Ιστορικό ντοκιμαντέρ με θέμα το χρονικό του μπλόκου της Κοκκινιάς στις 17 Αυγούστου του 1944. Μαρτυρίες επιζώντων και συγγενών των θυμάτων, φωτογραφικό υλικό και πλάνα αρχείου αναβιώνουν την ατμόσφαιρα της κατεχόμενης Αθήνας και των ημερών πριν και μετά το μπλόκο, στο οποίο εκτελέστηκαν από τις γερμανικές δυνάμεις κατοχής 78 πολίτες.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000007475
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΜΠΛΟΚΟ ΤΗΣ ΚΟΚΚΙΝΙΑΣ, ΤΟ
Χρονολογία Παραγωγής
1983
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ
Κατηγορία
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ (ΙΣΤΟΡΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ)
Περίληψη
Ιστορικό ντοκιμαντέρ με θέμα το χρονικό του μπλόκου της Κοκκινιάς στις 17 Αυγούστου του 1944. Μαρτυρίες επιζώντων και συγγενών των θυμάτων, φωτογραφικό υλικό και πλάνα αρχείου αναβιώνουν την ατμόσφαιρα της κατεχόμενης Αθήνας και των ημερών πριν και μετά το μπλόκο, στο οποίο εκτελέστηκαν από τις γερμανικές δυνάμεις κατοχής 78 πολίτες.
Περιγραφή Περιεχομένου
Το ντοκιμαντέρ παρουσιάζει το χρονικό των γεγονότων τις 17ης Αυγούστου στην Κοκκινιά, όταν δυνάμεις του γερμανικού στρατού μαζί με τμήματα των Ταγμάτων Ασφαλείας απέκλεισαν την ευρύτερη περιοχή στήνοντας το λεγόμενο μπλόκο. Η αφήγηση περιλαμβάνει μαρτυρίες των ανθρώπων που έζησαν τα γεγονότα, επέζησαν της επίθεσης που πραγματοποιήθηκε, έχασαν συγγενείς και στάλθηκαν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης της ναζιστικής Γερμανίας. Περιγράφεται η σημασία της Κοκκινιάς ως περιοχή με έντονη αντιστασιακή δραστηριότητα, με μαζικές εργατικές και άλλες κινητοποιήσεις, ένοπλη δράση και διαδηλώσεις κατά τη διάρκεια της Κατοχής, με αποκορύφωμα τους μήνες που μεσολάβησαν από το τέλος του 1943 και μέχρι τον Αύγουστο του 1944. Αντιστοίχως παρουσιάζονται τα γεγονότα της 17ης Αυγούστου όπως βιώθηκαν από τους κατοίκους της Κοκκινιάς, η έλευση των κατοχικών δυνάμεων, η συνεργασία των Ταγμάτων Ασφαλείας, η συγκέντρωση των ανδρών στην πλατεία της Οσίας Ξένης, το έργο των κουκουλοφόρων καταδοτών, οι εκτελέσεις των αγωνιστών στην παρακείμενη μάντρα του υφαντουργείου Παγιασλή, οι οδομαχίες στην ευρύτερη περιοχή και οι απεγνωσμένες προσπάθειες των γυναικών της Κοκκινιάς να βοηθήσουν τους αιχμαλώτους. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η αφήγηση του ΣΩΤΗΡΗ ΚΥΒΕΛΟΥ, αξιωματικού του ΕΛΑΣ, ο οποίος περιγράφει το πλαίσιο των συγκρούσεων με τις κατοχικές δυνάμεις στην ευρύτερη περιοχή, αλλά και εκείνη του αστυνομικού και αγωνιστή του ΕΛΑΣ, ΛΕΥΤΕΡΗ ΠΑΠΑΝΑΓΝΟΥ, ο οποίος είχε επιφορτισθεί με το έργο της μεταφοράς των σωρών των 78 εκτελεσθέντων και την ταφή τους. Η ταινία καταγράφει τις αναμνήσεις των επιζώντων του μπλόκου και των αντιστασιακών που μεταφέρθηκαν στη συνέχεια στο Χαϊδάρι και στο Ρουφ και ακολούθως στα στρατόπεδα συγκέντρωσης στη Γερμανία, αλλά και γυναικών-συγγενών των θυμάτων που περιγράφουν το θρήνο και την απόγνωση για τους ανθρώπους που εκτελέστηκαν, βασανίστηκαν και φυλακίστηκαν.
Ανάλυση Περιεχομένου
00:00:05:00nΕναλλασσόμενα ασπρόμαυρα πλάνα (εμφανίζονται σαν προβολή ταινίας, με εμβόλιμα κοντινά πλάνα σε πρόσωπο γυναίκας-θεατή) με σκηνές από τη ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ (ΟΠΛΑ που βάλλουν, ΕΚΤΕΛΕΣΕΙΣ, ΜΠΛΟΚΑ, ΠΥΡΠΟΛΗΣΕΙΣ ΣΥΝΟΙΚΙΩΝ, ΝΕΚΡΟΥΣ κ. ά.)nn00:01:36:00nΤίτλος εκπομπής «ΤΟ ΜΠΛΟΚΟ ΤΗΣ ΚΟΚΚΙΝΙΑΣ» με φόντο δρόμο της Αθήνας σπαρμένο με πτώματα.nn00:01:45:00nΤίτλοι αρχής (συντελεστές εκπομπής) με φόντο τον ίδιο δρόμο της Αθήνας σπαρμένο με πτώματα.nn00:04:13:00nΗ εικόνα του δρόμου της Αθήνας των προηγούμενων πλάνων αλλάζει σε ασπρόμαυρη φωτογραφία του ίδιου δρόμου, που κρατάει στα χέρια της η γυναίκα-θεατής. Το πλάνο αλλάζει και βλέπουμε μια γυναίκα που κοιτάζει παλιές φωτογραφίες. Ακούγεται γυναικεία φωνή να εξιστορεί τα γεγονότα του ΜΠΛΟΚΟΥ ΤΗΣ ΚΟΚΚΙΝΙΑΣ, στις 17 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 1944, όπου ΕΚΤΕΛΕΣΤΗΚΑΝ 75 ΠΟΛΙΤΕΣ στη ΜΑΝΤΡΑ της ΟΣΙΑΣ ΞΕΝΗΣ και περίπου 3. 000 στάλθηκαν ως ΟΜΗΡΟΙ στη ΓΕΡΜΑΝΙΑ. Προσθέτει ότι την ίδια μέρα, στο πλαίσιο της ίδιας επιχείρησης, ΕΚΤΕΛΕΣΤΗΚΑΝ σε άλλη μάντρα, στον ΠΑΝΩ ΚΑΡΑΒΑ, άλλα 54 άτομα και ΠΥΡΠΟΛΗΘΗΚΕ μια ολόκληρη συνοικία, τα ΚΑΜΕΝΑ. Συνεχίζει λέγοντας ότι 40 μέρες μετά, στις 24 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ, στο ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ των θυμάτων του ΜΠΛΟΚΟΥ, την ώρα της τελετής στην ΠΛΑΤΕΙΑ ΟΣΙΑΣ ΞΕΝΗΣ ΔΟΛΟΦΟΝΗΘΗΚΑΝ 8 πολίτες, φτάνοντας τον αριθμό των ΘΥΜΑΤΩΝ στα 145, χώρια τους τραυματίες.nn00:05:20:00nΣαν προβολή παλιάς ταινίας, βλέπουμε ασπρόμαυρα πλάνα από τη ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ, ενώ ακούγεται ένας άνδρας να μιλά για την ΚΑΤΟΧΗ και την ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ.nn00:05:38:00nΕσωτερικό πλάνο. Ένας μεσήλικας άνδρας, καθισμένος σε τραπέζι, συνομιλεί με τη γυναίκα-θεατή των προηγούμενων σκηνών και δίνει στοιχεία για το ΑΝΤΑΡΤΙΚΟ και τη σημασία του για τις ΓΕΡΜΑΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΤΟΧΗΣ. Αναφέρεται η δράση των ΑΝΤΑΡΤΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ και τα προβλήματα που αυτή δημιούργησε στις ΑΡΧΕΣ ΚΑΤΟΧΗΣ και γίνεται σύγκριση με την ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ σε άλλες χώρες που τελούσαν υπό ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ. Γίνεται λόγος για τις προσπάθειες της ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ να καταστείλει το ΑΝΤΑΡΤΙΚΟ και την ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. Αναφέρονται οι ΑΝΤΑΡΤΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ στην ΕΛΛΑΔΑ. Αρχίζει ν ακούγεται το ΑΝΤΑΡΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ «Η σκλαβιά».nn00:07:44:00nΣαν προβολή παλιάς ταινίας, βλέπουμε ασπρόμαυρα πλάνα αρχείου με ΕΦΙΠΠΗ ΑΝΤΑΡΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ, ενώ συνεχίζει να ακούγεται το ΑΝΤΑΡΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ «Η σκλαβιά».nn00:08:03:00nΚοντινό πλάνο της γυναίκας-θεατή.nn00:08:21:00nΕσωτερικό πλάνο, με τη γυναίκα-θεατή και τον μεσήλικα άνδρα, που καθισμένος στο τραπέζι συνεχίζει την αφήγησή του για την ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ στις ΠΟΛΕΙΣ, ιδιαίτερα στις ΛΑΪΚΕΣ ΣΥΝΟΙΚΙΕΣ της ΑΘΗΝΑΣ. Αναφέρονται οι ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ ενάντια στην ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗ και γίνεται λόγος για τα ΜΠΛΟΚΑ.nn00:08:59:00nΑσπρόμαυρες φωτογραφίες ΓΕΡΜΑΝΩΝ και ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ τους στη διάρκεια επιχειρήσεων, ενώ συνεχίζεται η αφήγηση του προηγούμενου ομιλητή για τα ΜΠΛΟΚΑ και το ρόλο των ΤΑΓΜΑΤΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ. Ο αφηγητής αναφέρει τις προσπάθειες των ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ της ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ για ενημέρωση του κόσμου και αποφυγή του διχασμού, τον οποίο είχαν προετοιμάσει οι ΓΕΡΜΑΝΟΙ, αποβλέποντας σε εμφύλιο πόλεμο.nn00:10:01:00nΕσωτερικό πλάνο του δωματίου με το τραπέζι, γύρω απ το οποίο είναι καθισμένα 4 άτομα. Ένας ηλικιωμένος άνδρας πλησιάζει, κάθεται κι αυτός και διαβάζει ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ για το ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ στην ΑΘΗΝΑ.nn00:10:53:00nΣειρά ασπρόμαυρων πλάνων από ΕΚΤΕΛΕΣΗ ομάδας γυναικών από ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ. Ακούγονται στα γερμανικά τα παραγγέλματα στο απόσπασμα.nn00:11:37:00nΑσπρόμαυρο κοντινό πλάνο ΜΙΚΡΟΥ ΚΟΡΙΤΣΙΟΥ που κοιτάζει μέσα από τζάμι τρυπημένο από σφαίρα, που εναλλάσσεται με ασπρόμαυρες φωτογραφίες από την ΚΑΤΟΧΗ και την ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ. Ακούγεται το ΑΝΤΑΡΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ «Εμπρός, εμπρός (Λαέ σκλαβωμένε)».nn00:12:06:00nΜε φόντο ασπρόμαυρες φωτογραφίες και πλάνα από την ΚΑΤΟΧΗ και την ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ, ακούγεται αφήγηση για τον ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΟ ΑΓΩΝΑ από τον ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ του 1943 κι έπειτα. Αναφέρεται η δράση του ΕΑΜ ενάντια στην ΠΕΙΝΑ και την ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗ. Γίνεται λόγος για τον ΕΝΟΠΛΟ ΑΝΤΑΡΤΟΠΟΛΕΜΟ στην ΥΠΑΙΘΡΟ. Ακούγεται και πάλι κομμάτι από το ΑΝΤΑΡΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ «Εμπρός, εμπρός (Λαέ σκλαβωμένε)».nn00:12:45:00nΞανά το ασπρόμαυρο κοντινό πλάνο του ΜΙΚΡΟΥ ΚΟΡΙΤΣΙΟΥ που κοιτάζει μέσα από τζάμι τρυπημένο από σφαίρα, που εναλλάσσεται με ασπρόμαυρα πλάνα και φωτογραφίες από την ΚΑΤΟΧΗ και την ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ. Ακούγονται ΠΥΡΟΒΟΛΙΣΜΟΙ και συνεχίζεται η αφήγηση για τον ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΟ ΑΓΩΝΑ στην ΑΘΗΝΑ μετά το ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ του 1943. Γίνεται λόγος για την αντίδραση των ΓΕΡΜΑΝΩΝ, τα ΤΑΓΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ και τα άλλα ΣΩΜΑΤΑ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ των ΓΕΡΜΑΝΩΝ και τις ΕΝΟΠΛΕΣ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ τους σε ΣΥΝΟΙΚΙΕΣ. Δίνονται τα χαρακτηριστικά του ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΟΥ ΑΓΩΝΑ (μαζικός χαρακτήρας-ενεργή συμμετοχή του λαού, οργάνωση της αντίστασης, αναπόσπαστη σύνδεση της αντίστασης με οικονομικές διεκδικήσεις για τον πεινασμένο λαό, ηρωισμός και αυτοθυσία του λαού της Αθήνας). Αναφέρονται κάποια χαρακτηριστικά παραδείγματα ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ, η ΕΘΝΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, η ίδρυση της ΕΠΟΝ και κάποια από τα πρώτα θύματα.nn00:15:33:00nΕσωτερικό πλάνο του δωματίου με το τραπέζι και τα καθισμένα γύρω του άτομα. Ο ηλικιωμένος άνδρας συνεχίζει να διαβάζει την ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ, που αναφέρει τη ΜΑΧΗ του ΜΑΡΤΗ (1944) κατά το ΠΡΩΤΟ ΜΠΛΟΚΟ στην ΚΟΚΚΙΝΙΑ και προειδοποιεί ότι η συνοικία θα δεχτεί κι άλλο ΜΠΛΟΚΟ.nn00:16:20:00nΣτο ίδιο εσωτερικό πλάνο, παίρνει το λόγο άλλος ηλικιωμένος άνδρας (ο μόνιμος ταγματάρχης του Ελληνικού Στρατού και υποδιοικητής του 6ου Συντάγματος του ΕΛΑΣ, ΣΩΤΗΡΗΣ ΚΥΒΕΛΟΣ), ο οποίος δίνει πληροφορίες για το ΠΡΩΤΟ ΜΠΛΟΚΟ στην ΚΟΚΚΙΝΙΑ (ΜΑΡΤΗΣ 1944), την αντίδραση του ΕΑΜ και τη ΜΑΧΗ που ακολούθησε. Αναφέρονται οι: Καπετάνιος Σώματος Στρατού ΣΠΥΡΟΣ ΚΩΤΣΑΚΗΣ (ΝΕΣΤΟΡΑΣ), Καπετάνιος Συντάγματος ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΟΛΙΩΤΗΣ, Διοικητής Συντάγματος ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΤΖΑΝΑΤΟΣ, Υποδιοικητής Συντάγματος ΣΩΤΗΡΗΣ ΚΥΒΕΛΟΣ, ένας απόστρατος ταγματάρχης, Διοικητής του 2ου Τάγματος της ΝΕΑΣ ΚΟΚΚΙΝΙΑΣ και οι Καπεταναίοι των ταγμάτων.nn00:17:29:00nΠλάνο αυλής σε συνοικία. Ακούγεται ο αφηγητής να διηγείται τα όσα συνέβησαν στη σύσκεψη πριν από το ΠΡΩΤΟ ΜΠΛΟΚΟ στην ΚΟΚΚΙΝΙΑ.nn00:17:43:00nΑσπρόμαυρα πλάνα ΠΟΛΥΒΟΛΟΥ που βάλλει, ένοπλων συγκρούσεων ΓΕΡΜΑΝΩΝ και ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΩΝ και δρόμων της συνοικίας, που εναλλάσσονται με το ασπρόμαυρο πλάνο του ΜΙΚΡΟΥ ΚΟΡΙΤΣΙΟΥ που κοιτάζει μέσα από τζάμι τρυπημένο από σφαίρα. Ακούγεται η συνέχεια της διήγησης, όπου αναφέρεται η διάταξη των αντίπαλων δυνάμεων, σε εναλλαγή με πυροβολισμούς.nn00:18:29:00nΠλάνο που καταλήγει σε αυλή σπιτιού, όπου είναι καθισμένη μια παρέα γύρω από ηλικιωμένο άνδρα, ο οποίος περιγράφει τις συνθήκες διεξαγωγής του αγώνα, τη ζωή όπως εκτυλισσόταν τότε, με αναφορά στη ΜΑΥΡΗ ΑΓΟΡΑ, στους ΣΑΛΤΑΔΟΡΟΥΣ, αλλά και στους διάφορους ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ με κοινωνική δραστηριότητα. Μιλά