Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗΣ
0000008564
Σειρά ντοκιμαντέρ του ΤΑΣΟΥ ΨΑΡΡΑ με θέμα τη ζωή και το έργο Ελλήνων λογοτεχνών και ποιητών. Η εκπομπή είναι αφιερωμένη στον πεζογράφο Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000008564
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ
Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗΣ
Χρονολογία Παραγωγής
2001
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΠΟΡΤΡΕΤΑ-ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
Περίληψη
Σειρά ντοκιμαντέρ του ΤΑΣΟΥ ΨΑΡΡΑ με θέμα τη ζωή και το έργο Ελλήνων λογοτεχνών και ποιητών. Η εκπομπή είναι αφιερωμένη στον πεζογράφο Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ.
Περιγραφή Περιεχομένου
Θέμα του συγκεκριμένου επεισοδίου της σειράς ντοκιμαντέρ «ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ» η ζωή και το έργο του συγγραφέα της γενιάς του ’30 Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ (ΔΗΜΗΤΡΗ ΡΟΔΟΠΟΥΛΟΥ) (γεν.1908-θαν.1960). Παρατίθενται βιογραφικά στοιχεία του λογοτέχνη, πληροφορίες σχετικά με την καταγωγή του και τη ζωή των προγόνων του, τους τόπους όπου έζησε και τον επηρέασαν, καθώς και την προέλευση του ονόματός του. Παρουσιάζονται τα λογοτεχνικά του έργα με έμφαση στους ήρωες και την πλοκή τους, με αφετηρία το διήγημα «Η κυρία Νίτσα» που αποτελεί την πρώτη του εμφάνιση στα γράμματα το 1927, και σταθμούς τα μυθιστορήματα «Γιούγκερμαν» και «Η Μεγάλη Χίμαιρα». Παράλληλα οι συγγραφείς ΚΩΣΤΑΣ ΜΟΥΡΣΕΛΑΣ, ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΦΑΣ, ο καθηγητής και κριτικός θεάτρου ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ και η ΜΑΡΙΝΑ ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ, κόρη του πεζογράφου, σχολιάζουν την προσωπική του γραφή, τα μοτίβα του έργου του και τα στοιχεία που συνιστούν την σπουδαιότητά του. Το ντοκιμαντέρ αναφέρεται μεταξύ άλλων στην επαγγελματική ιδιότητα του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ ως διαφημιστή στην διαφημιστική εταιρεία ΑΔΕΛ (1952) και την ενασχόλησή του με την πολιτική και την υποψηφιότητά του με το κόμμα των Προοδευτικών το 1956 και το 1958. Πλούσιο φωτογραφικό και αρχειακό υλικό συνοδεύει τις αφηγήσεις ενώ προβάλλεται στιγμιότυπο από την κινηματογραφική ταινία «ΚΑΤΑΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟΝ» σε σενάριο και σκηνοθεσία του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ. Στην εκπομπή περιέχονται επίσης, αποσπάσματα ηχητικού ντοκουμέντου ραδιοφωνικής συνέντευξης του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ και αναγνώσεις από τα έργα του.
Ανάλυση Περιεχομένου
00:00:00:00nΤίτλοι αρχής.nn00:01:29:00nΑσπρόμαυρη φωτογραφία του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ. Αναγράφεται ο τίτλος «Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗΣ». Ακούγεται φωνητικό ντοκουμέντο. Ο Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗΣ από ραδιοφωνική συνέντευξη. Ο συγγραφέας απαντά στους επικριτές του και στις αντικρουόμενες απόψεις για το συγγραφικό του έργο. Αυτοχαρακτηρίζεται «ευπρεπής μετριότητα» και τεκμηριώνει τη θέση του. Διαδοχικές εικόνες με εξώφυλλο του λογοτεχνικού περιοδικού «ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ» που έχει αφιέρωμα στο Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ, κείμενα που αφορούν στο έργο του συγγραφέα, ο φακός εστιάζει σε επικεφαλίδα «ΤΟΥ ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙ», πλάνο του ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ.nn00:02:24:00nΠλάνο του ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ, διαδοχικές εικόνες από κεντρικό δρόμο στη ΛΑΡΙΣΑ, το λιμάνι του ΠΕΙΡΑΙΑ, την περιοχή του ΤΥΡΝΑΒΟΥ, ομιχλώδες τοπίο της ΡΑΨΑΝΗΣ, νεοκλασική κατοικία στην ΑΘΗΝΑ, πολυκατοικίες σε κεντρικούς δρόμους της ΑΘΗΝΑΣ, ασπρόμαυρες φωτογραφίες των γονιών του συγγραφέα, απεικόνιση του λιμανιού της ΠΑΤΡΑΣ και του κέντρου της πόλης, πλάνο με τρένο που κινείται, απεικόνιση του ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ, κτήρια κατοικιών και υπηρεσιών στην επαρχία ΤΥΡΝΑΒΟΥ, το κτήριο της ΠΑΛΙΑΣ ΒΟΥΛΗΣ στην οδό ΣΤΑΔΙΟΥ. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ αναφέρεται στις πόλεις που διαμόρφωσαν το χαρακτήρα και την προσωπικότητά του και παράλληλα επηρέασαν το συγγραφικό του έργο. Παραθέτει βιογραφικά στοιχεία του συγγραφέα και διαβάζει απόσπασμα από την αυτοβιογραφία του. Δίνει πληροφορίες για τον πατέρα του ΓΙΩΡΓΗ ΡΟΔΟΠΟΥΛΟ και την επαγγελματική του σταδιοδρομία.nn00:04:46:00nΑσπρόμαυρες φωτογραφίες της οικογένειας ΡΟΔΟΠΟΥΛΟΥ, φωτογραφία του μικρού ΔΗΜΗΤΡΗ ΡΟΔΟΠΟΥΛΟΥ, μετέπειτα Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ. Εξώφυλλο του λογοτεχνικού περιοδικού «ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ», ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ, του Ακαδημαϊκού ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΜΠΟΥΡΟΓΛΟΥ, της ΕΛΕΝΗΣ ΟΥΡΑΝΗ (με το φιλολογικό ψευδώνυμο ΑΛΚΗΣ ΘΡΥΛΟΣ) του φιλολόγου ΣΙΜΟΥ ΜΕΝΑΡΔΟΥ, του λογοτέχνη ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΥ, φωτογραφία με μαθητές δημοτικού σχολείου, το ΑΡΣΑΚΕΙΟ της ΛΑΡΙΣΑΣ, πλάνο από σύγχρονο κτήριο σχολείου στη ΛΑΡΙΣΑ, κάρτα μέλους της Ε. Ε. Λ. (Εταιρία Ελλήνων Λογοτεχνών) του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ, το έμβλημα της Ε. Ε. Λ. , «ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ δελτίο» περιοδική έκδοση της Ε. Ε. Λ. , ασπρόμαυρη φωτογραφία της ΟΜΑΔΑΣ ΤΩΝ ΔΩΔΕΚΑ μέλη της οποίας ήταν οι: ΑΛΚΗΣ ΘΡΥΛΟΣ (φιλολογικό ψευδώνυμο της ΕΛΕΝΗΣ ΟΥΡΑΝΗ), ΚΩΣΤΑΣ ΟΥΡΑΝΗΣ, Ι. Μ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΜΙΧΑΗΛ ΣΤΑΣΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΣΤΕΛΙΟΣ ΞΕΦΛΟΥΔΑΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΑΤΖΙΝΗΣ, ΠΕΤΡΟΣ ΧΑΡΗΣ, ΗΛΙΑΣ ΒΕΝΕΖΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΘΕΟΤΟΚΑΣ, ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ, Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗΣ, ΤΑΣΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ που διακρίνονται στη φωτογραφία. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ περιγράφει την οικογένεια του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ, τα σχολικά του χρόνια στη ΛΑΡΙΣΑ, αναφέρεται στον πρώτο του έρωτα, τη δασκάλα του, στη συμμετοχή του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ στον Α λογοτεχνικό διαγωνισμό του περιοδικού «ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ» με το διήγημα «Η ΚΥΡΙΑ ΝΙΤΣΑ» το οποίο βραβεύτηκε, στα μέλη της επιτροπής, στο θέμα του διηγήματος. Η αφηγήτρια διαβάζει απόσπασμα από την αυτοβιογραφία του συγγραφέα.nn00:06:46:00nΟ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΦΑΣ, συγγραφέας, στο γραφείο του, περιγράφει την πρώτη του συνάντηση με τον Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ που τότε εργαζόταν στη διαφημιστική εταιρεία ΑΔΕΛ και τη σχέση που αναπτύχθηκε μεταξύ τους λόγω κοινών ενδιαφερόντων.nn00:07:32:00nΟ συγγραφέας ΚΩΣΤΑΣ ΜΟΥΡΣΕΛΑΣ, στο γραφείο του, επισημαίνει ότι οι επιρροές του ήταν ο ποιητής ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ και ο Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗΣ και οι οποίοι τον εισήγαγαν στον κόσμο της τέχνης. Χαρακτηρίζει τον συγγραφέα ως τον σημαντικότερο της γενιάς του 30.nn00:08:04:00nΟ ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ, Φιλόλογος – Καθηγητής Παν. Αθηνών, κριτικός θεάτρου, περιγράφει την πρώτη του επαφή με το έργο του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ, καταθέτει τις εντυπώσεις του, αποδίδει στον συγγραφέα τον χαρακτηρισμό μεγάλο «παραμυθά» ορμώμενος από την ικανότητα του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ να «ποιεί» μύθους και γεγονότα χωρίς «λογοτεχνισμούς» και εντυπωσιακά τεχνάσματα. Παρουσιάζεται εικόνα με εξώφυλλο του περιοδικού «ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ», όπου δημοσιεύεται σε συνέχειες το μυθιστόρημα ΓΙΟΥΓΚΕΡΜΑΝ του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ.nn00:09:00:00nΑσπρόμαυρη φωτογραφία του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ σε ξύλινη καρέκλα. Φωνητικό ντοκουμέντο. Ο Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗΣ από ραδιοφωνική συνέντευξη. Αποδίδει δίκιο στους επικριτές του και τεκμηριώνει τη θέση του. Ασπρόμαυρο πλάνο βιβλιοθήκης γεμάτης βιβλία και γραφείου.nn00:09:28:00nΠλάνα από ποτάμι και από την ευρύτερη περιοχή της ΡΑΨΑΝΗΣ, γενέτειρα του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ. Διαδοχικές εικόνες από την εκκλησία του ΑΓ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ στη ΡΑΨΑΝΗ, το καμπαναριό, το δέντρο καραγάτσι κάτω από το οποίο καθόταν ώρες ατελείωτες ο συγγραφέας. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ περιγράφει τα καλοκαίρια του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ στη ΡΑΨΑΝΗ όπου ασχολείται κυρίως με τη γραφή και την ανάγνωση. Στην εκκλησία του ΑΓ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ καθισμένος κάτω από το καραγάτσι, από το οποίο εμπνεύστηκε και το ψευδώνυμό του, επιδίδεται σε πολύωρη μελέτη και κρατάει σημειώσεις. Η αφηγήτρια διαβάζει μαρτυρία Ραψανιώτισας που σχολιάζει τη στάση του συγγραφέα και τις εικασίες των κατοίκων για την «αλλόκοτη» συμπεριφορά του.nn00:11:13:00nΔιαδοχικές εικόνες με τον ΛΕΥΚΟ ΠΥΡΓΟ, από το κέντρο της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, τρένο που κινείται, έγχρωμα πλάνα χιονισμένου τοπίου που είναι τραβηγμένα μέσα από το τρένο, απεικόνιση της ΑΘΗΝΑΣ, πλάνο του ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ, ασπρόμαυρη φωτογραφία με μέλη του Συλλόγου Νομικών Πανεπιστημιακών Διαλέξεων, ασπρόμαυρη φωτογραφία του φοιτητή Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ, ασπρόμαυρη φωτογραφία της Conventry street του ΛΟΝΔΙΝΟΥ όπου διακρίνεται το κτήριο PICCADILLY, ασπρόμαυρη φωτογραφία του κέντρου του ΛΟΝΔΙΝΟΥ, ασπρόμαυρη φωτογραφία του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ με συμφοιτητές του, απεικόνιση του λογοτέχνη ΦΙΟΝΤΟΡ ΜΙΧΑΗΛΟΒΙΤΣ ΝΤΟΣΤΟΓΙΕΦΣΚΙ (πορτρέτο από τον ΒΑΣΙΛΙ ΠΕΡΟΦ). Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ μιλάει για τις σπουδές του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ και την ολοκλήρωσή τους το 1931 και διαβάζει απόσπασμα από το διήγημά του «ΟΙ ΔΙΑΠΡΕΠΕΙΣ» που αφορά σε αναμνήσεις της φοιτητικής συντροφιάς. Η αφηγήτρια εξηγεί πως προέκυψε το όνομα ΜΙΤΙΑ που απέδιδαν οι φίλοι του στον Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ.nn00:12:35:00nΟ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΦΑΣ, συγγραφέας επισημαίνει ότι εξαιτίας του φιλορωσισμού οι περισσότεροι λογοτέχνες μεταλλάζανε τα ονόματά τους στα ρωσικά και κάνει λόγο για την παρανόηση του αρχικού Μ. στο Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗΣ.nn00:13:23:00nΑσπρόμαυρη προφίλ φωτογραφία του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ εμμένει στην σύγχυση που προκάλεσε το αρχικό Μ. στους λογοτεχνικούς κύκλους και στην ερμηνεία του Μ. ως ΜΙΧΑΛΗΣ ή ΜΑΝΟΛΗΣ εξαιτίας του ονόματος που ο ίδιος ο συγγραφέας είχε χρησιμοποιήσει για δυο από τις πιο γνωστές μυθιστορηματικές περσόνες του. Διαδοχικές εικόνες με βιβλίο του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ «ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΕ ΛΑ ΥΦΕΣΙΣ», φύλλο της «ΝΕΑΣ ΕΣΤΙΑΣ» με αφιέρωμα στον Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ, εξώφυλλο του βιβλίου «Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΥΠΝΟΣ».nn00:14:07:00nΑσπρόμαυρη φωτογραφία του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ με στρατιωτική στολή, πλάνο με στρατιωτικά αυτοκίνητα, ασπρόμαυρη απεικόνιση της περιοχής ΤΥΡΝΑΒΟΥ, πλάνο με δεκάδες στρατιώτες, ζωγραφική απεικόνιση στρατιώτη. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ αναφέρεται στην εθελουσία στρατιωτική του θητεία και διαβάζει απόσπασμα από τα «ΝΕΑΝΙΚΑ ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ» του που αφορά σε μνήμες και γεγονότα από τη θητεία του.nn00:14:53:00nΑσπρόμαυρη φωτογραφία του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ σε νεαρή ηλικία, ασπρόμαυρη απεικόνιση του ΠΕΙΡΑΙΑ, ασπρόμαυρα πλάνα από το λιμάνι όπως αυτά αποτυπώνονται μέσα από κιάλια. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ μιλάει για τη σταδιοδρομία του σε ελβετική εταιρία που έδρευε στον ΠΕΙΡΑΙΑ και για το συναισθηματικό δέσιμο του συγγραφέα με αυτή την πόλη το οποίο καταφαίνεται στον «ΓΙΟΥΓΚΕΡΜΑΝ» και στο ημιτελές « ΤΟ 10».nn00:15:25:00nΣύγχρονα πλάνα από το λιμάνι του ΠΕΙΡΑΙΑ. Ο συγγραφέας ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΦΑΣ, εξαίρει το τελευταίο μυθιστόρημα του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ «ΤΟ 10» και περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο «δούλεψε» ο συγγραφέας το τελευταίο λογοτεχνικό του πόνημα.nn00:16:28:00nΔιαδοχικές εικόνες από το λιμάνι του ΠΕΙΡΑΙΑ, η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΎΛΟΥ διαβάζει απόσπασμα από τον «ΓΙΟΥΓΚΕΡΜΑΝ» που αφορά σε περιγραφή της καθημερινής ζωής και κίνησης στον ΠΕΙΡΑΙΑ.nn00:18:22:00nΠλάνο με το εξώφυλλο του βιβλίου «ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑΡΧΗΣ ΛΙΑΠΚΙΝ», αρχειακό υλικό με τον τσάρο ΝΙΚΟΛΑΟ Β της ΡΩΣΙΑΣ που παρακολουθεί ασκήσεις και παρέλαση του τσαρικού στρατού, πλάνο από τον ΘΕΣΣΑΛΙΚΟ κάμπο, σελίδες από το μυθιστόρημα «ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑΡΧΗΣ ΛΙΑΠΚΙΝ». Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ αναφέρεται στο πρώτο μυθιστόρημα του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ το 1933 «ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑΡΧΗΣ ΛΙΑΠΚΙΝ» και παραθέτει συνοπτικά στοιχεία της πλοκής καθώς και την κριτική του ΑΝΤΡΕΑ ΚΑΡΑΝΤΩΝΗ.nn00:19:17:00nΣελίδες από το μυθιστόρημα «ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑΡΧΗΣ ΛΙΑΠΚΙΝ», φωτογραφία του πραγματικού ΛΙΑΠΚΙΝ, φωτογραφία του ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ ντυμένου ως ΛΙΑΠΚΙΝ. Ο ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΦΑΣ, καθισμένος στο γραφείο του μιλάει για το μυθιστόρημα και τον ήρωα ΛΙΑΠΚΙΝ που ήταν πραγματικό πρόσωπο.nn00:19:42:00nΠλάνα εποχής στη ΡΩΣΙΑ, με τον τσάρο ΝΙΚΟΛΑΟ Β σε θρησκευτική τελετή, να δίνει τα καθιερωμένα συγχαρητήρια στον Διοικητή του στρατού. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ παραθέτει τα σχόλια του ΑΡΗ ΜΠΕΡΛΗ για τον ήρωα «ΛΙΑΠΚΙΝ».nn00:20:17:00nΑσπρόμαυρες φωτογραφίες της ζωγράφου ΝΙΚΗΣ ΚΑΡΙΣΤΙΝΑΚΗ, συζύγου του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ, του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ, του συγγραφέα με την κόρη του ΜΑΡΙΝΑ, το εξώφυλλο του «ΓΙΟΥΓΚΕΡΜΑΝ», μετοχικός τίτλος της εταιρίας υφασμάτων «ΥΦΑΝΕΤ», διαδοχικά πλάνα από εργοστάσιο υφαντουργίας. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ μιλάει για τον γάμο του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ, τη δημοσίευση στο περιοδικό «ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ» της νουβέλας «ΧΙΜΑΙΡΑ» και για τη γέννηση της κόρης του που πήρε το όνομά της από την ηρωίδα της προαναφερθείσας νουβέλας. Το 1938 κυκλοφορεί το μυθιστόρημα «ΓΙΟΥΓΚΕΡΜΑΝ» στο οποίο αποτυπώνονται οι εμπειρίες του συγγραφέα από τη θητεία του σε εταιρία Ασφαλειών.nn00:21:06:00nΟ συγγραφέας ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΦΑΣ, υποστηρίζει ότι ο ΓΙΟΥΓΚΕΡΜΑΝ ήταν φανταστικό πρόσωπο.nn00:21:10:00nΔιαδοχικές εικόνες με εξώφυλλα βιβλίων. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ μιλάει για την περίοδο που γράφτηκε ο «ΓΙΟΥΓΚΕΡΜΑΝ» που συνδέεται με σοβαρή νευρική κρίση του συγγραφέα. Διαβάζει απόσπασμα από τον «ΜΕΓΑΛΟ ΥΠΝΟ» που αναφέρεται στην ψυχολογική κατάσταση του συγγραφέα. Παραλληλίζει τον «άυπνο» ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΡΑΜΑΝΟ, ήρωα του ΓΙΟΥΓΚΕΡΜΑΝ με τον «αιωνίως άυπνο» ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ.nn00:22:05:00nΗ ΜΑΡΙΝΑ Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ, κόρη του συγγραφέα, καθισμένη σε σαλόνι όπου πίσω διακρίνεται βιβλιοθήκη γεμάτη βιβλία, διαβάζει απόσπασμα από συνέντευξη που είχε δώσει η μητέρα της λίγα χρόνια μετά το θάνατο του συγγραφέα που αφορά στην περιγραφή της προσωπικότητας του συζύγου της. Διαδοχικές εικόνες με φωτογραφίες της συζύγου του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ, σκίτσο σπιτιού, ασπρόμαυρες οικογενειακές φωτογραφίες.nn00:23:55:00nΟ συγγραφέας ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΦΑΣ, στο γραφείο του, σκιαγραφεί την προσωπικότητα του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ. Φωτογραφίες του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ με τη σύζυγό του σε αποκριάτικο πάρτι. Ο ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΦΑΣ επισημαίνει την αποστασιοποίηση του ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ από τη διασκέδαση και τον συγκρίνει με άλλους ομότεχνούς του.nn00:24:37:00nΑσπρόμαυρη φωτογραφία του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ και της αδερφής του ΡΟΔΟΠΗΣ. Ο φακός κινείται σε κοιμητήριο, ασπρόμαυρη φωτογραφία του πατέρα του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ, αναφέρεται στο θάνατο της ΡΟΔΟΠΗΣ, διαβάζει απόσπασμα από το «ΜΕΓΑΛΟ ΥΠΝΟ» και κάνει λόγο για το θάνατο του πατέρα του και τη σχέση που είχε με τον συγγραφέα.nn00:25:30:00nΔιαδοχικά πλάνα εποχής από επέλαση Ιππικού, κηδεία αξιωματούχου, ασπρόμαυρη φωτογραφία ναυτικών, πλοιαρίων εποχής σε λιμάνι, απεικόνιση του ΠΕΙΡΑΙΑ. Ο φακός αποκαλύπτει το κείμενο της ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ του «ΓΙΟΥΓΚΕΡΜΑΝ» και ασπρόμαυρη απεικόνιση της Παλιάς ΑΘΗΝΑΣ. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ αναλύει το συμβολισμό του «ΓΙΟΥΓΚΕΡΜΑΝ» και διαβάζει την περιγραφή του ΑΡΗ ΜΠΕΡΛΗ για την λογοτεχνική περσόνα και την αφηγηματική δεινότητα του συγγραφέα.nn00:26:43:00nΟ συγγραφέας ΚΩΣΤΑΣ ΜΟΥΡΣΕΛΑΣ στο γραφείο του, μιλάει για την ικανότητα του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ να παρουσιάζει ολοκληρωμένους χαρακτήρες και σημειώνει ότι η ανάδειξη των χαρακτήρων σε κάθε μορφή τέχνης ενισχύει την επικοινωνία με τον εκάστοτε «παραλήπτη».nn00:27:09:00nΑντίτυπο από την πρώτη έκδοση της νουβέλας «ΧΙΜΑΙΡΑ», εκδόσεις της ΝΕΑΣ ΕΣΤΙΑΣ, 1936, στην οποία αναφέρεται η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ. Ενώ η εικόνα παρουσιάζει αντίτυπο από την επανέκδοση του έργου το 1953 αναθεωρημένο ως «Η ΜΕΓΑΛΗ ΧΙΜΑΙΡΑ» η αφηγήτρια επισημαίνει τις αλλαγές που σημειώθηκαν στη μορφή και το περιεχόμενο. Μαζί με τον «ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑΡΧΗ ΛΙΑΠΚΙΝ» και τον «ΓΙΟΥΓΚΕΡΜΑΝ» αποτελούν τριλογία με τον τίτλο «ΕΓΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΦΟΙΒΟ» ενώ «Η ΜΕΓΑΛΗ ΧΙΜΑΙΡΑ» ορίζεται ως το αρτιότερο μυθιστόρημα του συγγραφές και εξαίρετο δείγμα της ελληνικής πεζογραφίας.nn00:27:44:00nΟ φακός εστιάζει σε άγκυρα πλοίου που ταξιδεύει. Διαδοχικά πλάνα από το λιμάνι της ΣΥΡΟΥ, ασπρόμαυρη φωτογραφία νέας γυναίκας, ο τίτλος «Η ΜΕΓΑΛΗ ΧΙΜΑΙΡΑ» σε μορφή υδατογραφήματος σε εικόνα με πέλαγος το δειλινό. