-ΜΠΑΧ
Μοντάζ-μιξάζ:
ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΑΡΕΜΗΣ
Κείμενο:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΡΟΥΛΗΣ
Τεχνική επεξεργασία-μηχανήματα:
PPV Π. ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ Α.Ε
Ήχος:
STUDIO ERA
Συνεργάστηκαν:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΖΕΛΚΑΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΓΚΟΥΛΗΣ
Έρευνα:
ΣΟΦΙΑ ΔΗΜΟΥΛΑ
Συνεργάτες:
RADU GAINA
NIYAZI DALYANCI
Προμήθεια αρχειακού υλικού:
ΙΣΤΟΡΙΚΟ & ΚΙΝ/ΚΟ ΑΡΧΕΙΟ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΕΡΤ
ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΑ ΕΡΑ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΥΠΟΥ
ΚΡΑΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΡΩΣΙΑΣ
ΚΡΑΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
Ευχαριστούμε Θερμά:
την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΕΣΒΕΙΑ στο ΚΑΙΡΟ
το ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΑΒΑΦΗ
το Ε.Λ.Ι.Α
το Ε.ΚΕ.ΒΙ
τη ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ της ΒΟΥΛΗΣ
την ΕΘΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
Οι λήψεις έγιναν σε σύστημα:
Digital BETACAM
με κάμερα SONY 1000
και το μοντάζ σε AVID
Έτος παραγωγής 2002-2003
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:47:23:24
Φορμά, Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 172
Τελευταία Ενημέρωση
04/11/2009