για την ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ και ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ δράση των ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ και τα διάφορα ΣΤΕΚΙΑ, που αποτελούσαν κέντρα πληροφόρησης και ενημέρωσης.nn00:19:24:00nΣτο ίδιο πλάνο μιλά η γυναίκα-θεατής των ασπρόμαυρων ταινιών για την ιστορία της συνοικίας της ΚΟΚΚΙΝΙΑΣ, η οποία χτίστηκε αρχικά για τη ΣΤΕΓΑΣΗ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ. Περιγράφεται η ζωή των προσφύγων στη συνοικία προπολεμικά.nn00:20:12:00nΑσπρόμαυρα πλάνα τρένου που φεύγει φορτωμένο ανθρώπους, πλεούμενων στο λιμάνι και σκηνές απ τον ερχομό και τη ζωή των ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ. Ακούγεται παλιό μικρασιατικό τραγούδι κι ένας αφηγητής, που μιλά για την εγκατάσταση των ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ στη ΝΕΑ ΚΟΚΚΙΝΙΑ, στα τέλη του 1923-αρχές του 1924 (περίπου 40-50. 000 πρόσφυγες). Αναφέρεται η επίδραση των ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ στην ελληνική κοινωνία και το ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΤΑΠΗΤΩΝ της εταιρείας ΟΡΙΕΝΤΑΛ ΚΑΡΠ, στη μάντρα του οποίου έγιναν οι ΕΚΤΕΛΕΣΕΙΣ στο ΜΠΛΟΚΟ.nn00:20:57:00nΑσπρόμαυρη γελοιογραφία του ΜΕΤΑΞΑ που, φορώντας περιβραχιόνιο με ΑΓΚΥΛΩΤΟ ΣΤΑΥΡΟ, ποδοπατά το λαό. Ακούγεται αφηγητής, ο οποίος δίνει στοιχεία για τη διάλυση των ΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ από τη ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ του ΜΕΤΑΞΑ, πριν από τον πόλεμο.nn00:21:10:00nΑσπρόμαυρο σκίτσο που απεικονίζει ένα χέρι να γκρεμίζει τη ΣΒΑΣΤΙΚΑ από την ΑΚΡΟΠΟΛΗ. Ο προηγούμενος ομιλητής συνεχίζει τη διήγησή του και αναφέρει ότι, με την έκρηξη του πολέμου, οι εγκάθετοι εξαφανίστηκαν και τα ΣΩΜΑΤΕΙΑ επανήλθαν στον έλεγχο των συνδικαλιστών και στρατεύτηκαν στον ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ.nn00:21:19:00nΑσπρόμαυρα πλάνα από ΥΠΑΙΘΡΙΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ, όπου αναγράφονται οι τιμές. Ακούγεται ομιλητής που αναφέρεται στη ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ στην ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΗ ΑΘΗΝΑ και διαψεύδει τον ισχυρισμό ότι οι ΚΟΚΚΙΝΙΩΤΕΣ ήταν ΜΑΥΡΑΓΟΡΙΤΕΣ.nn00:21:35:00nΕναλλασσόμενα ασπρόμαυρα πλάνα από ζύγιση τροφίμων σε ΥΠΑΙΘΡΙΑ ΑΓΟΡΑ και άλλα από τις υπαίθριες αγορές τροφίμων και σκηνές από την ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΗ ΑΘΗΝΑ. Ομιλητής ακούγεται να μιλά για τους διάφορους επιτηδευματίες και εμπόρους της εποχής, την έλλειψη και τις αστρονομικές τιμές των ΤΡΟΦΙΜΩΝ, τους ΜΑΥΡΑΓΟΡΙΤΕΣ που πλούτισαν και τους ΕΡΓΑΤΕΣ που δούλευαν αναγκαστικά για λογαριασμό των ΓΕΡΜΑΝΩΝ. Άλλος ομιλητής αναφέρεται στις ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ που προσπάθησαν να βελτιώσουν τη ζωή του κόσμου με κάθε δυνατό τρόπο.nn00:22:20:00nΠερισσότερα εναλλασσόμενα ασπρόμαυρα πλάνα από ευχάριστες στιγμές στην ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΗ ΑΘΗΝΑ, από εκδρομές κ. ά. , ενώ ο προηγούμενος ομιλητής συνεχίζει, αποδίδοντας μεγάλο ποσοστό του ηρωισμού στο νεαρό της ηλικίας τους τότε. Αναφέρεται στους κινδύνους και λέει ότι αναμενόταν κάποια συμφορά.nn00:22:24:00nΕσωτερικό πλάνο δωματίου σπιτιού. Κοντινό στα χέρια της γυναίκας-θεατή, που κρατά ένα φυλλάδιο. Το πλάνο ανοίγει και δείχνει τη γυναίκα να συνομιλεί με μεσήλικα άνδρα. Ο συνομιλητής της αναφέρει ότι ήταν αναμενόμενο το ΜΠΛΟΚΟ στην ΚΟΚΚΙΝΙΑ, λόγω της ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΗΣ της ΔΡΑΣΗΣ. Μιλά για τα γεγονότα που προοιωνίζονταν το ΜΠΛΟΚΟ, όπως τα ΜΠΛΟΚΑ στην ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ, στην ΚΑΛΛΙΘΕΑ, στο ΠΑΓΚΡΑΤΙ και στο ΒΥΡΩΝΑ, αλλά και γεγονότα στην ίδια τη συνοικία της ΚΟΚΚΙΝΙΑΣ, όπως το ΠΡΩΤΟ ΜΠΛΟΚΟ στις 7 ΜΑΡΤΙΟΥ του 1944, που κατέληξε σε ΜΑΧΗ. Αναφέρει τη δράση των ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ να προειδοποιήσουν τον κόσμο για το επόμενο χτύπημα.nn00:24:01:00nΣτο ίδιο δωμάτιο, ο ομιλητής ανοίγει ένα σεντούκι και βγάζει ΠΑΛΙΑ ΕΝΤΥΠΑ της ΚΑΤΟΧΗΣ, τα οποία μοιράζει σε νεαρούς.nn00:25:01:00nΤο πλάνο ανεβαίνει στο πάνω πάτωμα του ίδιου σπιτιού, όπου εμφανίζεται μια γυναίκα να μιλά για τις ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ της ΕΠΟΝ στο σπίτι της και το δικό της ρόλο, ως τσιλιαδόρου. Το πλάνο μεταφέρεται και δείχνει τη θέα έξω από παράθυρο του σπιτιού, με την αφήγηση της γυναίκας να συνεχίζεται.nn00:25:52:00nΕσωτερικό πλάνο σε δωμάτιο σπιτιού. Η γυναίκα-θεατής με κάποια χαρτιά στα χέρια (προκηρύξεις) συνομιλεί με μεγάλη σε ηλικία γυναίκα, η οποία λέει ότι τα ΜΠΛΟΚΑ ήταν αναμενόμενα, μετά από παρόμοια περιστατικά σε ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ και ΚΑΛΟΓΡΕΖΑ, και ότι περίμεναν να χτυπηθεί και η ΚΟΚΚΙΝΙΑ, ειδικά μετά τη ΜΑΧΗ της ΚΟΚΚΙΝΙΑΣ στις 7 ΜΑΡΤΙΟΥ. Ακούγονται βήματα απ έξω, το πλάνο στρέφεται στην πόρτα του δωματίου και επιστρέφει στην ομιλήτρια, η οποία μιλά για τους ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟΥΣ στην ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και την ανησυχία που τους διακατείχε. Αναφέρεται στην οικογένειά της και την ενεργή ανάμιξή τους στην ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ.nn00:27:34:00nΕσωτερικό πλάνο με μια ηλικιωμένη γυναίκα, η οποία μιλά για την αγωνία των κατοίκων της ΚΟΚΚΙΝΙΑΣ, καθώς περίμεναν από μέρα σε μέρα το ΜΠΛΟΚΟ. Αναφέρει τη συμμετοχή του γιου της, οργανωμένου στην ΕΠΟΝ, στη ΜΑΧΗ που έγινε στις 15 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ. Το πλάνο μεταφέρεται στο παράθυρο του δωματίου και τη θέα απ αυτό.nn00:28:19:00nΣε ασπρόμαυρο πλάνο, από το παράθυρο του προηγούμενου δωματίου φαίνεται η αυλή, όπου κινείται ένας νεαρός άνδρας. Ακούγονται πυροβολισμοί και η ομιλήτρια μιλά για την αγωνία