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ παρουσιάζει συνοπτικά την πλοκή του μυθιστορήματος που φέρει τα χαρακτηριστικά της τραγωδίας.nn00:28:33:00nΔιαδοχικές ασπρόμαυρες φωτογραφία του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ. Ο συγγραφέας ΚΩΣΤΑΣ ΜΟΥΡΣΕΛΑΣ στο γραφείο του, σημειώνει ότι ο Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗΣ είχε διακρίνει τα στοιχεία που απαιτούνταν για να προσελκύσει το ενδιαφέρον του αναγνωστικού κοινού. Η εικόνα παρουσιάζει σελίδες από το βιβλίο «Ο ΚΟΤΣΑΜΠΑΣΗΣ ΤΟΥ ΚΑΣΤΡΟΠΥΡΓΟΥ».nn00:29:26:00nΗ εικόνα παρουσιάζει σελίδες από το βιβλίο «Ο ΚΟΤΣΑΜΠΑΣΗΣ ΤΟΥ ΚΑΣΤΡΟΠΥΡΓΟΥ». Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ παραθέτει πληροφορίες για τη σειρά μυθιστορημάτων «Ο ΚΟΣΜΟΣ ΠΟΥ ΠΕΘΑΙΝΕΙ» και τη φιλοδοξία του συγγραφέα «Ο ΚΟΤΣΑΜΠΑΣΗΣ ΤΟΥ ΚΑΣΤΡΟΠΥΡΓΟΥ» αποτελεί το πρώτο της σειράς και ακολουθούν το «ΑΙΜΑ ΧΑΜΕΝΟ ΚΑΙ ΚΕΡΔΙΣΜΕΝΟ» και «ΤΑ ΣΤΕΡΝΑ ΤΟΥ ΜΙΧΑΛΟΥ». Διαδοχικές εικόνες με ΚΑΣΤΡΟ, ζωγραφική απεικόνιση από τον Απελευθερωτικό αγώνα του 1821, ασπρόμαυρη φωτογραφία εποχής, αντίτυπα από τα «ΑΙΜΑ ΧΑΜΕΝΟ ΚΑΙ ΚΕΡΔΙΣΜΕΝΟ» και «ΤΑ ΣΤΕΡΝΑ ΤΟΥ ΜΙΧΑΛΟΥ».nn00:30:11:00nΟ συγγραφέας ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΛΟΥΦΑΣ στο γραφείο του, κάνει λόγο για την «αντιηρωική» ιστορία που σύγγραψε ο Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗΣ.nn00:30:20:00nΟ συγγραφέας ΚΩΣΤΑΣ ΜΟΥΡΣΕΛΑΣ επισημαίνει το ιστορικό υπόβαθρο των μυθιστορημάτων του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ.nn00:30:36:00nΠανοραμικό πλάνο περιοχής στην Περιφέρεια, διαδοχικές εικόνες με έργο του HENRI DECAISUE (1826) με τίτλο «ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ», απεικονίσεις προσώπων και γεγονότων από τον Απελευθερωτικό Αγώνα του 1821, απεικόνιση του ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ στήνει την επαναστατική σημαία στο φρούριο των ΣΑΛΩΝΩΝ. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ παραθέτει πληροφορίες για την πλοκή του «ΚΟΤΣΑΜΠΑΣΗ ΤΟΥ ΚΑΣΤΡΟΠΥΡΓΟΥ» με κεντρικό ήρωα τον προπάππου του συγγραφέα ο οποίος «τούρκεψε» για να σωθεί. Με το ίδιο θέμα είχε ασχοληθεί και ο πατέρας του πεζογράφου προκειμένου να ανασκευάσει την κατηγορία που «λέρωνε» την τιμή της οικογένειας. Η αφηγήτρια επισημαίνει τη διαφορετική οπτική του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ που πηγάζει από τη διαφορετική θεώρηση της ζωής.nn00:31:39:00nΟ συγγραφέας ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΦΑΣ, στο γραφείο του, κάνει λόγο για τις θέση του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ.nn00:31:45:00nΑσπρόμαυρη φωτογραφία της μητέρας του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ. Διαδοχικές εικόνες με αντίτυπο του μυθιστορήματος «ΜΕΓΑΛΟΣ ΥΠΝΟΣ». Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ αναφέρεται στο θάνατο της μητέρας του συγγραφέα που λειτούργησε ως αφορμή για τη συγγραφή του «ΜΕΓΑΛΟΥ ΥΠΝΟΥ».nn00:32:00:00nΟ φακός εστιάζει στο αντίτυπο του «ΜΕΓΑΛΟΥ ΥΠΝΟΥ». Η ΜΑΡΙΝΑ Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ, κόρη του συγγραφέα διαβάζει απόσπασμα από το μυθιστόρημα. Η εικόνα παρουσιάζει αφιέρωση του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ στη μητέρα του και κομμένο πάσο που βεβαιώνει την ιδιότητά του ως συντάκτη της «ΒΡΑΔΥΝΗΣ».nn00:33:48:00nΠρωτοσέλιδο της εφημερίδας «Η ΒΡΑΔΥΝΗ», αποσπάσματα από την κινηματογραφική ταινία «ΚΑΤΑΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟΝ» σε σενάριο και σκηνοθεσία του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ κάνει αναφορά σε αυτές του τις δραστηριότητες.nn00:35:01:00nΑσπρόμαυρη φωτογραφία του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ σε πρωτοχρονιάτικη εκδήλωση της διαφημιστικής εταιρίας ΑΔΕΛ της οποίας αποτελούσε σημαντικό στέλεχος. Ακούγεται φωνητικό ντοκουμέντο. Ο Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗΣ από ραδιοφωνική συνέντευξη. Ο συγγραφέας καταθέτει τις απόψεις του για το «επάγγελμα του λογοτέχνη» στην Ελλάδα, τεκμηριώνει τη θέση του να εργαστεί ως διαφημιστής και παραλληλίζοντας τη λογοτεχνία με εμπόρευμα ειρωνεύεται την υποτιθέμενη κουλτούρα των ελλήνων. Εμβόλιμα πλάνα με φωτογραφικό υλικό, χειρόγραφα, πρωτοσέλιδα οικονομικών εφημερίδων, έντυπες διαφημίσεις, βιβλιοθήκη, εσωτερικό βιβλιοπωλείου.nn00:36:59:00nΑσπρόμαυρη φωτογραφία της παλιάς ΑΘΗΝΑΣ, αντίτυπο του μυθιστορήματος «ΚΙΤΡΙΝΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ», δοκίμιο του κριτικού λογοτεχνίας ΜΙΧΑΛΗ Γ. ΜΕΡΑΚΛΗ που αφορά στον «ΚΙΤΡΙΝΟ ΦΑΚΕΛΟ» του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ, φωτογραφικό υλικό του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ μιλάει για τη συγγραφή του «ΚΙΤΡΙΝΟΥ ΦΑΚΕΛΟΥ» το 1956 και σχολιάζει το μυθιστόρημα. Παραθέτει τα σχόλια του συγγραφέα για το μυθιστόρημα. Διαδοχικές εικόνες με σκίτσο, δελτίο ταυτότητας του συγγραφέα από τη ΛΕΣΧΗ ΤΩΝ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΩΝ, πλάνα από τις εκλογές του 1956, του πολιτικού ΣΠΥΡΟΥ ΜΑΡΚΕΖΙΝΗ αρχηγού του Κόμματος των Προοδευτικών που ορκίζεται στη Βουλή. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην υποψηφιότητα του ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ με το Κόμμα των Προοδευτικών το 1956.nn00:38:37:00nΟ συγγραφέας ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΦΑΣ αναλύει την πολιτική θέση του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ και κάνει λόγο για το βιβλίο που κυκλοφόρησε με τον τίτλο «ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ».nn00:39:29:00nΟ πολιτικός ΣΠΥΡΟΣ ΜΑΡΚΕΖΙΝΗΣ εκφωνεί λόγο σε προεκλογική συγκέντρωση. Διαδοχικά πλάνα από προεκλογικές συγκεντρώσεις και ομιλίες των υποψηφίων του Κόμματος των Προοδευτικών όπου διακρίνεται και ο υποψήφιος Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗΣ. Ασπρόμαυρη φωτογραφία του αδερφού του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ, ΤΑΚΗ ΡΟΔΟΠΟΥΛΟΥ. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ αναφέρεται στην υποψηφιότητα του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ το 1956 και το 1958 και στον αυτοσαρκασμό που επέδιδε κατά την προεκλογική εκστρατεία. Περιγράφει περιστατικό μεταξύ του συγγραφέα και οπαδού του Κόμματος των Προοδευτικών.nn00:40:26:00nΔιαδοχικά πλάνα του Πρωθυπουργού ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ που παραβρίσκεται στο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΦΕΔΡΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ στη ΛΑΡΙΣΑ συνοδευόμενος από τον ΤΑΚΗ ΡΟΔΟΠΟΥΛΟ.nn00:40:55:00nΗ αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ κάνει αναφορά στο μυθιστόρημα του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ «ΣΕΡΓΙΟΣ ΚΑΙ ΒΑΚΧΟΣ» στο οποίο ο συγγραφέας επιχειρεί να ανασκευάσει, να χλευάσει και να υπονομεύσει την ιστορία, ενώ λίγους μήνες πριν τη συγγραφή ο Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗΣ είχε ασθενήσει σοβαρά με αποτέλεσμα την άμβλυνση της κοινωνικότητάς του και την εκούσια απομόνωσή του από το στενό φιλικό του περιβάλλον. Παράλληλα με την αφήγηση παρουσιάζονται διαδοχικές εικόνες με βυζαντινές αγιογραφίες, αντίτυπο του «ΣΕΡΓΙΟΣ ΚΑΙ ΒΑΚΧΟΣ», ο Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗΣ σε σχέδιο της γυναίκας του, ζωγράφου ΝΙΚΗΣ ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ, φωτογραφία του ζεύγους ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ (από δεξιά), ο συγγραφέας ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΕΤΣΑΛΗΣ – ΔΙΟΜΗΔΗΣ και ο φίλος του ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΡΟΥΣΟΣ (τέλη της δεκαετίας του 1930), φωτογραφία του συγγραφέα ΑΝΔΡΕΑ ΚΑΡΑΝΤΩΝΗ, του ποιητή ΝΙΚΟΥ ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟΥ, του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ.nn00:42:07:00nΦωτογραφία του ΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΗ, του ποιητή ΝΙΚΟΥ ΚΑΒΒΑΔΙΑ, διαδοχικά πλάνα από διαδηλώσεις του Ε. Α. Μ, συλλήψεις διαδηλωτών, αστυνομικών έξω από το ξενοδοχείο ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ, διαδηλωτές, στρατόπεδα, στρατιώτες που παρελαύνουν, ναύτη σε σκοπιά. Ο συγγραφέας ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΦΑΣ μιλάει για τον συγγραφέα ΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΗ, επιστήθιο φίλο του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ. Με αφορμή τις διαφορετικές πολιτικές πεποιθήσεις των δύο φίλων ο ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΦΑΣ σκιαγραφεί την προσωπικότητα του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ.nn00:43:14:00nΔιαδοχικά πλάνα του ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ, του αρχαιολογικού χώρου της ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ, της ΠΑΛΙΑΣ ΒΟΥΛΗΣ, της ΒΟΥΛΗΣ των ΕΛΛΗΝΩΝ. Ασπρόμαυρη φωτογραφία του ΠΕΙΡΑΙΑ, του κτηρίου της ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ αναφέρει ότι σκοπός του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ μετά την ολοκλήρωση του «ΣΕΡΓΙΟΣ ΚΑΙ ΒΑΚΧΟΣ» ήταν να συγγράψει μια μυθιστορηματική τετραλογία με πρώτο «ΤΟ ΔΕΚΑ». Η αφηγήτρια περιγράφει μια ημέρα του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ και επισημαίνει τα σοβαρά προβλήματα υγείας που αντιμετώπιζε. Ο συγγραφέας ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΦΑΣ στο γραφείο του αναφέρεται στη συλλογή μολυβιών του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ.nn00:44:01:00nΔιαδοχικές εικόνες με σκίτσα του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ, τετράδιο του χειρογράφου του «10», προσωπικά αντικείμενα τοποθετημένα επάνω στο γραφείο του. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ κάνει λόγο για τη 13η Σεπτεμβρίου 1960 και την εξέλιξη του μυθιστορήματος, του «10». Ο συγγραφέας ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΦΑΣ σημειώνει ότι το αρειμάνιο κάπνισμα είχε σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ.nn00:44:39:00nΟ φακός αποκαλύπτει το δωμάτιο του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στη θανατηφόρα κρίση του συγγραφέα στις 14 Σεπτεμβρίου 1960, στον αποχαιρετισμό προς την κόρη του πριν αφήσει την τελευταία του πνοή, στην ταφή του στο Α ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ παρά την επιθυμία του να ταφεί στη ΘΕΣΣΑΛΙΑ όπως έμμεσα διακρίνεται από τα λόγια του ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΡΑΜΑΝΟΥ, μυθιστορηματική περσόνα του «ΓΙΟΥΓΚΕΡΜΑΝ». Η αφηγήτρια διαβάζει το συγκεκριμένο απόσπασμα. Διαδοχικές εικόνες με τον τάφο του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ, τον κάμπο της ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, κοπάδι προβάτων, άλογα που σέρνουν το αλέτρι, φωτογραφία γυναίκας που θερίζει, διαδοχικά πλάνα με γεωργικές εργασίες, φωτογραφία του συγγραφέα ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ.nn00:46:33:00nΟ συγγραφέας ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΦΑΣ, καθισμένος στο γραφείο του, μιλάει για την αφηγηματική ευχέρεια του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ. Το γεγονός ότι τα περισσότερα έργα του ήταν «πρώτης γραφής» είχε αμφίσημο αποτέλεσμα για την λογοτεχνική τους αξία. Αναφέρει τη θέση του πνευματικού ανθρώπου ΜΑΡΙΟΥ ΠΛΩΡΙΤΗ.nn00:47:09:00nΑσπρόμαυρη φωτογραφία του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ σημειώνει τους χαρακτηρισμούς που αποδίδονται στον συγγραφέα. Ο συγγραφέας ΚΩΣΤΑΣ ΜΟΥΡΣΕΛΑΣ στο γραφείο του, αντικρούει το χαρακτηρισμό «προχειρογράφος» που απέδιδαν στον Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ και τεκμηριώνει τη θέση του.nn00:47:55:00nΟ ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ, Φιλόλογος – Καθηγητής Παν. Αθηνών, κριτικός θεάτρου, αντικρούει το χαρακτηρισμό «προχειρογράφος» που απέδιδαν στον Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ και στον ομότεχνό του ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ ΒΟΥΤΥΡΑ και τεκμηριώνει τη θέση του. Παράλληλα, προβάλλονται φωτογραφία του ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ ΒΟΥΤΥΡΑ, αντίτυπο του έργου του «ΟΙ ΑΛΑΝΙΑΡΙΔΕΣ», σκίτσο του συγγραφέα, φωτογραφία του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ, του ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ ΒΟΥΤΥΡΑ, ασπρόμαυρες φωτογραφίες της καθημερινής ζωής.nn00:49:08:00nΟ συγγραφέας ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΦΑΣ, αναφέρεται στο κριτικό έργο του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ. Φωτογραφία του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ αναλύει το χαρακτηρισμό «γεννημένος πεζογράφος» που αποδίδεται στον Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ. Επισημαίνει τη συνήθεια του συγγραφέα να σκιτσάρει στις λευκές σελίδες των χειρογράφων του. Διαδοχικές εικόνες με φωτογραφία του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ σε παιδική ηλικία, σκίτσα και ζωγραφιές.nn00:50:30:00nΟ συγγραφέας ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΦΑΣ στο γραφείο του, σχολιάζει την εξωτερική εμφάνιση του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ και παράλληλα, προβάλλεται φωτογραφικό υλικό του συγγραφέα.nn00:50:52:00nΗ εικόνα παρουσιάζει τη σελίδα με τα ΠΡΟΛΕΓΟΜΕΝΑ από το βιβλίο «ΤΟ ΧΑΜΕΝΟ ΝΗΣΙ», το εξώφυλλο του βιβλίου, αντίτυπο του μυθιστορήματος «ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ ΚΑΙ ΑΓΙΟΣΥΝΗΣ», φωτογραφία σε προαύλιο σχολείου θηλέων, πλάνο της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΑΘΗΝΩΝ, αντίτυπο του περιοδικού «ΙΔΕΑ», αντίτυπο του «ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΤΕΣΣΑΡΩΝ», πλάνο από Κοιμητήριο, ουρανό συννεφιασμένο. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ σχολιάζει τη σχέση του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ με τον εαυτό του που καταλήγει σε αυτοκριτική αλλά όχι σκεπτικισμό για την αξία του έργου του. Διαβάζει απόσπασμα από την αυτοβιογραφία του που καταδεικνύει τον άκρατο αυτοσαρκασμό του.nn00:52:38:00nΠροτομή του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ επισημαίνει ότι η εικόνες του συγγραφέα αντανακλώνται στους ήρωες των έργων του. κάνει ιδιαίτερη αναφορά στον ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΡΑΜΑΝΟ του «ΓΙΟΥΓΚΕΡΜΑΝ» και διαβάζει απόσπασμα από το μυθιστόρημα που αφορά σε συνομιλία του αφηγητή με το νεκρό. Παράλληλα προβάλλονται πλάνα από το νεκροταφείο ΛΑΡΙΣΑΣ, δρόμος που ονομάζεται ΟΔΟΣ ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ, φωτογραφία του συγγραφέα να επιβιβάζεται σε αεροπλάνο, το διαβατήριό του, ποικίλο φωτογραφικό υλικό. Η αφηγήτρια συνοψίζει τα χαρακτηριστικά του συγγραφέα και σκιαγραφεί το πορτρέτο του.nn00:54:19:00nΟ ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ, Φιλόλογος – Καθηγητής Παν. Αθηνών, κριτικός θεάτρου, ανιχνεύει την υποδόρια σχέση του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ με τον αρχαίο τραγικό ΕΥΡΙΠΙΔΗ και παραθέτει τα συμπεράσματά του που καταδεικνύουν τους στοχασμούς τους πάνω στα ανθρώπινα και στην ελληνική κοινωνία. Διαδοχικές εικόνες με προτομή του ΕΥΡΙΠΙΔΗ, αρχαιολογικός χώρος και αγγείο. Ο συγγραφέας ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΦΑΣ, αναφέρεται στις κυριότερες μυθιστορηματικές περσόνες του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ που ήταν αλλοδαπές και στην προσαρμογή τους ή μη στην ελληνική πραγματικότητα. Ο ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ αναφέρεται στο ίδιο θέμα, επισημαίνει την αίσθηση πολυπολιτισμού του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ, καθώς και άλλα στοιχεία που τον καθορίζουν και τον καθιστούν μοναδικό και διαφορετικό. Παράλληλα παρουσιάζεται αντίτυπο του «ΑΜΡΙ Α ΜΟΥΓΚΟΥ», φωτογραφία του ψυχίατρου ΣΙΓΚΜΟΥΝΤ ΦΡΟΪΝΤ, φωτογραφίες του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗnn00:56:42:00nΑσπρόμαυρη φωτογραφία του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ. Φωνητικό ντοκουμέντο. Ο Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗΣ από ραδιοφωνική συνέντευξη όπου καταλήγει στον αυτοχαρακτηρισμό του «κακού λογοτέχνη».nn00:56:59:00nΤίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
ΤΕΧΝΕΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
Θεματικοί Όροι
M. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗΣ, βιογραφία, λογοτέχνες, λογοτεχνία, πεζογραφία, γενιά του ’30
Αναφορές
Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗΣ, συγγραφέας ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΣΚΟΥΦΑΣ, συγγραφέας ΚΩΣΤΑΣ ΜΟΥΡΣΕΛΑΣ, συγγραφέας ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ, κριτικός θεάτρου «Η ΚΥΡΙΑ ΝΙΤΣΑ», διήγημα «ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ», λογοτεχνικό περιοδικό «ΟΙ ΔΙΑΠΡΕΠΕΙΣ», διήγημα «ΝΕΑΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ», συλλογή κειμένων «ΤΟ 10», μυθιστόρημα «ΓΙΟΥΓΚΕΡΜΑΝ», μυθιστόρημα «Ο ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑΡΧΗΣ ΛΙΑΠΚΙΝ», μυθιστόρημα ΜΑΡΙΝΑ Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ, κόρη του Μ. Καραγάτση «Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΥΠΝΟΣ», μυθιστόρημα ΑΔΕΛ, διαφημιστική εταιρεία «Η ΜΕΓΑΛΗ ΧΙΜΑΙΡΑ», μυθιστόρημα «Ο ΚΟΤΖΑΜΠΑΣΗΣ ΤΟΥ ΚΑΣΤΡΟΠΥΡΓΟΥ», μυθιστόρημα «ΚΑΤΑΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟΝ», ταινία «Ο ΚΙΤΡΙΝΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ», μυθιστόρημα «ΣΕΡΓΙΟΣ ΚΑΙ ΒΑΚΧΟΣ», μυθιστόρημα ΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ, συγγραφέας ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΒΟΥΤΥΡΑΣ, συγγραφέας
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΑΘΗΝΑ ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΘΕΣΣΑΛΙΑ, ΝΟΜΟΣ ΛΑΡΙΣΑΣ, ΡΑΨΑΝΗ ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: ΤΑΣΟΣ ΨΑΡΡΑΣ Μια τηλεοπτική σειρά του ΤΑΣΟΥ ΨΑΡΡΑ Επιλογή κειμένων: ΤΑΣΟΣ ΓΟΥΔΕΛΗΣ Φωτογραφία: ΑΛΕΞΗΣ ΓΡΙΒΑΣ Ηχοληψία: ΑΡΓΥΡΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ Μακιγιάζ: ΦΑΝΗ ΑΛΕΞΑΚΗ Αφήγηση: ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ Οργάνωση: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΡΑΤΙΜΟΣ Μουσική τίτλων: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ – ΜΠΑΧ Μοντάζ – μιξάζ: ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΑΡΕΜΗΣ Κείμενο: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ STUDIO ΗΧΟΥ: ERA ΑΘΗΝΑ MAGNANIMUS Γ. ΠΕΝΖΙΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Τεχνική επεξεργασία – μηχανήματα: PPV Π. ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ Α.Ε. Συνεργάσθηκαν ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΖΕΛΚΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΓΚΟΥΛΗΣ Έρευνα ΣΟΦΙΑ ΔΗΜΟΥΛΑ Συνεργάτες εξωτερικού: RADU GAINA NIYZAZI DALYANCI Προμήθεια αρχειακού υλικού: ΙΣΤΟΡΙΚΟ & ΚΙΝ/ΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΕΡΤ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΥΠΟΥ ΚΡΑΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΡΩΣΙΑΣ Ευχαριστούμε θερμά: Την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΕΣΒΕΙΑ στο ΚΑΪΡΟ Το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ στην ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Τον ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΠΡΕΒΕΖΑΣ Το ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΑΒΑΦΗ Το Ε.Λ.Ι.Α. Το Ε.ΚΕ.ΒΙ Τη ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ της ΒΟΥΛΗΣ Την ΕΘΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ Οι λήψεις έγιναν σε σύστημα digital BETACAM με κάμερα SONY 1000 και το μοντάζ σε AVID Έτος παραγωγής 2001-2002 Copyright ΝΕΤ
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:58:40:19
Φορμά, Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 172
Τελευταία Ενημέρωση
04/11/2009