των μανάδων των αγωνιστών.nn00:28:49:00nΕσωτερικό πλάνο δωματίου με τραπέζι, όπου κάθεται μεσήλικας άνδρας, ο οποίος λέει ότι γίνονταν ΜΠΛΟΚΑ σε διάφορα μέρη της ΑΘΗΝΑΣ, όπως στη ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ, στην ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ, στον ΤΑΥΡΟ και στο ΑΙΓΑΛΕΩ και ότι όλοι ήταν ανήσυχοι για το ενδεχόμενο ΜΠΛΟΚΟΥ στη συνοικία τους, λόγω του χαρακτηρισμού της ΚΟΚΚΙΝΙΑΣ ως ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗΣ από τους ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ. Ακούγονται πυροβολισμοί.nn00:29:26:00nΑσπρόμαυρο εσωτερικό πλάνο δωματίου, ενώ συνεχίζουν να ακούγονται πυροβολισμοί. Μια νέα γυναίκα πλησιάζει την πόρτα, την ανοίγει και βγαίνει έξω.nn00:29:33:00nΕξωτερικό ασπρόμαυρο πλάνο δρόμου, όπου τρέχει ένα μικρό κοριτσάκι. Το πλάνο ακολουθεί τους τοίχους των σπιτιών και μεταφέρεται σε κατώφλι πόρτας, απ όπου βγαίνει άλλο μικρό κοριτσάκι και παίζει κουτσό στο πεζοδρόμιο. Περνά μια μικρή ομάδα ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΩΝ. Το πλάνο κλείνει στα πόδια του μικρού κοριτσιού και, καθώς αυτό μετακινείται, αποκαλύπτει ότι κρύβει κάτω απ τις ξυπόλητες πατούσες του μια ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ του ΕΑΜ.nn00:30:09:00nΑσπρόμαυρο νυχτερινό πλάνο από αυλή με καμάρες. Ομάδα ΓΕΡΜΑΝΩΝ τρέχει και παίρνει θέσεις. Το πλάνο αλλάζει σε εξωτερικό και βλέπουμε ακόμη περισσότερους ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ με οχήματα (ιδιωτικό όχημα «κούρσα», φορτηγό, μοτοσικλέτες).nn00:30:26:00nΝυχτερινό πλάνο από τοίχο με φόντο τον ουρανό. Ο φακός ακολουθεί τους τοίχους κατά μήκος του δρόμου.nn00:31:01:00nΑσπρόμαυρα πλάνα. Ομάδα ΓΕΡΜΑΝΩΝ με ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ στρίβει σε συνοικιακό δρόμο και ΦΟΡΤΗΓΑ με ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ κινούνται σε δρόμο.nn00:31:13:00nΕσωτερικό πλάνο δωματίου, όπου μεσήλικας άνδρας κάθεται στο τραπέζι. Ακούγεται voice off να λέει ότι είχε μάθει μερικές μέρες πριν ότι θα γίνει ΜΠΛΟΚΟ και να μιλά για τις αντιδράσεις της οικογένειάς του.nn00:31:55:00nΑσπρόμαυρη φωτογραφία νεαρού ζευγαριού σε πρώτο πλάνο. Το πλάνο ανοίγει σε δωμάτιο σπιτιού, όπου κάθεται ένα μεγάλης ηλικίας ζευγάρι. Η γυναίκα ακούγεται voice off να αφηγείται την προσπάθειά της να κρύψει αγαπημένο της πρόσωπο την παραμονή του ΜΠΛΟΚΟΥ και την αγωνία της.nn00:33:02:00nΕσωτερικό πλάνο σε δωμάτιο σπιτιού, με μια ηλικιωμένη γυναίκα καθισμένη σε στάση καρτερίας. Ακούγεται η φωνή της να περιγράφει την αγωνία όλων, καθώς περίμεναν από μέρα σε μέρα το ΜΠΛΟΚΟ. Ο φακός στρέφεται σε ασπρόμαυρες φωτογραφίες νεαρού άνδρα (του γιου της) και χαρτιά, ενώ η αφήγηση συνεχίζεται για το πώς ο γιος της ειδοποίησε πολλούς από τη συνοικία να φύγουν. Λέει ότι η ίδια δεν μπορούσε να φύγει, λόγω του άρρωστου άνδρα της, τον οποίο προσπάθησε να φυγαδεύσει στη Βέροια με ένα φίλο του γιου της, τον οποίο φιλοξενούσε στο σπίτι της. Το πλάνο εστιάζει σε μια ληξιαρχική πράξη θανάτου.nn00:33:53:00nΕσωτερικό πλάνο δωματίου, με μια νέα γυναίκα καθισμένη. Ακούγεται η φωνή της να διηγείται, καθώς το πλάνο μεταφέρεται στο διάδρομο του σπιτιού, απ όπου φαίνεται να βηματίζει η σιλουέτα μιας ηλικιωμένης γυναίκας. Περιγράφει το πώς ο περιπτεράς της γειτονιάς ειδοποίησε τη μητέρα της, έχοντας δει αυξημένη κίνηση αυτοκινήτων εκείνη τη νύχτα και πώς η μητέρα της μετέφερε την προειδοποίηση αυτή στο σπίτι.nn00:34:30:00nΕναλλασσόμενα ασπρόμαυρα νυχτερινά πλάνα με ομάδες ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΩΝ να ξεχύνονται σε συνοικιακούς δρόμους, τα χέρια κάποιου να ξεφυλλίζουν χαρτιά στο φως ενός φακού, τη συνοικία τη νύχτα με κάποιες σιλουέτες να διαγράφονται και πάλι οι ομάδες των ΓΕΡΜΑΝΩΝ να κινούνται στους δρόμους, καθώς παίρνουν θέση για το ΜΠΛΟΚΟ. Σε μια σκοτεινή είσοδο διαγράφεται μια σιλουέτα νεαρού άνδρα.nn00:35:55:00nΑσπρόμαυρα πλάνα από συνοικιακό δρόμο με δύο άνδρες να συνομιλούν. Ακούγεται μια ανδρική φωνή να διηγείται ότι την παραμονή του ΜΠΛΟΚΟΥ εκείνος εργαζόταν σε μια γερμανική εταιρεία. Αναφέρει το πώς ένας ΓΕΡΜΑΝΟΣ του είπε να μην πάει την επόμενη για δουλειά. Το πλάνο ακολουθεί τον έναν άνδρα, ο οποίος απομακρύνεται από το συνομιλητή του, και μεταφέρεται στον τοίχο του κτηρίου και, στη συνέχεια, μεταφέρεται ξανά και δείχνει ομάδα ΓΕΡΜΑΝΩΝ σε θέση αναμονής, με τα όπλα έτοιμα δίπλα σε ράγες και, πέρα από τις ράγες, κτήρια.nn00:37:29:00nΤο ίδιο πλάνο (κτήρια κι ένας άνδρας μπροστά), έγχρωμο. Η αφήγηση συνεχίζεται. Ο ομιλητής διηγείται ότι ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ με τον οποίο συνομιλούσε του είπε ότι «αύριο θα καταλάβεις», αναφερόμενος στο ΜΠΛΟΚΟ, εκείνος όμως δεν κατάλαβε τι εννοούσε ώστε να ειδοποιήσει τον κόσμο και να κρυφτεί και ο ίδιος. Στη συνέχεια, ακούγεται μια γυναίκα να περιγράφει το επόμενο πρωί στην ΚΟΚΚΙΝΙΑ, την οποία είχαν ζώσει από παντού οι ΓΕΡΜΑΝΟΙ.nn00:37:58:00nΑσπρόμαυρα πλάνα με ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ να κατεβαίνουν από οχήματα και να παίρνουν θέσεις για το ΜΠΛΟΚΟ. Η αφήγηση της γυναίκας συνεχίζεται περιγράφοντας το ΜΠΛΟΚΟ, τις ΔΥΝΑΜΕΙΣ των ΓΕΡΜΑΝΩΝ («μιλάνε για 2. 000 ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ και ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ των ΤΑΓΜΑΤΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ») και το βαρύ ΟΠΛΙΣΜΟ τους (αυτόματα, τετράκανα πολυβόλα, μυδράλια, όλμους και μηχανοκίνητα). Λέει ότι θεωρείτο το ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΜΠΛΟΚΟ που είχε γίνει ποτέ. Καθώς βλέπουμε πλάνα ΓΕΡΜΑΝΩΝ να ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΠΟΛΙΤΕΣ, η αφηγήτρια μιλά για το πώς γύρισαν πίσω τους ΕΡΓΑΤΕΣ που πήγαιναν για δουλειά και το πώς συνέλαβαν όσους προσπάθησαν να διαφύγουν.nn00:38:25:00nΑσπρόμαυρα πλάνα γυναίκας που κοιτάζει από το παράθυρό της και μετά γυρίζει μέσα στο δωμάτιο. Ακούγεται μια φωνή απ έξω να καλεί τους άνδρες να συγκεντρωθούν στην ΠΛΑΤΕΙΑ της ΟΣΙΑΣ ΞΕΝΗΣ. Καθώς ο φακός ακολουθεί τις κινήσεις της γυναίκας μέσα στο δωμάτιο, από παράθυρο σε παράθυρο, ακούμε μια γυναίκα να αφηγείται το πώς συνειδητοποίησαν ότι η ΚΟΚΚΙΝΙΑ ήταν μπλοκαρισμένη και να μιλά για τις ανακοινώσεις απ τους τηλεβόες. Αναφέρει ότι τα δύο της αδέλφια και ο θείος της πήγαν κι εκείνοι στην ΠΛΑΤΕΙΑ.nn00:39:00:00nΑσπρόμαυρα εξωτερικά πλάνα με ομάδες ανδρών που κινούνται σε δρόμο της συνοικίας. Εξακολουθούμε ν ακούμε τις οδηγίες από τον τηλεβόα, ενώ ένας αφηγητής λέει ότι οι γυναίκες φοβήθηκαν να εμποδίσουν τους άνδρες να πάνε στην πλατεία.nn00:39:09:00nΑσπρόμαυρα πλάνα με έναν άνδρα πίσω από παράθυρο δωματίου. Ο αφηγητής συνεχίζει, λέγοντας ότι όλη η περιοχή ήταν αποκλεισμένη και ότι όποιον έπιαναν σε σπίτι τον εκτελούσαν αμέσως.nn00:39:28:00nΑσπρόμαυρα πλάνα από αυλή συνοικίας. Ακούγεται μια γυναίκα να διηγείται το πώς, ξυπνώντας το πρωί, άκουσαν τα χωνιά που ανακοίνωναν το ΜΠΛΟΚΟ. Καθώς το πλάνο κινείται, συνεχίζεται η αφήγηση της γυναίκας για το πώς ξύπνησε το γιο της, αλλά εκείνος προσπάθησε να την καθησυχάσει. Στη συνέχεια, διηγείται πώς ο γιος της έκαψε κάποια χαρτιά μέσα στο κοτέτσι και βγήκε για να πάει στην ΠΛΑΤΕΙΑ.nn00:39:59:00nΑσπρόμαυρα πλάνα από εσωτερικό δωματίου με μια γυναίκα καθισμένη, και άλλα από σπίτια της συνοικίας. Μια αφηγήτρια μιλά για την ανησυχία της. Βλέπουμε ένα νέο άνδρα σκαρφαλωμένο σε κεραμίδια, ενώ ακούγονται παραγγέλματα και διαταγές στα γερμανικά. Τα πλάνα εναλλάσσονται με κοντινά ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΩΝ και άλλα με τον ΔΙΕΡΜΗΝΕΑ να δίνει τις οδηγίες με ΤΗΛΕΒΟΑ, ενώ ακούγονται οι διαταγές και στα ελληνικά. Κατόπιν, βλέπουμε ΓΕΡΜΑΝΟ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗ να πυροβολεί βγαίνοντας πίσω από τοίχο, σκοτώνοντας το νεαρό που ήταν πάνω στη σκεπή.nn00:40:53:00nΑσπρόμαυρα πλάνα στέγης σπιτιού με ακροκέραμα, ενώ ακούγεται μια γυναίκα να αφηγείται πώς σκότωσαν τον αδελφό της ΒΑΣΙΛΑΚΗ και να περιγράφει την αντίδραση της μητέρας της. Ο φακός εστιάζει σε ένα ακροκέραμο και το πλάνο γίνεται έγχρωμο.nn00:41:53:00nΑσπρόμαυρα πλάνα ΓΕΡΜΑΝΟΥ ΠΟΛΥΒΟΛΗΤΗ σε υπερυψωμένη θέση (μάλλον μπαλκόνι) να σημαδεύει το ΠΛΗΘΟΣ στην ΠΛΑΤΕΙΑ.nn00:41:55:00nΑσπρόμαυρα πλάνα ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ σε υπερυψωμένη θέση να δείχνουν προς το ΠΛΗΘΟΣ στην ΠΛΑΤΕΙΑ.nn00:41:58:00nΑσπρόμαυρα πλάνα ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΩΝ με ΠΟΛΥΒΟΛΑ και ΑΥΤΟΜΑΤΑ σε υπερυψωμένη θέση να παρακολουθούν το ΠΛΗΘΟΣ στην ΠΛΑΤΕΙΑ.nn00:42:23:00nΑσπρόμαυρα πλάνα ομάδας ΓΥΝΑΙΚΩΝ μαυροφορεμένων, που προχωρούν συνταγμένες σε «μπλοκ» και πιασμένες «αλυσίδα». Ακούγεται μια γυναίκα να αφηγείται τις προσπάθειες των γυναικών να πλησιάσουν στην ΠΛΑΤΕΙΑ όπου κρατούσαν συγκεντρωμένους τους άνδρες, για να τους δώσουν νερό, και το πώς οι ΓΕΡΜΑΝΟΙ τις έδιωχναν. Στη συνέχεια, άλλη γυναίκα αφηγείται ότι εκείνη δεν μπόρεσε να φτάσει στην ΠΛΑΤΕΙΑ και περιγράφει τις αντιδράσεις άλλων γυναικών.nn00:42:57:00nΑσπρόμαυρα πλάνα συγκεντρωμένου ΠΛΗΘΟΥΣ. Η αφηγήτρια της προηγούμενης σκηνής διηγείται ότι ντρεπόταν να πει στους άλλες γυναίκες ότι ο αρραβωνιαστικός της είχε φύγει το προηγούμενο βράδυ.nn00:43:02:00nΑσπρόμαυρα πλάνα γυναικόπαιδων με τενεκέδες και κανάτες με νερό, πίσω από τις γραμμές των ΓΕΡΜΑΝΩΝ. Άλλη γυναίκα διηγείται τις περιπέτειές τους μέχρι να φτάσουν στην ΠΛΑΤΕΙΑ, για να δώσουν νερό στους άνδρες. Λέει ότι η ίδια κατάφερε να φτάσει και να δώσει νερό, αλλά όχι στ αδέρφια της που ήταν κι αυτά στην ΠΛΑΤΕΙΑ.nn00:43:26:00nΑσπρόμαυρα πλάνα ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΩΝ ν αντικρίζουν το συγκεντρωμένο ΠΛΗΘΟΣ στην ΠΛΑΤΕΙΑ. Οι ΑΝΔΡΕΣ στο βάθος είναι καθισμένοι στις φτέρνες, στοιχισμένοι απέναντι στους ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ. Ακούγεται ένας άνδρας να περιγράφει την εμπειρία του από το ΜΠΛΟΚΟ, με τους ΤΣΟΛΙΑΔΕΣ που τους προπηλάκιζαν και τα ΟΠΛΟΠΟΛΥΒΟΛΑ των ΓΕΡΜΑΝΩΝ. Παράλληλα με την αφήγηση ακούγονται ριπές. Ο αφηγητής λέει ότι, παρά την κούραση, το φόβο και την αβεβαιότητα, διατηρούσαν το θάρρος τους, και αναφέρει τον κίνδυνο ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΥ στο ΧΑΪΔΑΡΙ ή ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ στη ΜΑΝΤΡΑ. Άλλος αφηγητής περιγράφει τα ανάμικτα συναισθήματα φόβου και θάρρους και τις προσπάθειες των γυναικών και των παιδιών να τους ανακουφίσουν με νερό, τσιγάρα, ψωμί ή ό, τι άλλο μπορούσαν.nn00:44:26:00nΑσπρόμαυρο πλάνο ΜΙΚΡΟΥ ΚΟΡΙΤΣΙΟΥ που κοιτάζει μέσα από τζάμι τρυπημένο από σφαίρα.nn00:44:34:00nΑσπρόμαυρα πλάνα ΓΥΝΑΙΚΩΝ και ΠΑΙΔΙΩΝ με δοχεία νερού, πίσω από τις γερμανικές γραμμές. Ένα ΜΙΚΡΟ ΑΓΟΡΙ, καθισμένο σε ένα τενεκέ με νερό, κρύβεται πίσω από ένα ΓΕΡΜΑΝΟ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗ, ενώ άλλος ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ βηματίζει πέρα-δώθε σε πρώτο πλάνο. Ο φακός κεντράρει στα χέρια των ΓΥΝΑΙΚΟΠΑΙΔΩΝ που κρατούν κανάτες με νερό.nn00:45:10:00nΑσπρόμαυρα πλάνα των ΑΝΔΡΩΝ συγκεντρωμένων στην ΠΛΑΤΕΙΑ, καθισμένων στις φτέρνες, κάτω απ το βλέμμα των ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΩΝ.nn00:45:18:00nΑσπρόμαυρα πλάνα των ΑΝΔΡΩΝ συγκεντρωμένων στην ΠΛΑΤΕΙΑ, με κάποιες κανάτες με νερό σε πρώτο πλάνο.nn00:45:24:00nΑσπρόμαυρα πλάνα. Σε πρώτο πλάνο ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ πίνει απ το παγούρι του, ενώ στο βάθος φαίνεται ΠΟΛΙΤΗΣ (αιχμάλωτος στο ΜΠΛΟΚΟ).nn00:45:27:00nΑσπρόμαυρο κοντινό πλάνο σε δυο χέρια που κρατούν ένα χαρτί και σχεδιάζουν. Ακούγονται βήματα. Όταν τα βήματα ακούγονται να πλησιάζουν, το χέρι καλύπτει το σκίτσο.nn00:45:52:00nΑσπρόμαυρα κοντινά πλάνα σε λεπτομέρειες από ΧΑΡΑΚΤΙΚΑ («ΤΟ ΜΠΛΟΚΟ» του Α. ΤΑΣΣΟΥ) που απεικονίζουν το ΜΠΛΟΚΟ. Ακούγεται μια γυναίκα, που διηγείται ότι η αδελφή κρατούμενου στο ΜΠΛΟΚΟ επιχείρησε να δωροδοκήσει τον ΕΛΛΗΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ των ΓΕΡΜΑΝΩΝ με τα ασημένια της μαχαιροπίρουνα, προκειμένου να σώσει τον αδελφό της.nn00:47:09:00nΑσπρόμαυρα πλάνα, μέσα από τις τρύπες της ΚΟΥΚΟΥΛΑΣ του ΚΑΤΑΔΟΤΗ, που περνά μπροστά από τους καθισμένους κάτω συγκεντρωμένους και τους κοιτάζει. Σταματά μπροστά σε κάποιον, τον οποίο σέρνουν αμέσως δύο ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ. Εμβόλιμα, βλέπουμε σε κοντινό πλάνο το κεφάλι του ΚΑΤΑΔΟΤΗ με την ΚΟΥΚΟΥΛΑ και τους ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ πίσω του. Ο βηματισμός του ΚΑΤΑΔΟΤΗ ανάμεσα στους συγκεντρωμένους συνεχίζεται. Κάθε τόσο το βλέμμα του σταματά σε κάποιον, τον οποίο αμέσως αρπάζουν οι ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ. Ακούγεται αφηγητής να περιγράφει το πώς οι ΠΡΟΔΟΤΕΣ με τις ΚΟΥΚΟΥΛΕΣ περιφέρονταν ανάμεσα στους γονατισμένους κάτω συγκεντρωμένους, έδειχναν κάποιους και οι ΓΕΡΜΑΝΟΙ τους έπαιρναν. Διηγείται ότι κάθε έναν που έπαιρναν, τον πήγαιναν στη ΜΑΝΤΡΑ. Στη συνέχεια, μια γυναίκα περιγράφει μια σκηνή με ένα γείτονα του ΚΑΤΑΔΟΤΗ, τον ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΧΑΤΖΗΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, τον οποίο ο ΚΑΤΑΔΟΤΗΣ κατονόμασε ως ΛΟΧΑΓΟ του ΕΛΑΣ.nn00:48:56:00nΑσπρόμαυρα πλάνα μαυροντυμένων ΓΥΝΑΙΚΩΝ που περιμένουν. Η αφηγήτρια συνεχίζει με περιγραφή του ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΧΑΤΖΗΒΑΣΙΛΕΙΟΥ και απαρίθμηση των αρετών του. Αναφέρει ότι ο ίδιος έλεγε ότι «κάποια μέρα θα τον κρεμάσουν». Στη συνέχεια, άλλη γυναίκα περιγράφει τη στιγμή που τον σήκωσε ο ΜΠΑΤΡΑΝΗΣ (το όνομα του ΚΑΤΑΔΟΤΗ) και τον πρόσταξε να δείξει τους συνεργάτες του.nn00:49:41:00nΑσπρόμαυρα πλάνα, μέσα από τις τρύπες της ΚΟΥΚΟΥΛΑΣ του ΚΑΤΑΔΟΤΗ, καθώς οι ΓΕΡΜΑΝΟΙ παίρνουν ένα νέο άνδρα απ τους συγκεντρωμένους.nn00:49:44:00nΑσπρόμαυρα πλάνα των καθισμένων κάτω συγκεντρωμένων. Η αφήγηση της γυναίκας συνεχίζεται και περιγράφει την ηρωική αντίδραση του ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΧΑΤΖΗΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, ο οποίος ενθάρρυνε τους υπόλοιπους λέγοντας ότι δε θα προδώσει κανέναν. Στη συνέχεια, ακούγεται ένας άνδρας, που ήταν μεταξύ των συγκεντρωμένων, να περιγράφει τη σκηνή και το πώς η στάση του ΧΑΤΖΗΒΑΣΙΛΕΙΟΥ αναπτέρωσε το ηθικό όλων των συγκεντρωμένων.nn00:50:15:00nΑσπρόμαυρα πλάνα ΕΝΟΠΛΩΝ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ που ΑΝΤΑΛΛΑΣΣΟΥΝ ΠΥΡΟΒΟΛΙΣΜΟΥΣ με ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ μέσα σε δωμάτια.nn00:50:19:00nΑσπρόμαυρα πλάνα ΕΝΟΠΛΩΝ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ που ορμούν μέσα από ανοιχτή πόρτα, μιας ΝΕΑΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ με τουφέκι που σημαδεύει, ΑΦΙΣΑΣ της ΕΠΟΝ που αναφέρεται στην ΗΡΩΙΔΑ της ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΩ ΚΟΥΜΠΑΚΗ και τα λόγια «Πριν ξεψυχήσω θα φάω πολλούς!», ξύλινης πόρτας σε τοίχο σπιτιού της συνοικίας, σπιτιών και δρόμων της συνοικίας με τις λέξεις ΕΠΟΝ και ΕΛΑΣ γραμμένες στους τοίχους.nn00:50:54:00nΑσπρόμαυρα πλάνα με ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΠΟΛΥΒΟΛΟ σε πρώτο πλάνο, ενώ στο βάθος φαίνονται πολίτες να οδηγούνται σε μια ΠΑΡΑΓΚΑ κι ένας νέος άνδρας μ ένα μπουκάλι στο χέρι. Ακούγεται ένας άνδρας να διηγείται ότι υπήρχε ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ 50 ΑΤΟΜΩΝ ΠΡΟΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗ, μεταξύ αυτών και ΓΥΝΑΙΚΩΝ, κι επισημαίνει ότι, ενώ το «χωνί» είχε καλέσει μόνο τους ΑΝΔΡΕΣ, στη ΜΑΝΤΡΑ υπήρχαν και ΓΥΝΑΙΚΕΣ. Αναφέρει την ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΜΑΓΝΗΣΑΛΗ, τη ΔΙΑΜΑΝΤΩ ΚΟΥΜΠΑΚΗ, την οποία έπιασαν στη διάρκεια ΜΑΧΗΣ στη ΝΕΑΠΟΛΗ και την έφεραν στη ΜΑΝΤΡΑ, την ΑΘΗΝΑ ΜΑΥΡΟΥ, οι οποίες ΕΚΤΕΛΕΣΤΗΚΑΝ και προσθέτει ότι υπήρχαν κι άλλες κοπέλες, τις οποίες έδιωξαν. Κάνει λόγο για τη ΜΑΧΗ στη ΝΕΑΠΟΛΗ, όπου σκοτώθηκε ένας ΓΕΡΜΑΝΟΣ, και προσθέτει ότι μετά τους 50 πρώτους προς ΕΚΤΕΛΕΣΗ δόθηκε νέα διαταγή, να εκτελεστούν όσοι ήταν στη ΜΑΝΤΡΑ και να οδηγηθούν στο ΧΑΪΔΑΡΙ όσοι ήταν στην ΠΛΑΤΕΙΑ.nn00:51:57:00nΑσπρόμαυρα πλάνα ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ της ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ με ΟΠΛΑ ακουμπισμένα σε ΠΑΡΑΘΥΡΟ κτηρίου.nn00:52:26:00nΤο ίδιο πλάνο με το προηγούμενο γίνεται έγχρωμο και ανοίγει, αποκαλύπτοντας το ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΜΜΕΝΟ ΚΤHΡΙΟ κι ένα μεσήλικα άνδρα μπροστά του, ο οποίος περιγράφει το περιστατικό μεταξύ ενός ΤΣΟΛΙΑ και του ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΧΑΤΖΗΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, τη μεταφορά του ΧΑΤΖΗΒΑΣΙΛΕΙΟΥ στη ΜΑΝΤΡΑ και την ΕΚΤΕΛΕΣΗ του. Ο αφηγητής λέει ότι, ενώ περίμενε κι εκείνος τη σειρά του, ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ τον διέταξε να μεταφέρει στην άκρη το πτώμα του ΧΑΤΖΗΒΑΣΙΛΕΙΟΥ και, στη συνέχεια, περιγράφει το πώς γλίτωσε, αφού απέκρυψε από τον ΓΕΡΜΑΝΟ ότι τον είχε υποδείξει ΚΑΤΑΔΟΤΗΣ ονόματι ΒΑΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ, και το πώς κατάφερε να γλιτώσει και κάποιους γνωστούς του.nn00:54:36:00nΚοντινό πλάνο στα μάτια της γυναίκας-θεατή (από την αρχή της εκπομπής), που το διαδέχονται ασπρόμαυρα πλάνα από το εσωτερικό της ΜΑΝΤΡΑΣ, ενώ ακούγονται πυροβολισμοί και βλέπουμε ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ να εκτελούν πολίτες. Ακούγεται άνδρας που περιγράφει την εκτέλεση και στη συνέχεια την απογύμνωση 78 ατόμων στη ΜΑΝΤΡΑ της ΚΟΚΚΙΝΙΑΣ.nn00:55:22:00nΑσπρόμαυρα πλάνα ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΩΝ που επιβιβάζονται σε οχήματα. Ο αφηγητής συνεχίζει, περιγράφοντας τη φόρτωση εκτελεσμένων και αιχμαλώτων σε αυτοκίνητα.nn00:55:36:00nΑσπρόμαυρα πλάνα με ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ που κινούνται εποχούμενοι σε δρόμο της συνοικίας και άλλα όπου κατεβαίνουν από ΦΟΡΤΗΓΑ, εναλλασσόμενα με σκηνές από το ΜΠΛΟΚΟ. Ενας αφηγητής περιγράφει τα ΑΝΤΙΠΟΙΝΑ των ΓΕΡΜΑΝΩΝ για το θάνατο ενός ΣΤΡΑΤΙΩΤΗ τους κατά τη ΜΑΧΗ στη ΝΕΑΠΟΛΗ, δηλαδή την ΕΚΤΕΛΕΣΗ άλλων 50 ατόμων σε κοντινή ΜΑΝΤΡΑ και την εκτέλεση όσων συνέλαβαν οι ΓΕΡΜΑΝΟΙ στα γύρω σπίτια, τα οποία ΠΥΡΠΟΛΟΥΣΑΝ στη συνέχεια.nn00:55:54:00nΑσπρόμαυρα πλάνα ΠΥΡΠΟΛΗΣΗΣ ΣΠΙΤΙΩΝ, κατοίκων που τρέχουν να σωθούν και ΓΕΡΜΑΝΩΝ που τους καταδιώκουν. Εμβόλιμα κοντινά ασπρόμαυρα πλάνα πολυβόλου που βάλλει. Ένας αφηγητής περιγράφει την προσωπική του εμπειρία από τη στιγμή εκείνη.nn00:56:19:00nΑσπρόμαυρα πλάνα από παράθυρο, απ το οποίο φαίνεται στην αυλή ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ. Ο προηγούμενος αφηγητής συνεχίζει να περιγράφει την εμπειρία του, το πώς κινδύνεψε και τελικά γλίτωσε.nn00:57:23:00nΤο πλάνο μεταφέρεται απ το παράθυρο στο εσωτερικό του σπιτιού, όπου βλέπουμε ένα ζευγάρι σε στάση εναγώνιας αναμονής. Ο αφηγητής ολοκληρώνει τη διήγησή του.nn00:57:52:00nΑσπρόμαυρα πλάνα ΦΛΕΓΟΜΕΝΗΣ ΣΥΝΟΙΚΙΑΣ, με δυο ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ που τρέχουν να σωθούν και με ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ που κινούνται στο δρόμο.nn00:57:59:00nΑσπρόμαυρα πλάνα από εσωτερικό κτηρίου (ΜΑΝΤΡΑΣ) με τα ΠΤΩΜΑΤΑ των ΕΚΤΕΛΕΣΜΕΝΩΝ. Ακούγεται ορχηστρικά το ΠΕΝΘΙΜΟ ΕΜΒΑΤΗΡΙΟ («ΕΠΕΣΑΤΕ ΘΥΜΑΤΑ. . . »). Ο φακός ακολουθεί τους τοίχους και καταλήγει, σε έγχρωμο πλάνο, σε μια τρύπα, όπου στέκεται ένας ηλικιωμένος άνδρας (ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΠΑΠΑΝΑΓΝΟΥ), ο οποίος ήταν τότε ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΣ της ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ και ταυτόχρονα ΑΓΩΝΙΣΤΗΣ της ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ. Περιγράφει τη δική του εμπειρία από το ΜΠΛΟΚΟ, όπου βρισκόταν από τις 10 το πρωί μέχρι αργά το απόγευμα. Αναφέρεται ότι ο διοικητής του τον διέταξε να παραλάβει τα ΠΤΩΜΑΤΑ των ΕΚΤΕΛΕΣΜΕΝΩΝ. Περιγράφει το θέαμα που αντίκρισε στο ΧΩΡΟ της ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ.nn01:00:30:00nΟ φακός γυρίζει ξανά, το πλάνο ξαναγίνεται ασπρόμαυρο και δείχνει το χώρο της ΜΑΝΤΡΑΣ με τα ΠΤΩΜΑΤΑ των ΕΚΤΛΕΣΜΕΝΩΝ. Ο ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΠΑΠΑΝΑΓΝΟΥ συνεχίζει την περιγραφή του χώρου της ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ και των ΠΤΩΜΑΤΩΝ, καθώς και των δικών του ενεργειών για ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ των ΕΚΤΕΛΕΣΜΕΝΩΝ. Ο φακός εστιάζει σε ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ των ΕΚΤΕΛΕΣΜΕΝΩΝ. Ο ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΠΑΠΑΝΑΓΝΟΥ διηγείται το πώς όλοι του ζητούσαν πληροφορίες για τους δικούς τους.nn01:02:02:00nΑσπρόμαυρα πλάνα ΓΥΝΑΙΚΟΠΑΙΔΩΝ που περιμένουν. Ακούγεται μια γυναίκα να περιγράφει το θέαμα που αντίκρισε μπαίνοντας στη ΜΑΝΤΡΑ. Στη συνέχεια, ακούγεται δεύτερη γυναίκα να προσθέτει τη δική της περιγραφή.nn01:02:39:00nΑσπρόμαυρο κοντινό πλάνο σε δυο χέρια που κρατούν φάκελο με ΔΕΛΤΙΑ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ και τα κοιτάζουν ένα-ένα. Ακούγονται στο βάθος φωνές πλήθους.nn01:02:49:00nΤο πλάνο γίνεται έγχρωμο και μεταφέρεται, αποκαλύπτοντας ένα δωμάτιο σπιτιού και μια ηλικιωμένη γυναίκα ξαπλωμένη στο κρεβάτι. Μια γυναίκα περιγράφει την αγωνία των συγγενών για την τύχη των δικών τους, αν ήταν μεταξύ των ΕΚΤΕΛΕΣΜΕΝΩΝ ή μεταξύ αυτών που μεταφέρθηκαν στο ΧΑΪΔΑΡΙ, και περιγράφει πώς τελικά δόθηκαν τα ΟΝΟΜΑΤΑ των ΕΚΤΕΛΕΣΜΕΝΩΝ.nn01:03:10:00nΚοντινό πλάνο ηλικιωμένης μαυροφορεμένης γυναίκας, ενώ συνεχίζεται η μαρτυρία της γυναίκας από την προηγούμενη σκηνή, η οποία δίνει κάποια ΟΝΟΜΑΤΑ ΕΚΤΕΛΕΣΜΕΝΩΝ. Το πλάνο ανοίγει και βλέπουμε τη μαυροφορεμένη γυναίκα να κάθεται στο προσκέφαλο της άλλης ηλικιωμένης γυναίκας, της ξαπλωμένης στο κρεβάτι. Μια γυναίκα ακούγεται να περιγράφει την αγωνία, το μοιρολόι και τον πόνο των συγγενών. Διηγείται ότι δεν τους επέτρεψαν να πλησιάσουν στο ΧΑΪΔΑΡΙ.nn01:03:46:00nΕξωτερικά πλάνα από ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ, με μαυροντυμένες γυναίκες δίπλα σε ΦΡΕΣΚΟΣΚΑΜΜΕΝΟΥΣ ΤΑΦΟΥΣ. Μια γυναίκα ακούγεται να περιγράφει τις σκηνές ΕΝΤΑΦΙΑΣΜΟΥ των ΕΚΤΕΛΕΣΜΕΝΩΝ και το μοιρολόι των υπόλοιπων. Λέει ότι έβαλαν ονόματα και σταυρούς στους τάφους, χωρίς να γνωρίζουν αν ήταν πράγματι οι δικοί τους θαμμένοι εκεί. Ακούγεται ορχηστρικά το ΠΕΝΘΙΜΟ ΕΜΒΑΤΗΡΙΟ («ΕΠΕΣΑΤΕ ΘΥΜΑΤΑ. . . »).nn01:05:26:00nΑσπρόμαυρα πλάνα από πλήθος μαυροφορεμένων γυναικών, που κινείται σε σχηματισμό πορείας. Ακούγεται μια γυναίκα να περιγράφει την ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ που ασκήθηκε σε βάρος τους, όταν προσπάθησαν να εμποδίσουν τη ΜΕΤΑΦΟΡΑ των δικών τους στο ΧΑΪΔΑΡΙ.nn01:05:51:00nΑσπρόμαυρα πλάνα από σιδηροδρομικό συρμό και ράγες. Άλλη γυναίκα ακούγεται να περιγράφει τη διάλυση της συγκέντρωσής τους από τους ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ. Το πλάνο μεταφέρεται σε παράθυρο βαγονιού, μέσα απ το οποίο φαίνονται τρεις ηλικιωμένοι άνδρες. Ένας απ αυτούς περιγράφει τη ΜΕΤΑΦΟΡΑ 4. 000 ατόμων από το χώρο του ΜΠΛΟΚΟΥ στο ΧΑΪΔΑΡΙ και εξαίρει τη στάση των ΓΥΝΑΙΚΩΝ της συνοικίας, που τους συμπαραστάθηκαν όπως μπορούσαν. Περιγράφει την άφιξή τους στο ΧΑΪΔΑΡΙ και, την επόμενη μέρα, τη μεταφορά τους στο ΡΟΥΦ. Ένας άλλος από τους τρεις άνδρες περιγράφει την άφιξή τους στο ΡΟΥΦ, τη φόρτωσή τους σε τρένο και τις συνθήκες μέσα στα βαγόνια. Ένας τρίτος περιγράφει τις συνθήκες και τα συναισθήματά τους κατά την αναχώρησή τους για τα ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ.nn01:08:30:00nΤο πλάνο ακολουθεί το τοίχωμα του βαγονιού και γίνεται ασπρόμαυρο, ενώ ολοκληρώνεται η αφήγηση. Το πλάνο ανοίγει και αποκαλύπτει ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ δίπλα στο βαγόνι. Ακούγεται ένας άνδρας να περιγράφει τις αντιδράσεις των γυναικών και το θρήνο τους.nn01:09:04:00nΤο πλάνο φτάνει σ ένα παράθυρο του βαγονιού, απ όπου ξεπροβάλλουν κεφάλια κλεισμένων στο βαγόνι. Ακούγεται ένας άνδρας να περιγράφει τις συνθήκες μεταφοράς τους στη ΓΕΡΜΑΝΙΑ.nn01:09:27:00nΑσπρόμαυρα πλάνα σιδηροτροχιών από τρένο που κινείται. Συνεχίζεται η αφήγηση από το προηγούμενο πλάνο, καθώς ο αφηγητής περιγράφει την ΕΛΛΕΙΨΗ ΝΕΡΟΥ και το ΜΑΡΤΥΡΙΟ της ΔΙΨΑΣ, καθώς και τους ΒΟΜΒΑΡΔΙΣΜΟΥΣ κατά τη διαδρομή.nn01:10:08:00nΑσπρόμαυρα πλάνα ΒΟΜΒΑΡΔΙΣΜΩΝ, με θέα από κινούμενο τρένο και από αεροπλάνα σε πτήση, εναλλασσόμενα με πλάνα σιδηροτροχιών. Ακούγεται αφηγητής να περιγράφει τη διαδρομή τους, εν μέσω ΣΥΝΑΓΕΡΜΩΝ και ΒΟΜΒΑΡΔΙΣΜΩΝ. Μιλά για την άφιξή τους στα διάφορα ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ.nn01:10:56:00nΑσπρόμαυρο εσωτερικό πλάνο με μια γυναίκα σε στάση περισυλλογής και αναμονής. Ακούγεται μια αφηγήτρια, που περιγράφει την κατάσταση στην ΚΟΚΚΙΝΙΑ μετά το ΜΠΛΟΚΟ. Μια άλλη γυναίκα ακούγεται να περιγράφει την κατάσταση στο δικό της σπίτι και το σπαραγμό της μητέρας της.nn01:11:58:00nΑσπρόμαυρο νυχτερινό εξωτερικό πλάνο με σπίτια και δρόμους της συνοικίας. Ακολο
Θεματική Κατηγορία
ΙΣΤΟΡΙΑ
ΠΟΛΕΜΟΙ, ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ & ΤΑΡΑΧΕΣ
Θεματικοί Όροι
Κοκκινιά, Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος, Κατοχή, Εθνική Αντίσταση, αντάρτικο, εκτελέσεις, μπλόκα, ταγματασφαλίτες, αντιστασιακές οργανώσεις, δωσίλογοι, προδότες, εγκλήματα πολέμου
Αναφορές
ΣΩΤΗΡΗΣ ΚΥΒΕΛΟΣ, υποδιοικητής του 6ου Συντάγματος του ΕΛΑΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΧΑΤΖΗΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, λοχαγός του ΕΛΑΣ
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΠΑΠΑΝΑΓΝΟΥ, αγωνιστής της Εθνικής Αντίστασης
ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΙΝΑΚΟΣ, ηθοποιός
ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΙΝΑΚΟΣ, ζωγράφος
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΚΟΚΚΙΝΙΑ
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΚΟΚΚΙΝΙΑ, ΠΛΑΤΕΙΑ ΟΣΙΑΣ ΞΕΝΗΣ
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΚΟΚΚΙΝΙΑ, ΥΦΑΝΤΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΓΙΑΣΛΗ
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Εκτέλεση: dg.F.
Συντελεστές
Σενάριο-Σκηνοθεσία:
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΓΡΗΓΟΡΑΤΟΣ
Αφηγήσεις και προσωπικές παρουσίες από τους αυτόπτες μάρτυρες και πρωταγωνιστές στα γεγονότα:
ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗ
ΠΕΤΡΟ ΚΑΠΗ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΠΗ
ΜΗΤΣΟ ΚΑΡΑΠΙΠΕΡΗ
ΑΡΕΤΗ ΚΡΕΜΜΥΔΑ
ΚΩΣΤΑ ΚΡΕΜΜΥΔΑ
ΣΩΤΗΡΗ ΚΥΒΕΛΟ
ΑΝΤΩΝΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΔΗΜΗΤΡΗ ΛΙΑΤΣΟ
ΤΑΣΙΑ ΜΕΤΑΞΑ
ΜΙΧΑΛΗ ΝΙΚΟΛΙΝΑΚΟ
ΘΟΔΩΡΟ ΞΗΡΟΤΑΓΑΡΟ
ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ
ΛΕΥΤΕΡΗ ΠΑΠΑΝΑΓΝΟΥ
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ ΠΑΡΑΡΑ
ΑΛΕΚΟ ΣΑΡΙΔΑΚΗ
ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΑΡΟ
ΣΤΡΑΤΗ ΤΖΑΒΟΥΡΗ
ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΑΓΓΕΛΟΓΛΟΥ
ΜΑΡΙΟ ΧΑΤΖΗΘΕΟΔΟΣΙΟΥ
Βοήθησαν με την παρουσία τους:
ΒΑΣΟΣ ΜΑΘΙΟΠΟΥΛΟΣ, ειδικός ερευνητής ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΑΤΣΟΣ, συγγραφέας, με το βιβλίο του «ΤΟ ΜΠΛΟΚΟ ΤΗΣ ΚΟΚΚΙΝΙΑΣ»
ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΙΝΑΚΟΣ, ζωγράφος-ηθοποιός, με το Αρχείο του ΚΟΚΚΙΝΙΑ 1941-44
Πολύτιμη στάθηκε η βοήθεια:
του ΔΗΜΟΥ ΝΙΚΑΙΑΣ
του ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ ΠΕΑΕΑ ΚΟΚΚΙΝΙΑΣ
του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΘΥΜΑΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ «Ο ΦΟΙΝΙΞ»
της «ΕΝΩΣΗΣ ΟΜΗΡΩΝ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ»
και όλων των αγωνιστών ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ
Φωτογραφικά Αρχεία:
ΒΑΣΟΥ ΜΑΘΙΟΠΟΥΛΟΥ «ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ»
ΤΑΚΗ ΨΑΡΑΚΗ «ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ ΚΑΤΟΧΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ»
ΣΠΥΡΟΥ ΜΕΛΕΤΖΗ «ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΤΑΡΤΕΣ ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ»
ΚΩΣΤΑ ΠΑΡΑΣΧΟΥ «ΚΑΤΟΧΗ»
Χαρακτικά:
«ΤΟ ΜΠΛΟΚΟ» Α. ΤΑΣΣΟΥ
Εργαστήρια Εικόνας:
ΤΕΧΝΟΦΙΛΜ
Εργαστήρια Ήχου:
ΤΟΝΕ ΦΙΛΜ
Τρυκέζα:
ΘΑΝΑΣΗΣ ΑΝΑΝΙΔΗΣ
Τρυκ:
ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΑΝΑΝΙΔΗΣ
Φωνολήπτες:
ΜΑΝΩΛΗΣ ΛΟΓΙΑΔΗΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΠΑΣ
Βοηθοί Οπερατέρ:
ΚΩΣΤΑΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΛΕΦΤΑΚΗΣ
Ηλεκτρολόγοι:
ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΝΑΜΑΡΑΣ
ΝΙΚΟΣ ΖΕΡΒΑΣ
Χρησιμοποιήθηκαν πλάνα-φλας και υλικό βεστιάριου από ταινίες της ΑRΤ ΦΙΛΜ
Λαμβάνουν μέρος οι ηθοποιοί:
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ
και τα μέλη της ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΝΙΚΑΙΑΣ
Ενδυματολόγος-Σκηνικά:
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΡΙΝΟΣ
Επιμέλεια Μουσικής:
ΚΩΣΤΑΣ ΜΥΛΩΝΑΣ
Μιξάζ:
ΘΑΝΑΣΗΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ
Μοντάζ:
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΛΩΤΑΣ
Βοηθός:
ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥ
Εκτέλεση Έρευνας και Βοηθός Σκηνοθέτη:
ΘΟΔΩΡΟΣ ΠΑΝΑΓΟΣ
Διευθυντής Φωτογραφίας:
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΑΚΗΣ
Εκτέλεση παραγωγής για την ΕΡΤ-1:
dg.F
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
01:16:38:07
Φορμά, Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΦΙΛΜ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 65
Τελευταία Ενημέρωση
04/11/2009